Düşük Devirde Araç kullanmak motorda kromlaşma ya da kromlama yapar mı?

MustafaOzer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2010
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba;

2006 Opel Astra Classic II 1.6 Twinport X16EP motor bir aracım var.

Aracımın genel arıza lambası yanıyor. İlk seferinde bilgisayara bağladılar ve motorun kompresyon değerleri de dahil herhangibir sıkıntısının olmadığını bilgisayarda görünen P300, 301, 302, 303 kodlu hataların yakıttaki pislikten kaynaklanabileceğini söylediler.

Arıza lambasını sönüdürüp depoma motor temizleyici bir kimyasal karıştırdılar ve yetkili servisten ayrıldım.

Ardından çok geçmeden aynı arıza lambası yeniden yandı. Bir iki ay sonra tekrar gittim ve bu sefer aracı 3000 devrin altında kullandığım için motorda kromlama ya da net anlayamamış olabilirim, kurumlama yaptığı söylendi bana. Ve özel bir işlem uygulayacaklarını (işlemin ne olduğunu net söylemediler) söylediler. Aracı dışarı alıp 5-6 dakika kadar boşta 4-5bin devirde çalıştırdılar. İlk önceleri egzostan toz bulutu gibi bir duman çıktı ardından su damlaması görüldü. Peşine ustanın bana dediği bu su damlamasının kromlaşmanın belirtisi olduğuydu. Sonra Araca bindik şehir içinde bir gezinti yaptık ve aracı uzunca bir süre 4-5 bin devirde fakat 3-4'üncü viteste kullandı. Arıza lambası söndürdüler, aracı da bundan sonra 3-4bin devir arasında vites değiştirip o devir aralığında kullanmamı söylediler.

Ertesi gün arıza lambası yenide yandı. Servisten ayrılmadan önce lambanın tekrar yanması durumunda motor kapağını açmalarının gerekeceğini ve bunun da çok masraflı olacağını söylediler. Sadece motor kapağı açmak 800 TL imiş ondan sonra ne masraf çıkacağı belli değil.

Sizlerden bu konuda bilginiz varsa benle paylaşmanızı rica ediyorum.
Ortalama 2500-3000 devir arası araç kullanmak sakıncalı mı? Kromlama vs gibi bir sorun söz konusu olabilir mi gerçekten?
 
aracı düşük devirde kullanmak kurum yani pistonların yanma odalarında tortu belirtmesine ve motorun düzgün çalışmamasına neden olduğunu biliyorum yanlışsam düzeltiniz :)
aracı biraz devir göstererek kullanmanız daha sağlıklı olur
 
Düşük devirlerde kullanmak denildiği gibi kurumlanmaya neden olur.
Ustaların dediği gibi eksozdan su damlaması kurum bağladığına delalet değildir. Bu motorun sağlıklı çalışmasından da olur. Siz kapak açtırmadan önce karbon klin yaptırın, yaptığın km. nedir bilmiyorum ama kurumunu temizliğini %80 temizlersin . ;)
Ayrıca aşağıdaki lingide incelersen faydası dokunur.
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=11639
 
Son düzenleme:
aracın km si yüksekse ve daha önce hiç yaptırmadıysa enjektörleri tıkayabilir
 
carbon klin i nerde nasıl yaptırıyoruz ?
 
yaa şimdi düşük devirden kasıt ne. sen 3000-4000dd arası kullan makinaya yakıt yetiştiremezsin.

şu düşük devire bi sınır getirelim. mesela rolanti devri ;)

6 ileri şanzumanı olanlar 90km/s hızda 6. viteste kaç dd'da gidiyorlar yazsınlar. işte o devir aralığı iyidir demektir. ;)

ben 1300-1500dd arası giderim sakin kullanımımda ve bugüne kadar kullandığım araçlarımda da ne tıkanma oldu ne sorun oldu... (ehliyetimi aldım alalı kullandığım aracım vardı. 1-2 yıldır değil yani.) ama şu da varki ara ara dip gaz yapıp devir çeviririm.... ;)
 
genel anlamda; benzinli araçlarda 2.000-2.500 devir üstü, dizel araçlarda 1.700-1.800 devirden itibaren; gaza basınca aracın silkelemeden, teklemeden rahatça hızlandığı devirlerde araç kullanılabilir.
zaten en ekonomik kullanma stili budur. ancak sürekli bu şekilde kullanılan araçlarda kurumlanma daha erken olduğundan arada bir müsait yollarda zaman zaman 3, 4 viteslerde motorun yüksek devir çevirmesini sağlayarak oluşan kurumların bir kısmı eksozdan atılır.
4-5.000 km. de bir kaliteli enjektör temizleyici kullanarak. ortalama 40.000 km .de bir carbon clean yaptırarak kurumlanma önlenmelidir.
carbon clean yetkili, özel, bosch servislerde yapılabilmektedir. ancak işini bilen bir usta ve orjinal temizleme kimyasalı kullanmak şartı ile yaptırmak lazım.
 
Krom değil o kurumdur. Yalnız ne acizane bir yöntem, arabayı 4000-5000 devirde çalıştır, sonra kapak açacağız de vs...

Bu 4-5bin devirde çalıştırmayı faturaya nasıl geçiyorlar?

-Araç 4-5 bin devirde çalıştırma................................. 50 TL

:D :@.....

Tamam faydası olabilir ama sürekliliği olan problem için işe yaramıyorsa bence carbon clean vs. düşünmeli. 2006 aracın üst kapağını açmaya ne gerek?..
 
5 yaşında benzinli bir araçta ne kurumu yahu? Dizel olsa belki anlayışla karşılarım ama benzinli bir araçta öyle kolay kolay kurum olmaz. Zaten motordaki kurumun arıza lambası yaktığını da ilk defa duydum. Araçta başka bir sıkıntı vardır. Mustafa kardeş sen hangi şikayetle gittin servise? Çekiş düşmesi, sallanma, titreme, yakıt artması, bastığında gitmeme ya da benzeri farkettiğin bir sıkıntı üzerine mi yoksa sadece arıza lambası yandı diye mi?
 
devirli deyince abartmayın arkadaşlar 3000-3500 devir aralığı idealdir.
 
Geri
Üst