Arabanın km'si bu kadar önemli mi acaba?
"Bir motor suyu, yağı, vs. bakımları tam olduktan sonra, bu bakımlar atlatılmadan kullanıldı ise, yağı, suyu vs. eksik kullanılmadı ise arabanın motorunun kaç km çalıştığının ne önemi var?" diye düşünüyorum.
Taksiciler arabaların anasını ağlatır, o TOFAŞ'lar bile neredeyse milyon km yapar. Yahu, bakımı olduktan sonra TOFAŞ bile milyon yapıyorsa, Opel haydi haydi yapar.
Motorun bakımlarını aksatıyoruz, farketmediğimiz bir sorun oluyor, motor daha 10 binde de gidebilir. Ama bakımsız binilmemiştir, 200 binde olmasına rağmen performansı azamiye yakındır.
Ha km ne zaman önemli, peryodik bakım masrafları düşünülürse önem kazanabilir. Baskı balata, fren balata, triger vs.
Arabaya bakın, bakımlı ise, sağlam ise, km'sinin bence önemi yok zaten.
Aslında çoğu insan için yok önemi ama şartlanmışlıktan dolayı km hep düşünülür. Yahu örnek olarak; araba alacaksın 10 arabaya baktın, 100 binin altında çok araba gördün, ama haşat; bir de 100 binin üzerinde bir araba gördün ki araba tertemiz duruyor. Hangisini tercih ederiz? Ben km'si yüksek olanı tercih ederim.
Ha diyeceksiniz ki "km'si yüksek araç zaten hırpalanmış oluryor". Öyleyse zaten alma. Demek istediğim: Bir araba dış görünüşü, motoru, aksamı vs. ile sağlam duruyorsa o arabayı km'sine bakıp değerlendirmeyin. Ha, aynı özelliklere sahip, aynı sağlamlıkta km'si düşük araç tercih edilir ama km'si düşük diye de hırpalanmış bir aracı, temiz bir araçtan üstün tutamayız.
Kısaca, TOFAŞ bile bakımı yapıldıktan sonra milyon km yapıyorsa, Opel haydi haydi yapar. Milyonu da kolay kolay her adam devirmez.
"Bir motor suyu, yağı, vs. bakımları tam olduktan sonra, bu bakımlar atlatılmadan kullanıldı ise, yağı, suyu vs. eksik kullanılmadı ise arabanın motorunun kaç km çalıştığının ne önemi var?" diye düşünüyorum.
Taksiciler arabaların anasını ağlatır, o TOFAŞ'lar bile neredeyse milyon km yapar. Yahu, bakımı olduktan sonra TOFAŞ bile milyon yapıyorsa, Opel haydi haydi yapar.
Motorun bakımlarını aksatıyoruz, farketmediğimiz bir sorun oluyor, motor daha 10 binde de gidebilir. Ama bakımsız binilmemiştir, 200 binde olmasına rağmen performansı azamiye yakındır.
Ha km ne zaman önemli, peryodik bakım masrafları düşünülürse önem kazanabilir. Baskı balata, fren balata, triger vs.
Arabaya bakın, bakımlı ise, sağlam ise, km'sinin bence önemi yok zaten.
Aslında çoğu insan için yok önemi ama şartlanmışlıktan dolayı km hep düşünülür. Yahu örnek olarak; araba alacaksın 10 arabaya baktın, 100 binin altında çok araba gördün, ama haşat; bir de 100 binin üzerinde bir araba gördün ki araba tertemiz duruyor. Hangisini tercih ederiz? Ben km'si yüksek olanı tercih ederim.
Ha diyeceksiniz ki "km'si yüksek araç zaten hırpalanmış oluryor". Öyleyse zaten alma. Demek istediğim: Bir araba dış görünüşü, motoru, aksamı vs. ile sağlam duruyorsa o arabayı km'sine bakıp değerlendirmeyin. Ha, aynı özelliklere sahip, aynı sağlamlıkta km'si düşük araç tercih edilir ama km'si düşük diye de hırpalanmış bir aracı, temiz bir araçtan üstün tutamayız.
Kısaca, TOFAŞ bile bakımı yapıldıktan sonra milyon km yapıyorsa, Opel haydi haydi yapar. Milyonu da kolay kolay her adam devirmez.