Easytronik araba nasıl kullanılır.?

schumici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2011
Mesajlar
650
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok teşekkürler verdiğiniz bilgi için.Malesef kitapçağında bununla ilgili hiçbir bilgi yok yani en sağlıklı bilgiyi servisten almak lazım anlaşılan.servisten bu konu ile ilgili yani manuel kullanımda araç nasıl kullanılmalı vites geçişleri nasıl yapılmalı,otomatikte iken araç nasıl kullanılmalı gibi...forumda bu konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşabilirse çok sevinirim.forumlarda aradım ama genel bilgiler dışında kullanış ilr ilgili bilgi bulamadım.
benim size nacizane tavsiyem aracınızın vitesini her türlü değiştirmeyi deneyin. çünkü hangisinin en sağlıklı en konforlu olduğunu öğrenmenin en sağlıklı yolu sizin kendinizin vites geçişlerini hissederek öğrenmek. tamam easytronicler biraz hassastır ama 1-2 zorlamaylada inmez aşağı kesinlikle. manuelde vites değiştirirken farklı gaz kombinasyonları deneyin, ister basılı tutun, ister biraz çekin, ister tamamen çekin, hangisinin daha sağlıklı ve konforlu olduğunu hissederseniz onunla yola devam edin
 

Serhat_Nrgl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2011
Mesajlar
229
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu şanzuman manuel şanzuman gibi çalışır.. Dışarda olan insan bunun otomatik olduğunu anlamaz çünkü vites geçişlerini bile duyar..cam acıkken sizde duyabilirsiniz..
Bizim şanzumanımızda bizim yerimize debriyaja basıp vitesi atan bir robot görev yapar..
Açacağı şanzuman masrafı normal şanzuman ile aynıdır hemen hemen.. Onun haricinde hidrolik bir sistemle çalışan robotoun masrafı olabilir oda çok ahım şahım bir masraf değildir kanımca..
Farkederseniz aracın kapısını atığınızda bir ses gelir.. Orda araç eksik olan havasını tamamlar ve vites geçişleri için kendini hazırlar..
Easytronik şanzuman kullanmasını bilene masrafsız ve çok konforlu olabilir...
Ama kimileri için bundan uzakta kalabilir..

Ayağınızı gazdan cekme olayına gelince çekmezseniz sizin için bir sorun çıkarmaz sadece sarsıntılı bir geçiş olur çünkü araçlarımız elektornik gaz pedalına sahip olduğu için otomatik gazı kesip vites geçişinden sonra tekrar veriyor..Buda gaza basalı duruyorsanız sarsıtı yaratabilir ama hafif ayak çekilerek yapılan geçişler çok konforludur ve anlaşılmaz olur...
 

zero34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2011
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar şimdi çok daha iyi oldu açıklamalarınız verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.dediğiniz gibi her iki şekildede denedim ve ayağımı hafif çekip vites yükselttiğimde vites geçişi çok yumuşak ve hiç hissetmedim.otomatik kullanımdan daha çok keyif verdi.ayrıca hız düştüğünde otomatik olarak vitesi küçültmesi süpper yav valla daha da sevmeye başladım aracımı.
 

inkero

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Dizel Araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler !

Ben de dizel bir aracı baya parçasını değiştirmiş biri olarak Şu şekilde kullanmayı tavsiye ederim:

1) Aracı yarım kontak yapıp airbag ve KM nin üstündeki ışık söndükten sonra kontağı tamamen çevirin.

2) aracınızı asla gaza basarak ısıtmayın trirtronik viteste hiçbir mansı yok. sadece 30 -40 sn rölantide çalışsın yeter.

3) İlk kalkışta yavaş kalkmanızı tavsiye ederim yoksa Volantı bitirirsiniz ve hiç tahmin etmediğiniz rakamlar karşınıza çıkar ÖRN: http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=83097 bizzat benim başıma gelenler:)

4) Dizelde Max. Tork 1500 ile 3500 devir arasında elde edilir. 3500 devirin üstünde Benzinli araçlardaki gibi değildir.hiçbir verim alamazsınız

5) Aracı kontağını kapatmadan önce 30 sn rölantiden çalıştırınki turbo yağlansın.

Aklıma gelenler bunlar umarım faydalı olur. Linktemi yazımı okursanız Opel Corsa ile başınıza neler gelebileceğini görebilirsiniz.
 

hilmiusta

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
arkadasla ben grande punto kulanıcısıyım onu satıp otomatık enjoy yada cozmo dızel otomatık almayı dusunuyorum fakat sanjuman sorunu cıkar dıye korkuyorum bı turlu cesaret edemıyorum sızden bu konu hakkında bılgı almak ıcın sıtenıze uye oldum yardımcı olursanız sevınırım sımdıden tsk ederım
 

Ozgurruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
1,116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Beyler,
Bu easytronic'te benim kafamı en çok kurcalayan, yokuşta kalkış kısmı. Şimdi ben Astra Sedan Easytronic almayı düşünüyorum. Şu anda manuel astra kullanıyorum, şükür geriye hiç kaçırmadım ama easytronic'te bu olay nasıl oluyor ? Manueldeki gibi frenden ayağımızı çekip hemen gaza bassak da kayma genede oluyor mu çok merak ediyorum ?
 

german24

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Beyler,
Bu easytronic'te benim kafamı en çok kurcalayan, yokuşta kalkış kısmı. Şimdi ben Astra Sedan Easytronic almayı düşünüyorum. Şu anda manuel astra kullanıyorum, şükür geriye hiç kaçırmadım ama easytronic'te bu olay nasıl oluyor ? Manueldeki gibi frenden ayağımızı çekip hemen gaza bassak da kayma genede oluyor mu çok merak ediyorum ?

Easytronic şanzımanlı modellerde HSA yani Yokuşta Kalkış Desteği vardır. Aracı 3 sn gibi tutar, bu sayede geriye kaçırma durumu olmaz.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu arada yokuş yukarı destek yokuş aşağıda tutuyor geri fitese taktığınızda 2-3 saniye kaydırmıyor
 

apricot

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2012
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben de 2007 astra h 1.6 easytronic araç satın aldım. araba sürmenin keyfi gerçekten easytronicte çıkıyor. iyi ki almışım diyorum..
 
Üst