Durduğu yerde akü boşalması...

SahinUcar8186

Kayıtlı Kullanıcı
73-Şırnak
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
547
Tepki puanı
381
Puanları
63
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Merhaba değerli üyeler gene daha önce hiç başıma gelmeyen bir olay ile karşı karşıyayım cevaplarınız çok önemli çünkü yarın sabah ustanın yanına gideceğim ve vereceğiniz bilgiler fikir verip oralara yoğunlaşmamızı sağlayacak yoksa yandı gülüm keten helva durumu konu şu dün sabah eşimi işe bıraktıktan sonra eve geldim akşam işe gideceğim diye arabayı kapatıp yattım aradan 5 - 6 saat sonra arabanın yanına indiğimde kumandamın çalışmadığını fark ettim ve normal bir şekilde kapıyı açtım fakat arabada hiç elektrik yoktu durduğu yerde akü tamamen boşalmıştı hiç bir yer açık olmamasına rağmen elektrikçi arkadaşımı çağırdım ve takviye yapmak istedim. Takviyeyi yapacağımız sırada kablolar acayip kıvılcım çıkarttı fakat daha takviye kablosunu bağladığım gibi araba hiç gıy gıy yapmadan tek marş çalıştı. Yarım saat falan şarj ettikten sonra tekrar kontağı kapadım ve eve döndüm. 1 saat sonra işe gideceğim sırada tekrar aynı sorunu tekrarladı. O şekilde bırakıp işe gittim sabahı ustamın yanına geri döndüm benim aküyü şarj etmek için bıraktım ve eve geri döndüm bu arada akü üzerindeyken ve o halde bitikken dinamo 13.2 şarj ediyordu. Akşam üzerinde başka akü olmasına rağmen yine aynı sorun devam ediyor. Yarın ustamın yanına gideceğim ve araştırmaya başlayacağız. Başına böyle bir şey gelen yada konuya hakim kişiler lütfen yardım edin ki çok uzun sürmeden halledebileyim yoksa bütün tesisatı ellemek zorunda kalacağız. Şimdiden teşekkürler.
 

Ahmetcan34

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
245
Tepki puanı
185
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Ne yaptın üstadım gittinmi ustaya
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Tesisat hala araçta mı yoksa söktün mü? Söküldüyse teyp sürekli akım çekiyor olmasın. İçerden teker teker sigortaları söküp deneyin uzun bir süreç olacak ama en doğru sonucu böyle alırsınız
 

girdap

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
103
Tepki puanı
52
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Alternatör 14.4 ile şarj etmeli durduğu yerde en az 13.8 kabul edilebilir düzey o da düşük devirde ve farlar kalorifer motoru açıksa. Sigortalara tek tek ampül bağlanarak kaçak belirlenebilir kaçak ihtimali yüksek. Akünün artık yalama olma ihtimali de var iç gerilimi düşmüş olabilir. Eğer hepsinin sağlamaso yapılırsa beyin aracın bir özelliğini kapatmayı unutuyor olabilir. Misal benim aracıma yazılım yapılmış kontak kapalı olsa akü enerjiyi kesse bile içeriden frene bastığımda lambalar yanıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem
Üst