Fan olayı yardım lütfen

mustafa 26

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
11 Ara 2011
Mesajlar
93
Tepkime puanı
3
Puanları
8
merhaba arkadaşlar.bu konuyu daha öncede açmıştım ama istediğim cevabı tam alamadım.o yüzde kestirmeden sorayım dedim.aracım vectra b 1.6 gl 1998 model.radyatör fanı ve klima fanının çalışma prensibi nası yani hararet 91c ye gelince ikiside mi açıyor klima açılnca ikside mi çalışıyor kaç kademe var öğrenebilirmiyim acaba teşekkürler
 
merhaba arkadaşlar.bu konuyu daha öncede açmıştım ama istediğim cevabı tam alamadım.o yüzde kestirmeden sorayım dedim.aracım vectra b 1.6 gl 1998 model.radyatör fanı ve klima fanının çalışma prensibi nası yani hararet 91c ye gelince ikiside mi açıyor klima açılnca ikside mi çalışıyor kaç kademe var öğrenebilirmiyim acaba teşekkürler

97 Tigra var bende, araçlarımızın pek çok parçası benzer o nedenle sizinki için de geçerli olacağını sanıyorum.

fanın ilk seviyesi kaçta açılıyor bilmiyorum ancak mühim değil zaten. ikinci gerçek harareti önleyen seviye bu yıllardaki motorlarda 100 dereceye yakın seviyede açıyor. radyatördeki su hem antifrizli hem de basınçlı (düdüklü tencere gibi) ve bu nedenle 100 derecede su kaynamadığı için 100'e gelince hararet falan var mı diye telaş etmenize gerek yok. zaten ikinci kademe fan bozulmadıkça 100'ü kesinlikle geçmiyor.

muhtemelen fanın geç açtığını falan düşünüp telaş ediyorsunuzdur gibime geliyor, hepimiz gibi :D

benim klima kompresörü bozuk olduğundan klima fanını hiç görmedim çalışırken. o konuda yorum yapamayacağım. :D
 
1,6 vectra b aracım var.. 100 dereceye hiç yanaştığini görmedim.. 92 civarında fan acıyor.. uzun yolda da 80 derecenin az yukarısında.. tahmini 85 derecede falan
 
usta ılk kademe 88 de acıyor sonra 90 da 2. kademe oluyor 90 ı gecerse 3. kademe acıyor fanı usta oyle soylemıstı..
 
Opeller 100 derecede fan açıyor diye biliyorum ben
 
2.0 2000 model cdx için....
klima kapalı konumda 88-90 civarı ön ve arka 1. kademe açıyor..
95 derece civarı her iki fanda 2. kademe açıyor.Bazen sadece radyatör fanı 2. kademe açıyor. ama genelde 2si birden... Bu olayı bir cözemedim :)
klima açıldığı an klima fanı 1. kademe calışıyor... motor sıcaklığı ne olursa olsun gaz çok ısınınca (bu sıcaklığı bilemiyorum) her iki fanda 2. kademe....Bu olayı motor sıcaklığı 85 civarı iken her 2 fanında 2.kademe acmasından, klimayı kapatınca fanların hemen sonra susmasından anladım...
 
Birde opel sıcak motoru sever yalanına inanmayın... Benim ilk başlarda motor sıcaklı 92-95 arası geziniyordu. Bakan tüm ustalar opel sıcak sever diyordu. Bir bakıma yüksek dereceli müşür ile motoru daha sıcak tutabilirsiniz. Bazı modeller belki böyledir... Biz de 2006 Zafira B 1.9 cdti vardı... motor sıcaklığı bilgi ekranında hep 97-98 idi... Ama bu her motorun bu sıcaklıkta olacağı anlamına gelmez..
Daha sonra benim ön tampon demirinin klima fanına carparak sıkıştırdığını.Bu durumda kalan fanın sigorta attırdığını farkettik...Durumu düzeltip, sigortayı değiştirdiğimizde, araba 90 dereceyi geçmez oldu..
opelin motorunu opel ustası yaptığı gibi elektrik aksamınıda opelden anlayan bir ustaya yaptırmak gerekli...
Bu benim düşüncem :)
 
Fanın kaç derecede birinci devre kaç derecede ikinci devrede çalışıyor olayını hiç takip etmedim, etmem de. Benim için önemli olan fanın hararet yükseldiği zaman devreye girmesi yani sağlıklı çalışmasıdır. Klima açıldığı zaman ise fan devreye giriyor.
 
fan hakında

vectra b 2.0 her iki fanlarda koordineli yani eşzamanlı birlikte çalışıyorlardı 102 yi geçince hızlı yani ikinci kademe benim bilgim bu yönde tecrübeyle sabittir eğerki fanlar eşzamanlı çalışmazsa rezistansta sorun anlamına gelir.
 
Geri
Üst