fren yapınca gelen ses

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serkan75
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
aynen katılıyorum balata veya fren diskleri ömrünü tamamlamış o yüzden titreme yapıyo.servisler evet öyle komik abs dir gibi saçma cevaplar verebiliolar.kontrol ettirin ya disk ya balata bitmiştir.ama geçm kalmyaın bence bi an önce yapılması gerek tehlikeli yüksek hızda giderken.

Bunun abs olduğu belli. balata bitmişse normaldede sert basmadığındada titreme yapar. ama adam köküne kadar basıyoki o sorun çıkıyo. benim arabam sıfır daha ilk 100. km de sert firen yapmak zorunda kaldım takır takır durdum. nolcak şimdi balata mı bitmiş. yeni arabadan öncede vectra ve astra kullandım kaç ay. astranın bitmişti ve dedğin gibi yavaşlamak için özellikle yüksek hızlarda frene dokunduğumda balataların hatta disklerin bile bittiğini hissediyordum. sanki yamulmuş gibiydi. pedal filanda titriyordu.

En iyi kardeşim sen bir baktır götürüp.
 
Bildiğim kadarıyla abs sistemi lastiklerin sert bir frende aracın daha güvenli yön değiştirebilmesi kızklamayı önlemek için kızaklamadığı içinde freni tepiyor...
 
ABS büyük ihtimal.
 
Anti-lock Braking System (ABS)

1-Arkadaşlar eğer balatalarda bi problem olsaydı bunu göstergede bulunan el freni işaretinden yada varsa yol bilgisayarındaki uyarıdan anlayabilirdiniz. Bu çok eski modellerde bile mevcut. Buradan zaten balatalarda olmadığı ortaya çıkıyor.
2-Abs sistemi tekerlerde bulanan hız sönsörlerinden aldığı veriyi işler.
Eğer frene basıldığı anda sert veya değil, herhangi tekerden biri veya bir kaçının hızı en son hesaplanan ve ivmelenen hız ortalamasından düşükse hızı sıfır (0) olan tekerin basıncını belirli aralıklarla bırakır. Sürücünün hala fren pedalına aynı basınçta basılı tutmaması içinde fren pedalımızada uyguladığımız kuvvetin aksi yönünde bir kuvvet uygulanır. Yani araba derki :) Kardeşim bak bu şekilde frene basarsan arabanın tekerlekleri kızaklıyor. Şu ayağını az ben ileri doğru iteyimde fazla basma der. Titremenin sebebide budur. Hatta durduktan kısa bir süre sonra bile frene tekrar basmak istediğinizde fren pedalında toparlanmış güç pedala tam basmanızı engelliyecektir.
3-Kızaklayan bir tekerde kontrol yoktur burnunun dikine gider.
Abs kızaklamayı engeller, tekerleklerin dönmesine devam etmesini sağlayarak direksiyona araca her daim yön verebilmenizi sağlar.

Unutmayın Kontrolsüz Güç Güç Değildir... :good:
 
Aracın yol bilgisayarı tüm balataları kontrol etmez sadece bir tanesinde sensör bulunuyor o nedenle balatalarda ancak eşit azalma varsa, bitti uyarısı verebilir. Arka balatalarınız önlerle beraber değiştirilmediği için de( arka balatalara binen yük az olduğundan 2- 2.5 kat daha uzun süre dayanırlar) arka balataların bittiğini yol bilgisayarından anlayamazsınız servis bakımları sırasında arka tekerleklerin de sökülüp gözle kontrolünün yapılması gereklidir. Bir diğer konu yol bilgisayarında balata bitti uyarısı çıkmaya başladığında geç kalınmış demektir, balata masrafına ek olarak çoğunlukla sensör kablosu al ınması gerekir çünkü genellikle zarar görüyor. Sensör diyorum aktif bir sensörden çok devre tamamlayıcı bir ucu kalın kablodur ve önde tek taraf da bulunur. azalma dışında başka problemler bu sistem tarafından saptanması güçtür , bazı kalitesiz balatalar çatlayabilir, daha kötüsü diskler kırılabilir.
 
abs ye hoşgeldin:)
 
servis doğru söylemiş

Herkese merhaba, 2003 model opel astra aldım, araçta sert bir fren yapınca alt taraftan ( sanki fren pedalının altında sürtme ve vurma gibi) küt küt küt şeklinde sesler geliyor bana pek normal gelmedi, servise götürdüm test ettiler absli her araçta o sesin olduğu söylendi ama kullandığım hiçbir arabada böyle birşe rastlamadım, opellerde böyle bir durum varmıdır, yardımlarınız için şimdiden teşekürler...

dostum servis doğru söylemiş ama eksik olan seni bilgilendirmemeleri. ABS sistemli araçlarda bu es nornal ani basışlarda. Bu sitemden kaynaklanan bir olay. ABS sistemi aracın tekerleklerinin devirlerini okur ve farklı devirdeki tekerlekleri önce tut bırak yapar. devirler aynı olunca busefer bütün tekerlekleri tut bırak yapar. zaten bu sesi duyunca pedal ayağına vurmaya başlar. bunu hissedersin. (Devir dediğim olay tekerleklerin tur sayısı) zaten tut bırak olayı olmazsa ani basmada fren kitlerin ve araç savrulur. işte abs arabın savrulmasını böyle enlelliyor.
kısacası kafana takacak bir durum yok
 
arkadaşım abs ile tanışmıssın. Ancak lastiklerinin tarihini kontrol et bu çok sık ve basit bir frenaj ile olmamalı.Lastiklerininde ömrü bitmiştir !!!
 
O gelen ses ABS li ilk arabana HOŞGELDİN demek...
 
Geri
Üst