Fren pedalı sertleşmesi...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan olciyak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
eee sonuç olarak ne olacak? Opel Turkiye veya Almanya ile irtibata geçsekmi ki? Kaza riski atlatmadım o kadar sorun degıl benım ıcın sonucta ABS devreye giriyor , yasadıgım bi olay ;
Davraz dagına cıktıgımda yerler cok buzluydu ve frene ufak dokunuslarla ABS nın devreye gırdıgını gordum cunku on lastıkler hemen kaymaya baslıyordu fakat tutunma güzel oldugunda ilk önce normal sekılde fren yapıp kaymaya yakın fren pedalı sertlesıp ABS devreye giriyor :/ yada 3 ayda ben aracıma alıstım ama boyle bir durumda varsa sonuca ulasılmalı ;)...

ben bir kere hastaneye yetişmek için şehir içinde 90la giderke aniden trafik tıkandı 90dan 0a öyle bir düştü ki emniyet kemeri olmasa camdan çıkardım hatta inip öndeki dolmuşa mı vurdum diye baktım ama arada yarım metre kadar vardı problem yoksa bence hiç kurcalatma bu sefer söker takar bişey yaparlar kaş yapayım derken göz çıkarırsın o geri çağrılma olayını ben fan açıkken 1.2 motorluların freni boşaldığı için oldu diye biliyorum
 
eee sonuç olarak ne olacak? Opel Turkiye veya Almanya ile irtibata geçsekmi ki? Kaza riski atlatmadım o kadar sorun degıl benım ıcın sonucta ABS devreye giriyor , yasadıgım bi olay ;
Davraz dagına cıktıgımda yerler cok buzluydu ve frene ufak dokunuslarla ABS nın devreye gırdıgını gordum cunku on lastıkler hemen kaymaya baslıyordu fakat tutunma güzel oldugunda ilk önce normal sekılde fren yapıp kaymaya yakın fren pedalı sertlesıp ABS devreye giriyor :/ yada 3 ayda ben aracıma alıstım ama boyle bir durumda varsa sonuca ulasılmalı ;)...

corsam yok sonuçta araç sizin ben gördüklerimi paylaştım normal geliyorsa normaldir ;):cool:
 
ben baktimda zaten bu problem easytroniklerde varmis , ya acikcasi arabalarimizin freni sinifina gore gayet guzel , ben gecen gun sinava yetisirken onume kopek firladi (firlasammi firlamasammi diye kararsiz bicimdeydi) arkamda araba yok diye yapistirdim frene ve aynen dediginiz gibi kemer olmasa on camda bulucaktim kendimi ve bagaj ustundeki baretim nasil geldiyse on koltiga gelmisti :-) ben deneme amacli butin elektrik aksamini (uzun farlar, arka cam cozucu , arka sis , klima , havalandirma seviyesi 4 olarak , ic aydinlatma acik , 4 luler yaniyor , tabletimde sarjdaydi ) acarak fren denemeleri yaptim ve oyle 1. ve geri vitesteyken sertlesme gibi seylle karsilasmadim , benim bahsettigim sertlesme dedigim sey abs nin geri tepmesi olarak bilinen seymis ben ne biliyim bizim merivada abs mi var :-)
 
corsam yok sonuçta araç sizin ben gördüklerimi paylaştım normal geliyorsa normaldir ;):cool:

ilginiz ve yardimlariniz icin tesekkur ederim ;)
 
ben bir kere hastaneye yetişmek için şehir içinde 90la giderke aniden trafik tıkandı 90dan 0a öyle bir düştü ki emniyet kemeri olmasa camdan çıkardım hatta inip öndeki dolmuşa mı vurdum diye baktım ama arada yarım metre kadar vardı problem yoksa bence hiç kurcalatma bu sefer söker takar bişey yaparlar kaş yapayım derken göz çıkarırsın o geri çağrılma olayını ben fan açıkken 1.2 motorluların freni boşaldığı için oldu diye biliyorum

usta bizim frenlerde problem yok ya :) allah kaza bela vermesinde aracimdan kalitesinden , gorunusunden ve yakitindan bayagi memnunum :) sadece siyah renk ne kadar dikkat etsemde korozyona ugramaya basladi bu araba sayesinde ufak capli detailingci olabilirim gibi :-)
 
usta bizim frenlerde problem yok ya :) allah kaza bela vermesinde aracimdan kalitesinden , gorunusunden ve yakitindan bayagi memnunum :) sadece siyah renk ne kadar dikkat etsemde korozyona ugramaya basladi bu araba sayesinde ufak capli detailingci olabilirim gibi :-)

ben şu kılcal çizikler yüzünden bir ara pişman olmuştum beyaz almadığıma ama sonra kafaya takmamaya başladım yoksa kafayı yemem derecesine gelirsin:Dkorozyon olduğunu sanmam sendekininde korozyon daha farklı bişey:D
 
ben şu kılcal çizikler yüzünden bir ara pişman olmuştum beyaz almadığıma ama sonra kafaya takmamaya başladım yoksa kafayı yemem derecesine gelirsin:Dkorozyon olduğunu sanmam sendekininde korozyon daha farklı bişey:D

Korozyon degıldır dedıgın gıbı çok kılcal cızıkler oda sadece güneşte cok dıkkatlı bakınca bellı oluyor :) Ya ama şu sıyahın asaletıne bayılıyorum her yıkamadan sonra uzaktan bakıp ıncelıyorum delı gıbı :)
 
Korozyon degıldır dedıgın gıbı çok kılcal cızıkler oda sadece güneşte cok dıkkatlı bakınca bellı oluyor :) Ya ama şu sıyahın asaletıne bayılıyorum her yıkamadan sonra uzaktan bakıp ıncelıyorum delı gıbı :)
siyah candır ben her yıkamadan sonra sonax hızlı cila uygularım:D benim en sevmediğim yönü yazın içersi kavruluyor abartmıyorum bir kre ölçmek için geceden termometre koydum dijital olanlardan en fazla 50 derece gösteriyor alet eror vermişti:D
 
Benim frenler yağmurlu havada bir keresinde patlamıştı.Öndeki araca vurmama 10cm falan kala zor bela durabilmiştim.Servise gidene kadar fren çalıştı ama çok sert basılıyordu.Serviste Westinghouse körüğünü bir kimyasal madde tahriş etmiş o da ani frenle patlamış dediler.Garantim 2hafta önce dolmasına rağmen garantiden bütün fren sistemini değiştirmişlerdi...O sırada öğrendim corsaların fren sistemini sizle de paylaşmak isterim :

Hava kompresli westinghouse + yedek fren(düşük basınçlı silindir kompresi takviyeli)
fren patladığında ayak kuvveti ile hidrolik sıvısını bir silindir tersten sıkıştırıp yedek frenleme sağlıyor.
fren dağılımı merkezi abs ile bağımsız ve bağımlı çalışabiliyor.esp olmadığı için savrulma yapabilir ancak araç ağırlığı sayesinde dengede kalabiliyor.Türkiyeye gönderilen orjinal balatalar ve diskler hindistan üretimi GM...Fakat bazılarında bosch olabiliyor...Pedalda bazen takılma gibi bir şey olabiliyor EBDnin olmaması ile bir ilgisi yok fren dağılımı yapıldığı için oluyor...
Körükten gelen fıs sesi havalı westinghouse olduğu içindir o da normaldir.
Sonuç olarak siz balatalarınızı ve disklerini zamanında değiştirip lastiklerinizi kabak kullanmadığınız sürece içiniz rahat olsun :)
ancak 2-3 basıştan sonra baya sertleşme yapıyorsa ve kontak kapandığında sadece 1 kere basar basmaz 2.basışta sertleşiyorsa körükte bir kaçak olabilir ve garantiden değiştirmeleri gerekir.Normalde motor çalışırken hiç sertleşme olmaz.Kontak kapanınca da 4-5 kere basmaya müsade eder 5.den sonra silindirlerde hava kalmadığı için sertleşir.
 
Geri
Üst