en iyi lastik hangisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gokan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Beyler birkez MICHELIN kullanın o zaman anlarsınız.Gökhan kardeşim bendede astra-g var.Arabnın lastiklerinin orjinal boyutunda MICHELIN ENERGY aldım.1yıldır kullanıorum ve gerçekten mükemmel.Biliyosun zaten Astra-G ler yol tutşu ile ünlü,birde MICHELIN ile gör sen o yol tutuşu otobanda korkmadan 210la viraj aldım kardeşim.Sen düşün gerisini.
 
Auto Bild dergisinin yaz lastikleri ile ilgili yaptığı test sonuçlarını bu haftanın Auto Show dergisi yayınladı. Test edilen lastiğin ebadı: 205/55 R 16 serisi yaz lastiği. Ülkemizde güncel olanlarını aktarayım. (İlk önce çokiyi ve iyiler)
Sonuçlar:
Bridgestone turanza ER 300:
Artıları: Islak ve kuru zeminde tüm disiplinlerde yüksek puanlar ve başarılı sürüş özellikleri, aquaplaningde çok iyi güvenlik rezervleri.
Eksileri: Vasatı aşamayan yuvarlanma gürültüsü.
Değerlendirme: Çok iyi

Continental Premium Contact 2
Artıları: Islak ve kuru zeminde çok iyi performans, kuru zeminde en iyi fren mesafesi, başarılı aquaplaning özellikleri.
Eksileri: Vasatı aşamayan yuvarlanma gürültüsü.
Değerlendirme: Çok iyi

Hankook Ventus PrimeK105
Artıları: Islak ve kuru zemin şartlarında başarılı sürüş özellikleri, güvenilir aquaplaning özellikleri, oldukça düşük yuvarlanma direnci.
Eksileri: Vasat yuvarlanma konforu.
Değerlendirme: Çok iyi

Pirelli P 7
Artıları: Islakta sportif sürüş özellikleri ve en kısa fren mesafesiyle tam bir uzman aquaplaningde çok iyi güvenlik rezervleri.
Eksileri: Yüksek yuvarlanma direnci, yüksek yuvarlanma gürültüsü.
Değerlendirme: İyi

Dunlop SP Sport Fastresponse
Artıları: Dengeli yanal tutunma ve yüksek yönlendirme hassasiyeti, ıslak ve kuru zeminde iyi fren mesafeleri, başarılı aquaplaning.
Eksileri: Yüksek yuvarlanma direnci, vasat konfor.
Değerlendirme: İyi

Nokian V
Artıları: Islakta güvenli ve yüksek yönlendirme hassasiyetli sportif sürüş özellikleri, ıslak ve kuru zeminde iyi fren mesafeleri, düşük yuvarlanma direnci.
Eksileri: Virajlarda aquaplaningde vasat güvenlik.
Değerlendirme: İyi
 
Tatminkar olanlar:

Mıchelin Primacy HP
Artıları: Kuru zeminde başarılı sürüş özellikleri ve fren mesafesi, düşük yuvarlanma direnci.
Eksileri: Islak zeminde belirgin önden kayma eğilimi ve uzayan fren mesafeleri.

Firestone Firehawk TZ 300 cx
Artıları: Başarılı aquaplaning özellikleri, yüksek konfor, düşük yuvarlanma direnci.
Eksileri: Islak ve kuru zeminde uzun fren mesafeleri ve dinamik olmayan sürüş özellikleri.

Kumho Ecsta HM Asmm KH 31
Artıları: Güvenli aquaplaning, sessiz yuvarlanma gürültüsü.
Eksileri: Islak ve kuru zeminde homojen olmayan viraj alma kabiliyeti ve ağırlık transferlerinden etkilenme.

Michelin Energy Saver
Artıları: Kuru zeminde başarılı sürüş özellikleri, çok iyi yuvarlanma direnci.
Eksileri: Islak zeminde güçlü önden kayma eğilimi ve uzayan fren mesafeleri

Apollo Accelere Sportz: Tavsiye edilmez.
 
bence michelin
 

Savaşbeye teşekkürler güzelbir araştırma.
 
Son düzenleme:
Continental Premium Contact 2

Üç senedir kullanıyorum gerçktende mükemmel.


 
aracın yere tutunduğu yüzey lastikler olduğu için en önemli parçadır lastikler. Çoğumuzun hatası janta milyarlarca para bayılıp maliyeti azaltmak için lastiği en ucuzundan dolayısıyla kalitesizinden almaktır. Oya fren yaptığımızda bizi jantlarımız değil lastiklerimiz durdurur.

Genellikle hangi marka olursa olsun 4 mevsim lastiğe karşıyım. Çünkü bu lastikler her zemin ve hava koşulu için üretildiğinden biraz ondan biraz bundan mantığı taşır bu yüzden de ortalam bir perf gösterir. En iyisi yazın ve bahar aylarında (sonbahar da dahil) Su tahliye kanalları iyi olan perf serisi lastikler, kışın ise vacumlu lastikleri tercih ederim.

Markaya gelince her ikisi de için de Michelin tabii ki. Yazın michelin pilot sport kışın da Michelin Alpin
 
Geri
Üst