enjektör sesi ve yakıt sorunu.

godministrator

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar daewoo nexia 1.5 16v aracım var araç km de 400kuruş yakıyor. enjektörleri yeni değiştirdim fakat eski enjektörlerimdede aynı sorun vardı enjektörlerimden ciddi anlamda çıt çıt diye sesler geliyor. sibop vuruyodur demeyin çünkü ses kesinlikle enjektörlerden geliyor. bu sesin normal olduğunu düşünmüyorum çünkü hiçbir araçta duymadım. sizce sorun nedir? bu hususta başım ciddi derte.aracım benzinli ve enjektörlerim opel tarzında.
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yuvalardan kaçırmasın enjektör ses elektrik kaçak seside olabilir ancak yenisindede aynı sorun var diye düşünüyorsanız normal olabilir her aracın ki farklı çünkü aynı araçtan bulun bitane onun sesini dinleyin.
 

godministrator

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
sesin enjektörlerden geldiği çok bariz doğru sesi ayını elektrik kaçağı sesine benzio fakat bu bir kaçak değil. benzin kaçırmıyor defalarca kontrol ettim. hadi sesi geçtik neden bu kadar fazla yakıyor anlamış değilim..
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Enjektörleri dışarıda enerjilendirerek çalışmasını kontrol etmek lazım.Bunu kendinde yapabilirsin ama bosch car servislerde enjektör testine tabi tutarsan akış-omaj ve çalışma durumları tamamen test edilir.Enjektörler normal ama yinede sesin enjaktörlerden geldiğine emin iseniz enjektör tetikleme palsleri beyinden direk gelir.beyine kadar kablolarda kısa devre veya omaj problemi yok ise beyin denemekle devam edilebilir.ama beyinden önce şunu belirtmek isterimki: Enjektör çalışma palslerinin değerlerini beyin , oksijen sensörü , kelebek konum sensörü , akışmetre , hava giriş sıcaklığı , yakıt haznesi sıcaklığı gibi birçok sensörden aldığı bilgilere göre hesaplar ve belirler.Yani sorun beyinden olabileceği gibi belkide bir sensörden çıkabilir.
Daewoo konusunda detay bilgim olmasa da obd2 gibi bir cihazla bağlanıp sensör değerlerine bakmakta fayda var.Gerekirse bu değerleri sağlıklı çalışan aynı araçla kıyaslamakta gerekebilir.Olması gereken sensör değerlerini internetten araştırabilirsin.Nexia club siteleri var bildiğim kadarıyla.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şimdi şöyle sorayım, bu çıtlamalar ve yakıt artışı aynı andamı başladı.

çıtlamalar enjektörün kendi özelliğidir, gerçekten usta bir pompacı alternatif daha sessiz bir enjektör önerebilir (mevcut ise, bazen farklı markalar aynı enjektör kullanıyor)

voltajları ölçtünüzmü diyecem ama nadir bir araba olduğundan orjinali kaç olmalı bulmak zor olabilir. bence aynı model ve marka bir araçl kıyaslama yapmanızı öneririm.

yakıt için yüzlerce neden söyleyebilirim. ama enjektörlerden şüpheniz var ise, iyi bir pompacıda işeme miktarını ölçtürün.

herşeyden önce egzost emisyon ölçümü yaptırarak aracın çiğ benzin atıp atmadığına yada zengin yanma yapıp yapmadığına bakarak başlayabilirsiniz.

seçenekleri şöyle toparlar isem, belki beyin voltajı iyi ayarlayamıyor ve enjektör zamanlarını uzun tutuyor, bunun neticesinde enjektörlerde çıtlama ve yakıt artışı oluyor gibi birşey geliyor aklıma. diğerlerinden sonuç alamassanız birde beyin deneyebilirsiniz.
 
Üst