garanti kapsamında tamir süresi???

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar ben size bişe sormak istiyorum. otomobille alakası olmadığı için burda açtım konuyu... garanti kapsamında servise verdiğimiz ürünler (mesela cep telefonu) tamir süresi 30 gün değil mi? eğer servis 30 gün tamir süresini aşarsa haklarımız nelerdir? belki başından böle bişe geçen vardır? yardımcı olursanız sevinirim. telefonumu servise verdim de telefonu yapamıyolar. böle giderse eğer bikaç güne kadar 30 gün dolacak.
 
M

mdellal

Bilgi Girilmemiş
Benim DVD combo arıza yaptı 2 kez servise gönderdim ve garantiden yapıldı diye yolladılar 15-20 gün sonra.En son geçenlerde 3.kez gönderdim bakalım değiştirmek zorundalar bu sefer.Yeminle mahkemeye veririm değiştirmicek olurlarsa.Bu ne ya :mad: zırt pırt arıza çıkarıp duruyo;cd yazmıyo,dvd yi okumuyo falan.Unutmadan 30 iş günü mü toplam mı bilemiyorum ama yapıp iade etmek zorundalar.Yoksa aynı ürünün yenisini; olmadı ücretini ödemek zorundalar ...
 

OpeLT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
1,104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim bildiğim tüketici haklarına göre 1 ayı (30 gün) geçtiği zaman ürünün yenisini vermek zorundalar ama emin değilim... ;)
 

neonal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
460
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
30 günü geçerse ürünün yenisini talep ediyorsun.
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
ürünün garanti belgesini iyi incelemek gerekir.Orada not olarak yazar: ...ürünün tamir süresi xx günden fazla olamaz ..diye.Ayrıca tüketici derneklerinden bu konuda yardım alınabilir.
 

[sc]

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
468
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
valla onu bilmiomda benim philips cd writer bozulda 4 kez mi ne,hepsinde yenisini gönderdiler+garantiyi de sıfırladılar...Ama Shaup Lorenz televizyonun kumandasını 2 aydır da bekliyom...alıcağımız ürünün markası bu konuda çok önemli, alırken sadece fiyata bakmayalım...
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
tamam arkadaşlar öğrendim 30 günmüş. iş günü diil. şimdi başka bişe sorcam. bugün servisten aradılar ve telefonun tamirinin mümkün olmaıdığını bu yüzden yenisiyle değişmesi gerektiğini sölediler. ne kadar sürer dedim 1 ay dedi. değişim süresi tamir süresinin içinde mi? yoksa değişme kararı alınınca yeniden bi 30 günlük süreç mi başlıyo...?? nası iş bu bi türlü anlamadım. telefonu 2 ay kullanmadım bile 1.5 ay serviste duracak. nası iş bilmiyorumki?? bi de umursamaz tavırlar filan:mad:
 

ORDUdrift

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,299
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
OpeLT' Alıntı:
benim bildiğim tüketici haklarına göre 1 ayı (30 gün) geçtiği zaman ürünün yenisini vermek zorundalar ama emin değilim... ;)
bu madde tamamen dogru en yakın tüketici koruma derneğine gitmen gerekiyor onlar hallediyor
 

IceBreaker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
1,041
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar özellikle elektonik cihazlar için geçerli olan garanti şartları
örnek bir garanti belgesi kopyası
GARANTİ ŞARTALARI


1. ürünün bütün parçaları garanti kapsamındadır

2. Malın garanti süresi içinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.Malın tamir süresi en fazla 30 gündür. Bu süre malın servis istasyonuna, servis istasyonu yoksa , malın satıcısı, bayi, acentası, temsilcisi, ithalatçııs veya imalatçısından birine bildirim tarihinden itibaren başlar

3. Malın garanti süresi içinde , gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılaacktır.
4 malın :
- Teslim tarihinden itibaren garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içinde aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu, maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması.
- Tamiri için gereken azami sürenin aşılması
-Servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayi, acentası, temsilcisi, ithalatçısı veya imalatçısından birinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığını belirlenmesi durumlarında ücretsiz olarak değiştirme işlemi yapılacaktır.

5 malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanımından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır
 
Üst