F ariza kodu

  • Konuyu başlatan agah bülent
  • Başlangıç tarihi
A

agah bülent

Bilgi Girilmemiş
Yetkili servis ile de görüstüm muallak konuşuyorlar sadece sanzuman sok tak ucreti 380 tl ama % 25 indirim varmış 2 sene parçaya garanti veriyorlar ama özel servise çektirtecem arabayı karar verdim hayırlısı bakalım
 

Burak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
199
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.devservis.com
Yetkili servis ile de görüstüm muallak konuşuyorlar sadece sanzuman sok tak ucreti 380 tl ama % 25 indirim varmış 2 sene parçaya garanti veriyorlar ama özel servise çektirtecem arabayı karar verdim hayırlısı bakalım

abi isterlerse 20 sene garanti versinler baski balataya, hic onemli degil. baski balatanin basina ne gelirse gelsin (gerci simdiye kadar orjinal parcada boyle bir sey kesinkez olmamistir) yanma veya dagilma gibi, hep kullanici hatasi diye isin icinden cikarlar, siyrilirlar sen merak etme. easytronic ilk ciktiginda corsa c'de kullanilmisti ilk. sanziman beyni arizalarinda bile kac defa kullanici hatasi diye geri cevirdiler yetkili servisler, bir cok insani magdur ettiler. daha sonra opel gelen sikayetlerden dolayi sistemin daha gelismis olanini astra'da kullandi.
 
A

agah bülent

Bilgi Girilmemiş
Burak bu kalibrasyonu her 15 binde bir yaptırmamız gerekiyormu şimdi
 

Burak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
199
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.devservis.com
Burak bu kalibrasyonu her 15 binde bir yaptırmamız gerekiyormu şimdi

baski balatanin omru icin evet gerekiyor..siz yeni baski balatayi takin, kalibrasyonu yaptirin..yaklasik bi 10-15 bin km sonra arac vites gecisleri esnasinda debriyaji yalata yalata gecirdigini goreceksiniz. bunu arabayi surekli kullanan bilir malesef bir cok servis bilmiyor, farkinda degil veya buna karsi ama opel team service degil..en son benimde boyle olmustu, yaklasik 1000 km once yaptirdim yine kalibrasyonu ve aracin vites gecisleri baya bi hizlandi cunku arac ornegin 2. vitesten 3. vitese gecerken daha kisa surede birakiyor debriyaji..bunun yakitta ve cekise artisi oluyor ayni zamanda. eger dikkat ederseniz easytronic ler vitesleri hep debriyaji yalatarak atarlar.
 

danger16

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
277
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opel meriva 2006 easytronic şanzıman araç daha 13 binde F ışareti yandı bu 2.kez oluyor...Bu avrupada tutunmayan, ve çok çok arıza yapan şanzıman olduğunu Almanyadan öğrendim
 
A

agah bülent

Bilgi Girilmemiş
Bende yeni ögrendim bilsem easytronic almazdim ne yalan soyleyeyim manuel şanzumana beyin takmişlar olmuş sana easytronic saçma bence ama ne yapalim
 

Burak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
199
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.devservis.com
opel meriva 2006 easytronic şanzıman araç daha 13 binde F ışareti yandı bu 2.kez oluyor...Bu avrupada tutunmayan, ve çok çok arıza yapan şanzıman olduğunu Almanyadan öğrendim

meriva'dada malesef corsa'da kullanilan sanzimanin aynisi yani ilk nesil easytronic kullaniliyor ve soylediginiz gibi problemli bir sanziman. fakat astra'da gelistirilen bu sanziman cok daha sorunsuz. otomatik sanzimanlar arasinda en iyileri tek baski balatali (easytronic gibi) sonrandan otomatiklestirilmis sanziman ve cift baski balatali tork konvertorsuz triptronik sanzimandir (vw dsg, bmw smg gibi). en iyisi ve en yuksek performansli ise dsg'dir, fakat hic bunlarda hic ariza yaratmiyor degil. ozellikle yagina cok dikkat edilmelidir yoksa sanziman kirilabiliyor ve yenisi 18000 TL civari. ayrica easytronic tarzi sanzimanlar eski cvt ve trok konvertorlu triptronik cvt sanzimanlara gore cok daha sorunsuz ve masrafsiz. cvt ve triptronik sanzimanlarda bir cok ariza oluyor ve tamir masraflarida bir hayli yuksek. ayrica easytronic gibi sanzimanlarin yakit ekonomisi oldukca iyi. ayni motorda cvt sanziman ile easytronic sanziman arasinda 100 km'de 1,5-2 lt'ye varan yakit sarfiyati farki var. bu cok buyuk bir rakam. otomobil ureticileri her yeni motorda yarim litre dusurebilmek icin taklalar atiyolar, yeni yeni sistemler gelistiriyolar.
uzun lafin kisasi, sonucta tamamen kul yapisi oldugu icin aracin sanzimaninin ariza yapmasi duzgun kullanildigi taktirde bile sans isi. ne kadar cok elektronik olursa o kadar bozulma, hata verme, kendini kitleme ihtimali yuksek. o yuzden ben mekanigi elektronige her zaman tercih ederim.
esasinda otomatik degilde duz vites arac satin alip kullanmak daha dertsiz ve tasasiz.
 
Son düzenleme:
A

agah bülent

Bilgi Girilmemiş
Doğru diyorsunda otomatiğin rahatlığıda manuelde yokkkk hele hele sabah ve akşamları İstanbul trafiğinde Honda ların otomatiği sağlam diyorlar
 

Burak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
199
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.devservis.com
Doğru diyorsunda otomatiğin rahatlığıda manuelde yokkkk hele hele sabah ve akşamları İstanbul trafiğinde Honda ların otomatiği sağlam diyorlar

evet ama bi o kadarda saglam benzin yakiyo kendileri ;)
arkadasimda var 2004 honda civic sedan otomatik 120 bg, 400 ykr yakiyo km'de..lpg taktirdi 200 ykr'a dustu. benim aracim lpgsiz 235 ykr yakiyor :D hemde benimkiside 120 bg, ve ondan cok daha iyi yuruyor, hem sanziman hem lpg farkindan dolayi..
 
Son düzenleme:
Üst