Elektrikli araç

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canbabaaa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu arada yaptığım eleştirilere, sorduğun sorulara bakılarak yanlış anlaşılma olmasın, bu araca karşı değilim. Benim karşı olduğum bu araçların bir kurtarıcı gibi gösterilmesine. Bu aracın böyle kalmayacağı kesin, mutlaka geliştirilecektir. 100 km de 2,5 TL maliyet var diye kestirip atılması da ayrı bir yanlış. Günümüzde insanların her şeyin en ucuzuna ve en kolayına kaçtıkları kesin. Ben adım gibi eminim bu araçların sayısı arttıkca evlerin önünde park yeri kavgaları da artacaktır. Hele hele İzmir gibi otopark sorunun yoğun olduğu ultra köylerde. Millet arabasını nerede boş yer bulursa oraya bırakıyor. Bizim arabadan evvel bu ürettiğimiz araçları koyabileceğimiz otoparklar üretmemiz gerekmez mi?
 
Savaş Abi uzun sarj zaten, aracın geceden sabah sarj edilmesi düşünülerek tasarlanmış, yani aracı gündüz kullan gece sarj et. Bahsedilen sarj merkezleri (istanbul-bursa ve gaziantep) sadece hızlı sarj için yani 30-45 dk arası, birde pil değiştirme imkanı olacak boşu ver doluyu al şeklinde.

Pil kullanım, değiştirme maliyetlerine sözüm yok yüksekler ama elektrik bedeli gunduz fiyatı ile 2.5 tl, gece fiyatı ile 1.5 tl tutuyor.

Bahsettiğin altyapı eksikliklerinde son derece haklısın, eskiden sibop kapagı, kamyon aküsü çalan hırsızlar şimdi elektirkli aracların sarj kablosunu çalacaklar.Kabloyu takip eden hırsız de birde acık camdan içeri girip evi soymasın Savaş Abi :kop::kop:
Gece aracı nerede şarj edeceğiz? Mesela bizim bina 16 daire apartmanın 2 cephesi (biri yan apartman ile müşterek) otopark için müsait ve toplasan en fazla 10 araba alır, yanımızdaki bina ve diğer dairelerde oturanlar ne yapacak? Binasının önünde dükkan/mağaza olanlar ayrı bir sorun, adamlar dükkan önü kapanmasın diye caddeleri/sokakları bile işgal ediyorlar.

Hırsızlık konusu ayrı bir dert, adam eve giremese bile elektrik çalar, veya gece kalkar senin arabana taktığın prizi alır kendi aracına takar, malüm bazılarımız dindar geçinir ama nedense hapishanelerimiz hırsız dolu, hatta artık mahkemeler de bu hırsızlıklardan bıktı da adamları tutuksuz yargılıyorlar :(.
 
avrupada yok deme Hakan,
en büyük uğraş veren portekiz, nissan ve reno ile anlaşmalar yapmış hızlı şarj istasyonları vs kurup satışlarına da destek veriyor.
ama elektriklinin şimdilik bi işe yaramayacağı belli, en azından bizim gibi kullanıcılarda.
yeterince paramız olsa, yani elin avrupalısı gibi 2 araç kullansak bitane elektrikliyi şehir içi işe git gel, markete çık gibi işlere kullanıp, benzinliyi uzun yollara vursak güzel olmaz mı? bence olur.

ne varsa hybritte var ama ona da devletimiz vergiyi gömdü gitti :rolleyes:
 
Bu araclar için çok erken ve biraz daha zaman gerekiyor dahada gelişecektir ilk başlangıcta bu değerler normal herşeyin ilki öyledir sonradan geliştirilir örnek cep telefonları pc ler v.s v.s
 
Şu an pratik ve kazançlı olmadığı ortada. Dünyadaki tüm otomotiv firmalarının arge'leri şimdilik şarj süresini kısaltma ve menzili artırma üzerine çalışıyor. Elektrikli otomobil devri esas olarak yakıt hücrelerinin (Fuel-cell) performansının artırılması ile başlayacak. Burada şarj demek, pil hücresine metanol ilave edilmesi demek olacak. Bu da bagajda taşıdığınız küçük bir bidon methanol ile kendinizin bile halledebileceği bir iş.
Şu anki şarjlı teknoloji bir geçiş dönemini ifade ediyor. Baştan hibritler çıktı, ardından renaultun modeli gibi şarjlılar, sonra da yakıt hücreli-şarjlı hibritler ve en sonunda yakıt hücreliler ortaya çıkacak.
Ne olursa olsun 5 sene sonra mevcut benzinli araçlar neredeyse tamamen devre dışı kalmış olacak. Peşinden birkaç sene sonra ise dizeller (Büyük kamyon ve Tırlar hariç) kalkacak. 6-7 yaşındaki çocuklarımız ehliyet sahibi olduklarında içten yanmalı motorlu bir arabayı hiç kullanmayacaklar.
LPG destekli araçlar için ise süre daha kısa. Aynı benzinliler gibi 5 sene sonra binmesi pahalı ve problemli hale gelecekler.
Bu yazdıklarım dünya için geçerli tabii..... Çünkü memleketimiz muhtemelen o devirler geldiğinde dünyanın en pahalı elektriğinin veya methanolünün satıldığı ülke olacağından bize yansıması farklı olabilecektir.
 
Gelişme olacaktır. İşe sadece fiyat kalite kullanılabilirlik olarak bakmamak lazım. Bu araçlar ile yılda yanlış olmasın ama 7 milyon karbon salınımı azalması olacak ki bu rakam fena değil.
tüm dünyanın şu an için en kısa zamanda 7 milyar ton karbon salınımı azaltması gerekiyor.
Aracın menzili belli uzun yola çıkarken bunu düşünmek gerek tabi. Ama bu araçlar zaten şimdilik ş.i. kullanımlar için üretilmiş durumdalar.
Şarj istasyonları benzin istasyonları kadar yaygınlaşırsa uzun yolunda sorun olacagını sanmıyorum.
 
burda işin kötü yanı, her iki ihtiyaca da karşılık veren, tam elektrikli kadar çevre dostu olmasa da benzinlilerden yine de çok çok iyi olan hybridlerin kale alınmaması.

renault da türkiyede üretmese o ötv oranını zor bulurdu.
toyota da bi atak yapsa biraz teşvik alır belki ama zaten avrupada epey pazar elde etmiş, türkiye pazarını çok sallamazlar sanırım.
 
Kaygılarınızda haklı olmakla beraber, bu aracın henüz ilk örneklerden oldugunu unutmayalım.İlk bilgisayarın boyutlarının komple bir odayı kaplayacak kadar oldugu, bilmem kaç bin tane ampülden oluştugu vs bilgilerini hepimiz biliyoruz.Oysa şimdi dizimizin üzerinde netbook lar mevcut.Bu elektrikli araç teknolojisi de elbet gelişecektir.


Elektrikli araçlar 100 yıldan beri var yeni bir teknoloji değil yeni bir buluş hiç değil 90 lılarda renault zaten fransada clio nun elektriklisini üretiyordu pegeout 106 nın elektriklisini üretiyordu hatta fransız posta teşkilatı na hediye etti pegeout bir seri 106 elektrikli aracı..

porsche nin kurucusu ferdinand porsche nin ilk yapdığı araç elektrikli araçdır henry fordun ilk icat ettiği araç elektrikli araçdır..


yani elektirikli araç yenib ir şey değil 1 asırdır olan bir şey bunu bilgisayara benzetmek çok yanlış çünkü 1 asırdır bu teknoloji bir adım bile ileri atamadı .. 90 lıların başında üretilen clioların menzili120 km idi bu günkü fluencelerin menzili 180 km imiş.. 160 dıda nasıl 180 oldu oda muamaa neyse..


elektrikli araçlara karşı değilim smart tarzı araçlarda elektirk olsa yada daha ufak bireysel binilicek minik araçlarda elektrik olsa mesela renaultnun twizy diye bir aracı var o tip bir araca elektrikli motor koysalar şahane olur ama fluence gibi gemi gibi arabalarda elektrikli motor olmuyor..

http://www.renault.com/en/vehicules/renault/pages/twizy.aspx

elektrikli motor bu tür smart twizy tarzı araçlarda gelecek bulucakdır.. hem şehirde az yer kaplar hem motor arabalar hafif ufak olduğu için daha verimli çalışır hem şarj etme süresi kısalır hemde menzili uzar şehir içinde park yeri sıkıntısı olmaz artılarını say say bitmez birde makul ucuz araba değilde motorsiklet fiyatına yakın fiyatlarda satarlarsa millet ikinci şehir içi aracı olarak alır..
 
Elektrikli araçlar 100 yıldan beri var yeni bir teknoloji değil yeni bir buluş hiç değil 90 lılarda renault zaten fransada clio nun elektriklisini üretiyordu pegeout 106 nın elektriklisini üretiyordu hatta fransız posta teşkilatı na hediye etti pegeout bir seri 106 elektrikli aracı..

porsche nin kurucusu ferdinand porsche nin ilk yapdığı araç elektrikli araçdır henry fordun ilk icat ettiği araç elektrikli araçdır..


yani elektirikli araç yenib ir şey değil 1 asırdır olan bir şey bunu bilgisayara benzetmek çok yanlış çünkü 1 asırdır bu teknoloji bir adım bile ileri atamadı .. 90 lıların başında üretilen clioların menzili120 km idi bu günkü fluencelerin menzili 180 km imiş.. 160 dıda nasıl 180 oldu oda muamaa neyse..


elektrikli araçlara karşı değilim smart tarzı araçlarda elektirk olsa yada daha ufak bireysel binilicek minik araçlarda elektrik olsa mesela renaultnun twizy diye bir aracı var o tip bir araca elektrikli motor koysalar şahane olur ama fluence gibi gemi gibi arabalarda elektrikli motor olmuyor..

http://www.renault.com/en/vehicules/renault/pages/twizy.aspx

elektrikli motor bu tür smart twizy tarzı araçlarda gelecek bulucakdır.. hem şehirde az yer kaplar hem motor arabalar hafif ufak olduğu için daha verimli çalışır hem şarj etme süresi kısalır hemde menzili uzar şehir içinde park yeri sıkıntısı olmaz artılarını say say bitmez birde makul ucuz araba değilde motorsiklet fiyatına yakın fiyatlarda satarlarsa millet ikinci şehir içi aracı olarak alır..

Fikirlerine genel olarak katılıyorum ancak şu açıdan da bakmak gerekir; Elektrikli araçların bunca yıldır gelişmemesinin sebebi yüksek ar-ge yatırımlarından kaçmaktır.Kimse gayet güzel işleyen bir düzen varken (benzin-dizel araçlar) ya bunun elektirklisini yapsak nasıl olur acaba diye düşünmüyor, düşünse bile geliştirmek için harcayacagi masraftan kaçıyor.Ama artık fosil yakıtların sonu yaklaşırken alternatif arayışı kaçınılmaz.

Bilgisayarların otomobile oranla bu kadar gelişmesi tabiki çok normal, usd 2000 e güzel bir bilgisayar alabiliyorsun ama güzel bir arabayı usd 2000 e alamazsın, aradaki maliyet farkı ar-ge yatırımları için de gecerli.Yani elektrikli aracların 100 yıldır gelişmemiş olmasının tek sebebi maliyetlerdir.

Bundan sonra elektrikli araç kullanımı zorunluluk olmaya başlarsa, teknolojinin gelişmesi , fiyatların düşmesi kaçınılmaz olacaktır
 
helal olsun kardeş valla o kadar bil degiştirmeye be GT ile çoktan varırım vede kahvemi yudumlarım o da şarj bekler durur...:))
 
Geri
Üst