Egzozdan Çıkan İp

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eZeL..
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
evet arkadaşlar bugün gidip egzozcuya gösterdim aracı benim olmadığım bi zamanda yeğenim alıp aracın altını sert bi yere vurmuş bugün kurcalarken çıktı ortaya :) kat dağılmış ve orta susturucuyla son susturucu tıkanmış ordan çıkan malzemelerle usta öyle söyledi kat iptali yerine susturucu takıldı ön arka susturucu hepsi birlikte 300 lira masraf ettim..
oksijen sensörü lambam yanıyordu bugün cihaza bağlayıp neler çıkıo diye bakıp temize çekeyim dedim
p0130 oksijen sensörü
p0100 maf sensörü arızası verdi araç..
şimdi kat iptal edildi oksijen sensörünü değiştirirsem bi anlamı olurmu maf sensörünün görevi ve neye yaradığı hakkında rica etsem bildiği olanlar benimle paylaşabilirmi..
 
Ömer hata hatayı tetikler sana boşuna masraf çıkarır...arıza kodların debimetre ve lambda sensoru arızası. şimdi sen katı boşaltın susturucu taktırdın,oksijen sensorunu ne yaptı ustan? yani bu ikisi birden bozulmaz. egsozcun ne halt etti bilmiyorum,şimdi ikisine para boşuna harcarsın...işlemi bilmediğim için birşey diyemiyeceğim...
 
yani lambda sensorunu bozdu ise sorun onda...eğer egzos sisteminde yanlış hava giriyorsa aynı zamanda iki arıza vermesi mümkün,
 
öncedende oksijen sensörü arızam vardı zaten araçta ben bugün tekrardan baktırdım tam olarak neler var ona göre hareket edeyim iki arıza birden çıktı yoksa usta sensöre birşey yapmadı zaten sensör ön tarafta kaldığı için onun üzerinden hiç işlem yapılmadı ustamın bizzat yanındaydım..
Lakin benim gözlemlediklerim aracımın performansında fazla hissedilir bi artış yok fakat yakıtında artış var bana göre çook yakmaya başladı sanırsam..
birde susturucu takılmasına rağmen kulağıma gelen egzoz sesi hiç güzel değil kat alıp takmak geçiyor aklımdan ama ne yapacağımı bilmiyorum..
 
kat takın, alt devirler ölmuştur zaten,,

yakıtın artması normal o2 sensorunun bozuk olması bunu tetikler artı olarak

maf sensoru motora giren havayı olcen bir sensör .. performans dusuklugune sebep olur.. fişini cekip bi deneyin.. performans düzelirse maf sensorunu de değişirsiniz. ki hata vermiş zaten
 
alt devirlerde en ufak şekilde performansta düşüş hissetmedim araç gayet canlı çokta ii devirleniyor fakat yakıtında bi artış söz konusu kat taktığımda düzelirmi bu?
 
Yakıt artısını o dediğiniz 2 sensör de etkiler
 
İyide öncedende o iki sensör arızalıydı fakat yakıtta herhangi bir terslik göze batan birşey yoktu benim demek istediğim arızalar eski arızalar fakat yakıt artış sözkonusu egzozu değiştirdikten sonra ortaya çıktı..
 
Demek ki sonuçta araca yapılan hatalı bir müdahale söz konusu.
 
Tavsiyem egzos sistemine bakın hava alma sorunu olmasın, egsozun örgülü kısımına bakın,
sonra oksijen sensorunu ölçtürün, arıza kodlarını sildirin...itimal vermiyorum ama en son debimetre...çünkü burda yanlış hava debimetre arızası verebilir.yakıt artması normaldir çünkü egzosda delik vs karışımı etkileyecektir eğer oksijen sensoru bozuk değilse,beyin yanlış algılama ile debimetre arızası verecektir...egzosdan önce olmayan arızanın şimdi vermesi bence egzosda ve oksijen sensorunda..kolay gelsin
ekliyorum;egzoz bağlantısı bile etkiler
 
Geri
Üst