Emilen havanın sıcaklığını okuyan sensör

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Geçenlerde OPCOM 'a bağlayıp soğuk bir şekilde çalışmadan duran motorun verilerine göz gezdirdim.

Tam yazan ismini hatırlamıyorum ama emilen havanın sıcaklığını okuyan sensörün gösterdiği değer dış sıcaklığın bi 20 derece üstündeydi. (Dışarısı 6 derece, gösterdiği 26-27)

Bu ne gibi bir sonuç doğurur ?
Bir de bu sensör nerede ?

Teşekkürler
 

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
motora emilen hava sensörlerle motorun sıcaklığına göre ayarlanıyor diye biliyorum.
 

boraa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hocam emilen hava isindikca motorunun verimi duser cunku m^3 basina dusen oksijen molekulu sayisi dusuyor. yakitin karistigi hava yogunlastikca (dolayisiyla sogudukca), motorun daha yuksek kompresyona ulasmasi mumkun oluyor. ha ama bu 20'C lik fark en fazla 2-3BHP fark olusturur. eger bu olayi kafaya takarim ben diyorsan da K&N'in 57i Kit model Cold Air Intake sistemini oneririm..
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
sanırım intake temperature gibi bir şeydi.yazın o ısı 35-40 a çıkıyo .ben hava girişinden turboya kadar ısı iletmeyen maddeyle kapladım.tavsiye ederim
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
IAT Intake Air Temp. Sensor. Normalde bu sensör öyle abuk subuk değerler göstermez. Bazı modellerde akışmetre içerisine konulmuştur ve CO ayar potansı dediğimiz potans ile okunulan sıcaklık değeri belirli bir değer derecesinde ayarlanabilir. Bazı modellerde de akışmetre öncesinde yada sonrasında Giriş hortumu üzerinde yer alır ve sabit- ayarsız (tek sensör) olarak yer alır. Sonuç itibariyle NTC dediğimiz ısı ile değişen elektronik companent.
6 dereceyi 26 derece okuyor ise senaryo şu şekilde olur: yaklaşık 20 derece kadar sıcak hava girdiği anlaşılır ve sıcak havanın kütlesi daha az olacağından ona göre de daha az benzin enjekte edilir.Yani aracın fakir karışımla çalışmaya yönelir.Bu fakir karışımla çalışma ciddi miktarda avans vuracak kadar durumlar oluşturursa knock(darbe) sensör - oksijen sensörü gibi geribesleme yapan sensörler den edinilen bilgilere göre belirli oranda ecu tarafından düzenlenir.Ecu nun belirli toleranslar dışında düzeltemediği durumlarda ise motor ikaz lambası yanar .Ama ne olursa olsun ölçülebilir bir sorun gördü iseniz bu düzeltilmeli ki sistem farkında olamayacağınız kadar da olsa performans ve çalışma düzeni bozuklukları yaşamasın.Ben olsam konsinye olarak yada pahalı değil ise satın alarak sensör dener ve değiştirirdim.
 

the_boss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
283
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Araba sabah soğuk ve çalışmıyorken 26 yı gösteriyor.

Bu sensör tam olarak nerede şimdi ? Hava akış debimetresinin içinde mi?
 
Üst