- Katılım
- 30 Mar 2010
- Mesajlar
- 1,524
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=cdti ama ben kısa ve güzel yerlerini yapıştırayım. 
1- milyonlarca kilometre opel testi kapsamında şehirlerarası yük taşımada kullandığım opel combo'da bulunan ve beni hayretler içerisinde bırakan motordur.
1300 cc 70 hp'lik aynı motorun konduğu ve opel corsa'dan 200 kg ağır olan 1260 kg.lik combo'ya toplam ağırlıkları 300 kg tutan dört kişi binip yalnız bagajını değil, arka üçlünün bir kişilik kısmını da tavana kadar doldurmuş ve klima açık halde, en dik rampalarda bile 80 km/h hızın altına düşmemesi bir yana, test sürüşü sonunda 100 kilometrede 5.1 litre mazot harcamış olmasıyla gönüllerde bir kez daha taht kurmuştur.
2- günümüz eurodiesel fiyatlarıyla 100 ytl'ye dolan opel corsa'nın 44 litrelik yakıt tankıyla, şehiriçi kullanımda, 185/55 r15 jant ve lastiklerin takılı olduğu spor paketli modelinin düz vitesli seçeneğinde 750-800 km, easytronic vitesli seçeneğinde 800-850 km yol yapabilirken, 175/65 r14 jant ve lastiklerin takılı olduğu spor paketsiz modelinin easytronic vitesli seçeneğinde 900-950 km yol yaparak fabrika verilerinin bu lastik seçeneğiyle ölçülmüş değerler olduğunu gösteren motordur.
bu vesileyle lastik ebadının tüketim üzerindeki bariz etkisi bir kez daha anlaşılmıştır.
3- kıs. common-rail diesel turbo injection
opel'in common-rail teknolojisiyle donatılmış yeni nesil ecotec dizel motoru. 1300 cc 70 hp versiyonu agila ve corsa'da, 1700 cc 100 hp versiyonu corsa, meriva ve astra'da kullanılmıştır.
opel corsa'da 1.3 versiyonuna bir de easytronic şanzıman eklenmiş, ideal bir şehiriçi aracı haline dönüştürülmüştür. motor hacminin 1600 cc'nin altında olması nedeniyle bir alt vergi dilimine girmekte, bu nedenle opel corsa van'da yapılmış olan soytarılıklara gerek kalmamaktadır.
şu anda türkiye'de satılmakta olan 1.7 dti motorda elde edilen ve sürücünün sırtını koltuğa yapıştıran 165 nm.lik tork değeri common-rail teknolojisi sayesinde 1.3'lük versiyonda 170 nm, 1.7'lik versiyonda 240 nm.ye çıkmıştır. bu müthiş güce karşın yakıt tüketiminde % 5'e kadar düşüş sağlanmıştır.
4- ........ buna karşın sessizlik ve yakıt tüketimi açısından açık ara üstün bir motordur. rölantide dahi motor sesi duyulmamakta, depo doldurulup 200 km yapıldıktan sonra bile benzin ibresi oynamamaktadır.
sportif performans beklentisi olmayan, ununu elemiş eleğini asmış çılgın sürücüler için ya da şehiriçi ağırlıklı kullanımda sessiz ve yumuşak bir sürüş isteyenler için kesinlikle tavsiye edilen motor seçeneğidir. şu an itibariyle ülkemizde fiat palio, fiat albea, fiat punto ve opel corsa'da bulunmaktadır.
5- ekonomi ve verimde sınır tanımayan dizel motor teknolojisini simgeleyen harfler..
6- 2000 d/d sonra coşan 5000 d/d' sonra turbosunun şişmesi nedeniyle yıgılan bir motordur.

1- milyonlarca kilometre opel testi kapsamında şehirlerarası yük taşımada kullandığım opel combo'da bulunan ve beni hayretler içerisinde bırakan motordur.
1300 cc 70 hp'lik aynı motorun konduğu ve opel corsa'dan 200 kg ağır olan 1260 kg.lik combo'ya toplam ağırlıkları 300 kg tutan dört kişi binip yalnız bagajını değil, arka üçlünün bir kişilik kısmını da tavana kadar doldurmuş ve klima açık halde, en dik rampalarda bile 80 km/h hızın altına düşmemesi bir yana, test sürüşü sonunda 100 kilometrede 5.1 litre mazot harcamış olmasıyla gönüllerde bir kez daha taht kurmuştur.
2- günümüz eurodiesel fiyatlarıyla 100 ytl'ye dolan opel corsa'nın 44 litrelik yakıt tankıyla, şehiriçi kullanımda, 185/55 r15 jant ve lastiklerin takılı olduğu spor paketli modelinin düz vitesli seçeneğinde 750-800 km, easytronic vitesli seçeneğinde 800-850 km yol yapabilirken, 175/65 r14 jant ve lastiklerin takılı olduğu spor paketsiz modelinin easytronic vitesli seçeneğinde 900-950 km yol yaparak fabrika verilerinin bu lastik seçeneğiyle ölçülmüş değerler olduğunu gösteren motordur.
bu vesileyle lastik ebadının tüketim üzerindeki bariz etkisi bir kez daha anlaşılmıştır.
3- kıs. common-rail diesel turbo injection
opel'in common-rail teknolojisiyle donatılmış yeni nesil ecotec dizel motoru. 1300 cc 70 hp versiyonu agila ve corsa'da, 1700 cc 100 hp versiyonu corsa, meriva ve astra'da kullanılmıştır.
opel corsa'da 1.3 versiyonuna bir de easytronic şanzıman eklenmiş, ideal bir şehiriçi aracı haline dönüştürülmüştür. motor hacminin 1600 cc'nin altında olması nedeniyle bir alt vergi dilimine girmekte, bu nedenle opel corsa van'da yapılmış olan soytarılıklara gerek kalmamaktadır.
şu anda türkiye'de satılmakta olan 1.7 dti motorda elde edilen ve sürücünün sırtını koltuğa yapıştıran 165 nm.lik tork değeri common-rail teknolojisi sayesinde 1.3'lük versiyonda 170 nm, 1.7'lik versiyonda 240 nm.ye çıkmıştır. bu müthiş güce karşın yakıt tüketiminde % 5'e kadar düşüş sağlanmıştır.
4- ........ buna karşın sessizlik ve yakıt tüketimi açısından açık ara üstün bir motordur. rölantide dahi motor sesi duyulmamakta, depo doldurulup 200 km yapıldıktan sonra bile benzin ibresi oynamamaktadır.
sportif performans beklentisi olmayan, ununu elemiş eleğini asmış çılgın sürücüler için ya da şehiriçi ağırlıklı kullanımda sessiz ve yumuşak bir sürüş isteyenler için kesinlikle tavsiye edilen motor seçeneğidir. şu an itibariyle ülkemizde fiat palio, fiat albea, fiat punto ve opel corsa'da bulunmaktadır.
5- ekonomi ve verimde sınır tanımayan dizel motor teknolojisini simgeleyen harfler..
6- 2000 d/d sonra coşan 5000 d/d' sonra turbosunun şişmesi nedeniyle yıgılan bir motordur.