- Katılım
- 6 Kas 2010
- Mesajlar
- 21
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Merhaba;
2006 Opel Astra Classic II 1.6 Twinport X16EP motor bir aracım var.
Aracımın genel arıza lambası yanıyor. İlk seferinde bilgisayara bağladılar ve motorun kompresyon değerleri de dahil herhangibir sıkıntısının olmadığını bilgisayarda görünen P300, 301, 302, 303 kodlu hataların yakıttaki pislikten kaynaklanabileceğini söylediler.
Arıza lambasını sönüdürüp depoma motor temizleyici bir kimyasal karıştırdılar ve yetkili servisten ayrıldım.
Ardından çok geçmeden aynı arıza lambası yeniden yandı. Bir iki ay sonra tekrar gittim ve bu sefer aracı 3000 devrin altında kullandığım için motorda kromlama ya da net anlayamamış olabilirim, kurumlama yaptığı söylendi bana. Ve özel bir işlem uygulayacaklarını (işlemin ne olduğunu net söylemediler) söylediler. Aracı dışarı alıp 5-6 dakika kadar boşta 4-5bin devirde çalıştırdılar. İlk önceleri egzostan toz bulutu gibi bir duman çıktı ardından su damlaması görüldü. Peşine ustanın bana dediği bu su damlamasının kromlaşmanın belirtisi olduğuydu. Sonra Araca bindik şehir içinde bir gezinti yaptık ve aracı uzunca bir süre 4-5 bin devirde fakat 3-4'üncü viteste kullandı. Arıza lambası söndürdüler, aracı da bundan sonra 3-4bin devir arasında vites değiştirip o devir aralığında kullanmamı söylediler.
Ertesi gün arıza lambası yenide yandı. Servisten ayrılmadan önce lambanın tekrar yanması durumunda motor kapağını açmalarının gerekeceğini ve bunun da çok masraflı olacağını söylediler. Sadece motor kapağı açmak 800 TL imiş ondan sonra ne masraf çıkacağı belli değil.
Sizlerden bu konuda bilginiz varsa benle paylaşmanızı rica ediyorum.
Ortalama 2500-3000 devir arası araç kullanmak sakıncalı mı? Kromlama vs gibi bir sorun söz konusu olabilir mi gerçekten?
2006 Opel Astra Classic II 1.6 Twinport X16EP motor bir aracım var.
Aracımın genel arıza lambası yanıyor. İlk seferinde bilgisayara bağladılar ve motorun kompresyon değerleri de dahil herhangibir sıkıntısının olmadığını bilgisayarda görünen P300, 301, 302, 303 kodlu hataların yakıttaki pislikten kaynaklanabileceğini söylediler.
Arıza lambasını sönüdürüp depoma motor temizleyici bir kimyasal karıştırdılar ve yetkili servisten ayrıldım.
Ardından çok geçmeden aynı arıza lambası yeniden yandı. Bir iki ay sonra tekrar gittim ve bu sefer aracı 3000 devrin altında kullandığım için motorda kromlama ya da net anlayamamış olabilirim, kurumlama yaptığı söylendi bana. Ve özel bir işlem uygulayacaklarını (işlemin ne olduğunu net söylemediler) söylediler. Aracı dışarı alıp 5-6 dakika kadar boşta 4-5bin devirde çalıştırdılar. İlk önceleri egzostan toz bulutu gibi bir duman çıktı ardından su damlaması görüldü. Peşine ustanın bana dediği bu su damlamasının kromlaşmanın belirtisi olduğuydu. Sonra Araca bindik şehir içinde bir gezinti yaptık ve aracı uzunca bir süre 4-5 bin devirde fakat 3-4'üncü viteste kullandı. Arıza lambası söndürdüler, aracı da bundan sonra 3-4bin devir arasında vites değiştirip o devir aralığında kullanmamı söylediler.
Ertesi gün arıza lambası yenide yandı. Servisten ayrılmadan önce lambanın tekrar yanması durumunda motor kapağını açmalarının gerekeceğini ve bunun da çok masraflı olacağını söylediler. Sadece motor kapağı açmak 800 TL imiş ondan sonra ne masraf çıkacağı belli değil.
Sizlerden bu konuda bilginiz varsa benle paylaşmanızı rica ediyorum.
Ortalama 2500-3000 devir arası araç kullanmak sakıncalı mı? Kromlama vs gibi bir sorun söz konusu olabilir mi gerçekten?