Uzun bir süredir darboğaz yaşayan Opel’e, bağlı olduğu General Motors’tan destek sözü geldi. Avrupalı iştiraki Opel’in durumunu görüşmek üzere şirketin genel merkezinin bulunduğu Rüsselsheim’a gelen GM üst yönetimi, yeni modeller piyasaya sürebilmesi için Opel’e 2016’ya kadar 4 milyar Euro destek vereceklerini açıkladı.
Amerikalı otomotiv devi General Motors (GM), sürekli zarar etmesi dolayısıyla 2009 yılında satma girişimine bulunduğu Opel’e ‘arkanızdayız’ mesajı verdi.
GM üst yönetimi, yaşadığı kriz nedeniyle Bochum’daki fabrikasını kapatma noktasına gelen iştiraki Opel’e destek vermeye devam edeceklerini açıkladı.
GM CEO’su Dan Akerson, Opel’in genel merkezinin bulunduğu Rüsselsheim’da düzenlenen basın toplantısında yaptığı açıklamada, Opel’e 2016 yılına kadar 4 milyar Euro yatırım yapacaklarını ifade etti.
Darboğazda olan Opel’e tam destek verdiklerini ve vermeye devam edeceklerini söyleyen Akerson, GM’nin Avrupa’da özellikle de Almanya’daki varlığının çok önemli olduğunu ifade etti.
2016’ya kadar Avrupa’daki yatırımlarını artırmak istediklerini söyleyen Akerson, yeni fabrika kapatmalarının ya da gelirleri artırmak için alınacak yeni tasarruf tedbirlerinin şimdilik söz konusu olmadığını söyledi.
Şirketin kayıplarını tartışmak üzere Almanya’ya gelen GM üst yönetimi, zarar eden Opel’i 2009 yılında satma girişiminde bulunmuş, ancak daha sonra vazgeçmişti.
Akerson’a basın toplantısında Opel AG Denetleme Kurulu Başkanı Steve Girsky, Hessen eyaleti Başbakanı Volker Bouffier ve Opel İşçi Temsilcisi Wolfgang Schaefer-Klug eşlik etti.
Toplantıyı yüzlerce Opel çalışanı da kendileri için ayrılan bölümde izleme imkanı buldu. İki üst yönetici daha sonra ‘bize engel olan ve iki kültür arasında duran her duvarı aşabiliriz’ mesajını vermek üzere Berlin Duvarı’ndan alınmış büyük bir taş parçasının açılışını yaptılar.
Opel’in CEO’su Karl Thomas Neumann, “Opel tarihinde yeni bir sayfa açıyoruz” dedi.
Opel, yaşadığı darboğaza rağmen 2016’ya kadar 23 yeni model ve 13 yeni motor üretmeyi planlıyor.
İşçilerin şirketin sunduğu tasarruf tedbirlerini kabul etmemesi üzerine Bochum’daki fabrikanın da 2014 sonunda kapatılması gündemde. Grisky, basına yaptığı açıklamada “Opel, Avrupa otomotiv endüstrisinin tarihindeki en büyük darboğazı yaşıyor” şeklinde konuştu.
Alıntıdır...
(FRANKFURT ZAMAN)
Amerikalı otomotiv devi General Motors (GM), sürekli zarar etmesi dolayısıyla 2009 yılında satma girişimine bulunduğu Opel’e ‘arkanızdayız’ mesajı verdi.
GM üst yönetimi, yaşadığı kriz nedeniyle Bochum’daki fabrikasını kapatma noktasına gelen iştiraki Opel’e destek vermeye devam edeceklerini açıkladı.
GM CEO’su Dan Akerson, Opel’in genel merkezinin bulunduğu Rüsselsheim’da düzenlenen basın toplantısında yaptığı açıklamada, Opel’e 2016 yılına kadar 4 milyar Euro yatırım yapacaklarını ifade etti.
Darboğazda olan Opel’e tam destek verdiklerini ve vermeye devam edeceklerini söyleyen Akerson, GM’nin Avrupa’da özellikle de Almanya’daki varlığının çok önemli olduğunu ifade etti.
2016’ya kadar Avrupa’daki yatırımlarını artırmak istediklerini söyleyen Akerson, yeni fabrika kapatmalarının ya da gelirleri artırmak için alınacak yeni tasarruf tedbirlerinin şimdilik söz konusu olmadığını söyledi.
Şirketin kayıplarını tartışmak üzere Almanya’ya gelen GM üst yönetimi, zarar eden Opel’i 2009 yılında satma girişiminde bulunmuş, ancak daha sonra vazgeçmişti.
Akerson’a basın toplantısında Opel AG Denetleme Kurulu Başkanı Steve Girsky, Hessen eyaleti Başbakanı Volker Bouffier ve Opel İşçi Temsilcisi Wolfgang Schaefer-Klug eşlik etti.
Toplantıyı yüzlerce Opel çalışanı da kendileri için ayrılan bölümde izleme imkanı buldu. İki üst yönetici daha sonra ‘bize engel olan ve iki kültür arasında duran her duvarı aşabiliriz’ mesajını vermek üzere Berlin Duvarı’ndan alınmış büyük bir taş parçasının açılışını yaptılar.
Opel’in CEO’su Karl Thomas Neumann, “Opel tarihinde yeni bir sayfa açıyoruz” dedi.
Opel, yaşadığı darboğaza rağmen 2016’ya kadar 23 yeni model ve 13 yeni motor üretmeyi planlıyor.
İşçilerin şirketin sunduğu tasarruf tedbirlerini kabul etmemesi üzerine Bochum’daki fabrikanın da 2014 sonunda kapatılması gündemde. Grisky, basına yaptığı açıklamada “Opel, Avrupa otomotiv endüstrisinin tarihindeki en büyük darboğazı yaşıyor” şeklinde konuştu.
Alıntıdır...
(FRANKFURT ZAMAN)
Son düzenleme: