el freni mi? viteste bırakmak mı?

Arkadaşlar ben bu debriyaja basarak araba çalıştırma işini anlamadım, araç zaten boştaysa neden debriyaja basıyoruz?
 
Arkadaşlar ben bu debriyaja basarak araba çalıştırma işini anlamadım, araç zaten boştaysa neden debriyaja basıyoruz?

Debriyaja basıldığında "kavrama" diye tabir edilen işlem gerçekleşir, bu da motorun gücünün şanzımana aktarılmasını durdurur, döndürme elemanı (ana dişli) durur. Boşta iken araç, kavrama işlemi gerçekleşmez, döndürme elemanı boşa döner. Bu ne zaman anlam ifade eder peki?

1. Motor soğukken, ilk çalıştırıldığında. Çünkü motor düşük sıcaklıklarda yeterince yağlama yapamadığından o dişlinin ağırlığı bile krank milini zorlayabilir. Özellikle Japon otomobillerde döndürme elemanının ağırlığı, üzerindeki dişli adedinin diğerlerinden iki kat fazla olması nedeniyle daha fazladır. Bu nedenle soğuk günlerde boşa almanın yanı sıra debriyaja basarak ateşlemeyi gerçekleştirmekte fayda var.

2. Araç hareket halindeyken ve vitesteyken debriyaja bastığınızda motorun gücü ile şanzımanın hareketi arasındaki bağlantı kesilir. Fakat yürüyen aksam harekete devam ettiğinden baskı mekanızması çok ısınır ve yıpranır (balatayı sıyırır).

Selamlar.
 
doğrudur kullanım klavuzunda da yazar... ama arkası disk olup el freni için diskin içinde kampana şeklinde el freni bulunanlar için doğrudur... vectra b için doğru mesela..


ama arkası disk olup el freni için diskin içinde kampana şeklinde el freni bulunanlar için
ben bu kısmı anlamadım. arkada disk olanlar içinmi yoksa kampana olanlar içinmi. vectra b nin arka sı diskmi kampanamı bilmediğimden soruyorum:)
biraz daha açık yazarmısın...
 
ama arkası disk olup el freni için diskin içinde kampana şeklinde el freni bulunanlar için
ben bu kısmı anlamadım. arkada disk olanlar içinmi yoksa kampana olanlar içinmi. vectra b nin arka sı diskmi kampanamı bilmediğimden soruyorum:)
biraz daha açık yazarmısın...
arka frenler disk... ama el freni arkada kampana olarak bulunuyor :D mesela tek kapı astralarda(2000-2001 model) arkalar disktir ve aynı zamanda el frenide diskten tutar.. el freni için vectradaki gibi içinde bir düzenek daha bulunmaz..
 
ama arkası disk olup el freni için diskin içinde kampana şeklinde el freni bulunanlar için
ben bu kısmı anlamadım. arkada disk olanlar içinmi yoksa kampana olanlar içinmi. vectra b nin arka sı diskmi kampanamı bilmediğimden soruyorum:)
biraz daha açık yazarmısın...


Diskin jantla birleştiği yerde bir çıkıntı bulunur burada elfireni mekanizması kampana olarak bulunur yani arka firenlerde iki çeşit firen sistemi vardır.Hem disk hem de kampana.

Bende de alışkanlık olmuş vites boşta olsada debriyaja basarak çalıştırıyorum aracı.

Yanlız debriyaja basılı beklemek ne kadar zarar verir max. 15sn.
 
Diskin jantla birleştiği yerde bir çıkıntı bulunur burada elfireni mekanizması kampana olarak bulunur yani arka firenlerde iki çeşit firen sistemi vardır.Hem disk hem de kampana.

Bende de alışkanlık olmuş vites boşta olsada debriyaja basarak çalıştırıyorum aracı.

Yanlız debriyaja basılı beklemek ne kadar zarar verir max. 15sn.
15sn eğer sürekli yapılmıyorsa önemli deil... ama büyük bir şehirdeyseiz ve her ışıkta ayağınız debriyajda bekliyorsanız baskıya zarar verme ihtimaliniz var...
 
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
 
Geri
Üst