ECU resetleme ve kalibrasyon

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mbbilici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ikinci verdiğin adreste opel ile ilgili olan tek şey, eski vauxhal larda diagnostic kodlarının okunması ile ilgili bilgilerin "topbuzz1" denen sitede olduğunu ve ekteki PİN diyagramını gösteren resimde (sanırım resim topbuzz1 sitesinde olmalı) oradaki pinin 6 numaralı ucunu 4 numaralı toprak ucu (sanırım negatif uç) ile birleştirdikten sonra kontağı açtığında otomobilin konsolundaki ışıkların arıza kodunu verecek şekilde aralıklarla yanıp söneceğini ilk fasılalı yanmanın binler basamağını ikinci fasılanın yüzler 3. nün onlar 4. nün birler basamağı olarak göstergede ifade edilerek okunacağını söylüyor. Kısacası bahsi geçen pinin 4 ile 6 nolu ucu kısa devre edilerek kontak açıldığında göstergedeki ışıkların yanıp sönmesine bakarak arıza kodunun okunabildiğini yazmış. Diğer bilgiler ise VW grubunun klima ayarının diagnostic cihazında yapılması için gereken yığınla bilgi olduğunu focusun kendi üzerinde kendi kendine nasıl test yaptığını alfa 156 nın alarmı devreye alıp kapıları kilitlemediği durumda ECU sunun nasıl reset edileceğini yazmış.
 
birinci sitede ise titan denen bir aracın ecu reset, gaz pedalı ayarı ve bazı bilgileri öğrenmenin diagnostic cihazı bağlamadan nasıl yapıldığı yapıyor opelle ilgisi yok. Yalnız benim bildiğim kadarıyla bunlar opelde daha modern ve daha hassas bir şekilde tech cihazında yapılıyor örneğin pot ayarı için gaza basılı değilken tech te kaç milivolt olması gerektiği okunabiliyor ve pot ile hiç oynamadan kalibrasyon uyumsuzluğu varsa tech üzerinden sıfırlanabiliyor ve daha yığınla işlem tech ten zaten yapılabiliyor
 
Geri
Üst