- Katılım
- 10 Kas 2006
- Mesajlar
- 1,732
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Makyajsız kasa 2.0 vectralardaki şanzumanlar f18wr olup oranları çok uzundur. bu ne demek oluyor mesela 1. vitesde 6700 devir çevirdikten sonra o anda 2ye attığınızda devir 3500e düşer.. ama seri şanzumanda 2ye attığınızda 4500de yakalarsınız böylede daha hızlı hızlanırsınız... Ayrıca f20lerin tork dayanımı daha yüksek olduğundan dolayı bu işlemi gerçekleştirdim çünkü 2 kere difransiyeli kırdım f18de...
f20 ve f18lerin havuzu farklı ama şanzumanların iç kısımları aynı... Bu değişim işlemi için şanzumanı komple indirmeye gerek yok.. öncelikle arabanın beşiği aşşağı indirilip aksları söküyor ve difranseli çıkartıyoruz ardından da f18in içini çıkartıyoruz...
aşşağıdaki fotoda f18 ve f20 beraberler... sağdaki f20... gördüğünüz gibi f20nin üst tarafında biraz fazlalığı var.. orası baskı balataya doğru olan taraf... şanzumanların sadece orası farklı... f20nin o fazlalığını kesiyor ve güzelce taşlıyoruz..

bundan sonrası şanzumanı geri toplamak... artık yapılcak değişiklik yok direk oturuyor...
alttaki fotoda f20nin oturduğunda kapağını kapatmadan önceki foto... gördüğünüz gibi direk oturdu...

sadece içlerini değiştirmiyoruz difransiyellerini de değiştiriyoruz... f20nin diferansiyelde yerine direk oturuyoruz... alttaki foto f20nin diferansiyelin oturduğu foto..

herşey bittikten sonra arabanızdaki farka inanamayacaksınız... ben en düşük son dişli oranını kullanıp daha yüksek son sürat amaçladım.. f18lerle 5. vitesi bitirebilseniz 290gibi bir rakama denk geliyor ama tabiki de vectralarda öle bir güç söz konusu değil... f18deki 5. vitesin amacı hızlanmaktan çok yakıt ekonomisidir... benim taktığımda f20 en uzun oranlısı olduğu halde 5. vitesde 6700 devirde 260 gibi bir rakama geliyor... f18e göre daha kısa öle olduğundan 5. vites 90-100le giderken birazcık daha fazla yakıt yakabilir ama aradaki farka değer bence...
f20 ve f18lerin havuzu farklı ama şanzumanların iç kısımları aynı... Bu değişim işlemi için şanzumanı komple indirmeye gerek yok.. öncelikle arabanın beşiği aşşağı indirilip aksları söküyor ve difranseli çıkartıyoruz ardından da f18in içini çıkartıyoruz...
aşşağıdaki fotoda f18 ve f20 beraberler... sağdaki f20... gördüğünüz gibi f20nin üst tarafında biraz fazlalığı var.. orası baskı balataya doğru olan taraf... şanzumanların sadece orası farklı... f20nin o fazlalığını kesiyor ve güzelce taşlıyoruz..

bundan sonrası şanzumanı geri toplamak... artık yapılcak değişiklik yok direk oturuyor...
alttaki fotoda f20nin oturduğunda kapağını kapatmadan önceki foto... gördüğünüz gibi direk oturdu...

sadece içlerini değiştirmiyoruz difransiyellerini de değiştiriyoruz... f20nin diferansiyelde yerine direk oturuyoruz... alttaki foto f20nin diferansiyelin oturduğu foto..

herşey bittikten sonra arabanızdaki farka inanamayacaksınız... ben en düşük son dişli oranını kullanıp daha yüksek son sürat amaçladım.. f18lerle 5. vitesi bitirebilseniz 290gibi bir rakama denk geliyor ama tabiki de vectralarda öle bir güç söz konusu değil... f18deki 5. vitesin amacı hızlanmaktan çok yakıt ekonomisidir... benim taktığımda f20 en uzun oranlısı olduğu halde 5. vitesde 6700 devirde 260 gibi bir rakama geliyor... f18e göre daha kısa öle olduğundan 5. vites 90-100le giderken birazcık daha fazla yakıt yakabilir ama aradaki farka değer bence...