Gaza yüklenince kara dumandan arkamdaki aracı göremiyorum

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

Aracım 2004 corsa c 1.3 cdti 178binde. Öncelikle belirteyim EGRsi benden önceki sahibi tarafından iptal edilmiş durumda geçen senede ecoflex yazılım yüklettiğim için araçta önceki sahibinden kalma yazılım olamaz.

Arabayı sakin kullanırım 2-3bin devir arası ve gazada yumuşak basarım. Bugun aniden bir gaza yüklendim arka arkaya 2. ve 3. viteslerde gaza yüklenince arkamdaki aracı göremez oldum. Son zamanlardada aracım %5-10 fazla yakmayada başlamıştı sorun nerededir ne yapmalıyım teşekkürler.
 

eyyup29

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Şub 2009
Mesajlar
241
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
egzoz sisteminde kurumlanma yada hafif tıkanma olabilir,katalizör tıkalı olabilir, motor kurum yapmış olabilir.pejo aracımızda yaşamıştık aynı sorunu susturucu ve katalizör tıkalı çıkmıştı.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
turbo hortumlarını kontrol eder misin? Ondan sonra yakıt sistemine inmek gerek.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle turbo hortumları,olmadı yanlış hava veya debimetre sorunu,hava filitresi,yakıt basıncı( bu arada rolanti nasıl)
 

ahmetokur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
2,746
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı problem benim araçtada vardı. Bendede 1.3 combo var, motorlarımız aynı. Yazılım falan yok. Sizin gibi 2-3bin devirleri aşmam, sakin kullanırım. Lakin özellikle 2 ve 3. viteslerde gaza yüklendiğimde arkamda bir siyah duman bulutu oluşuyor :)
İşin ilginç tarafı, sanki kronik sorun gibi Kayseride ne zaman Opel Corsa-Combo 1.3 cdti görsem özellikle egzoza bakıyorum, siyah duman atıcakmı diye. Yüklenince mutlaka duman atıyor, birçoğu. Adeta kronik sorun yani.
Ustaya durumu aynen anlattım geçti aracın direksiyonuna boş viteste kökledi sadece 4500 devire gelince az bişey duman attı. vites değişimlerinde atabilir, sıkıntı yok kafana takma dedi. Belkide problemimiz aynı. Sakin kullandığımda duman göremiyorum ben.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
enjektörlerin bozuktur,memeler açılmıştır sert gaz basıncada birden işeme yapar,sonrasında püskürtmeye başlar,senin bastığın aralıkta türbinin tam yüke bindiği an veriyor dumanın gözüne....
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı problem benim araçtada vardı. Bendede 1.3 combo var, motorlarımız aynı. Yazılım falan yok. Sizin gibi 2-3bin devirleri aşmam, sakin kullanırım. Lakin özellikle 2 ve 3. viteslerde gaza yüklendiğimde arkamda bir siyah duman bulutu oluşuyor :)
İşin ilginç tarafı, sanki kronik sorun gibi Kayseride ne zaman Opel Corsa-Combo 1.3 cdti görsem özellikle egzoza bakıyorum, siyah duman atıcakmı diye. Yüklenince mutlaka duman atıyor, birçoğu. Adeta kronik sorun yani.
Ustaya durumu aynen anlattım geçti aracın direksiyonuna boş viteste kökledi sadece 4500 devire gelince az bişey duman attı. vites değişimlerinde atabilir, sıkıntı yok kafana takma dedi. Belkide problemimiz aynı. Sakin kullandığımda duman göremiyorum ben.
gaza yüklenince anlık duman dizellerde normal ,duman var dumancık var ;) arkadaş arkamı göremiyorum diyor
 

ahmet28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
kullanım kitapçığında aracın arada yüksek devirlerde sürülmesini egzoz sisteminde biriken kurumların temizlenmesi için olduğunu okumustum belirli devirden sonra ekzozda olusan ısıyla ekzoz sistemini araç otomatik temizliyormuş benzinli araç için 4000 5000 devir arası 15 dakika gibi genel olarak düşük devirde kullanıyorsan kurumlaşma ve buna bağlı olarak duman normal gibi ama temizlendikten sonrada duman çıkıyorsa ameliyat şart:D
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
kullanım kitapçığında aracın arada yüksek devirlerde sürülmesini egzoz sisteminde biriken kurumların temizlenmesi için olduğunu okumustum belirli devirden sonra ekzozda olusan ısıyla ekzoz sistemini araç otomatik temizliyormuş benzinli araç için 4000 5000 devir arası 15 dakika gibi genel olarak düşük devirde kullanıyorsan kurumlaşma ve buna bağlı olarak duman normal gibi ama temizlendikten sonrada duman çıkıyorsa ameliyat şart:D

Okuduğunuz Euro5 için dpf temizleme işlemidir, ve işlem sırası kara duman atılmaz, atılsa zaten Euro5 in anlamı yok. Mevzu bahis araç ise Euro4 dür, dpf yoktur.
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Aklıma yakıt kalitesi takıldığı için yarın mazor alırken shell fuel save yerine şu yeni nitrosu deneyeyim dedim. Birde benzincide bulabilirsem kaliteli bir enjektör temizleyici.

egzoz sisteminde kurumlanma yada hafif tıkanma olabilir,katalizör tıkalı olabilir, motor kurum yapmış olabilir.pejo aracımızda yaşamıştık aynı sorunu susturucu ve katalizör tıkalı çıkmıştı.

Benimde aklıma takılmıyor değil sonuçta aracın 178binde ve 2-3bin devir aralığında kullandığımı düşünürsek motorda kurum birikmesi ve katalizörün tıkanması göz ardı edilmeyecek bir ihtimal fakat konrolü güç ve masraflı olduğu için sona bıkrasam daha iyi olacak. Sorun daha basit yollarla giderilemezse baktıracağım.

turbo hortumlarını kontrol eder misin? Ondan sonra yakıt sistemine inmek gerek.

Turbodan çıkan elastik U boruda delik yok intercoolera giren ve çıkan sert boruları göremiyorum. Şimdi siz söyleyince aklıma yazın müşürü değişirken, sökmek zorunda kaldığım intercooler çıkış borusuyla emme manifoldu arasındaki boru takıldı. Servis kitapçığında tekrar takarken yeni conta kullanın diyordu emme manifoldu girişinde fakat conta servisin elinde olmadığı için değişememiştim ayrıca emme manifoldunun boruyla bağlantısını sağlayan 3 vidadan biri yalama olmuştu fakat daha önce sorun yaratmadığı için değişmemiştim bende kitapçıktaki gibi 8nm ile sıkıp bırakmıştım ondan olabilir mi acaba?

öncelikle turbo hortumları,olmadı yanlış hava veya debimetre sorunu,hava filitresi,yakıt basıncı( bu arada rolanti nasıl)

Rolantide sorun yok abi, hava filtre orj. GM dizeller için altında süngeri olan. Debimetre sorununu anlamanın bir yolu var mı üzerindeki bosch fabrikada takılan neyse odur herhalde. Yakıt basıncıda opcomda takip edebildiğim kadar sorunsuz görünüyor.

enjektörlerin bozuktur,memeler açılmıştır sert gaz basıncada birden işeme yapar,sonrasında püskürtmeye başlar,senin bastığın aralıkta türbinin tam yüke bindiği an veriyor dumanın gözüne....

130binde sökülüp temizlenip işemesi ayarlanmıştı yine onu mu yaptırmalı yoksa enjektör temizleyici iş görür mü? carbon cleanda 150binden sonra yaptırma enjektörleri bozar demişler internette.
 
Üst