Dubai'den gelen müthiş başarı!

Z20LEH

Vmax Performance
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2006
Mesajlar
363

Borusan Otomotiv Motorsport, Dubai 24 Saat Dayanıklılık Yarışı’nda start alan ilk Türk takımı oldu.

Kategorisindeki 19 otomobil arasında BMW M3 GT4 ile dokuzuncu sırada yarışı tamamlayan ekip, bir ara beşinciliğe kadar yükseldiği zorlu mücadelenin son saatinde yaşadığı sorun sebebi gerilese de yarış sonunda toplam 486 tur atmayı başardı. Borusan Otomotiv Motorsport genel klasmanda start alan 73 takım arasında 37’nci olarak finişe geldi.

24 saat boyunca koşulan yarışın sıralama turları 12 Ocak günü yapıldı. BMW M3 GT4 ile SP3 kategorisinde yarışan Borusan Otomotiv Motorsport, sıralama turlarında direksiyon pompası arızası yaşayınca pistte sadece bir tur atabildi ve 2.16.454’lik zamanı ile kategorisinde 13’ncü sırada başlama hakkını elde etti.

13 Ocak Cuma saat 14:00’de başlayan yarışta 24 saat boyunca Aytaç Biter, Yadel Oskan, İbrahim Okyay, Ertan Nacaroğlu ve Kaan Gürgenç sıralaması ile piste çıkan takımda, pilotların her seansta pistte kalma süresi yaklaşık 1,5 saat olurken ekip toplamda 486 tur attılar. 2619,54 kilometre boyunca yarışan BMW M3 GT4 iyi bir performans gösterdi.

Ancak şansızlıklar ekibi henüz yarışın başında yakaladı… Yadel Oskan’ın pite giriş zamanının telsizden yanlış anlaşılması sonucunda pistte iki tur fazla atması benzinin bitmesine neden oldu. Takıma önemli zamanlar kaybettiren bu durum yine de moralleri bozmadı ve ekip mücadeleye devam etti. İbrahim Okyay yarış içerisinde 2.14.950 ile en iyi tur zamanını atarak rakiplerine BMW M3 GT4’ün hızını göstermiş oldu. Gece turlarında Ertan Nacaroğlu ve Kaan Gürgenç çok başarılı zaman ve hız ortalamaları yakalayarak ekibin sekizinciliğe kadar yükselmesini sağladılar. Sonraki turlarda Aytaç Biter ve Yadel Oksan rakiplerine göre hızlı tur zamanları atarak bu dereceyi 6’ncılığa kadar çıkarmayı başarsalar da 195. turda Yadel Oskan direksiyondayken rakibi kendisine çarptı. Bu kaza otomobilin sağ ön süspansiyonunun hasar almasına ve motor yağ borusunun kırılması ile yağın dışarı akmaya başlamasına neden oldu. Onarım için pilotunu hemen pite çağıran ekip, akan yağın alev alması ile büyük tehlike yaşadı. Motorundan ve altından alevler çıkarak pite giren BMW M3 GT4’te teknik ekip anında müdahale etti. Bakımlarının hızla tamamlanması ile otomobilin 25 dakika sonra piste geri dönmesini sağlansa da, yanan kablolar, şanzıman yağı soğutucu sisteminin çalışmasını engelledi.

Buna rağmen ekip büyük bir başarı göstererek yarışın 22’nci saatine genel klasmanda 29’uncu kendi gruplarında beşinci sırada girdi. Ancak 23. saat tüm ekip için kabus oldu. Son 14 saattir yağ soğutucu sistemi çalışmayan şanzıman kullanılamaz hale geldi. Teknik ekip şanzımanı değiştirmeye başlasa da kalan süre yeterli değildi ve Borusan Otomotiv Motorsport pitte bitirmek zorunda kaldığı Dubai 24 Saat yarışının sonunda kategorisinde dokuzunculuğa geriledi. Yarış 14 Ocak Cumartesi saat 14:00’de tamamlandı.

5.39 km uzunluğundaki Dubai Autodrome pistinde gerçekleşen yarış tam bir mücadele, dayanıklılık ve heyecan içerisinde geçti. Pilotların, otomobillerin ve ekiplerin performansının sınandığı yarışta Borusan Otomotiv Motorsport, start alan ilk Türk ekip olması sebebi ile ilgi topladı. Yarışan tüm yabancı ekiplerin otomobil ve ekipmanları yarışın organizatörünün sağladığı imkanlarla Avrupa’dan konteynır içerisinde getirilse de, Borusan Otomotiv Motorsport sponsoru Borusan Lojistik’in sağladığı destekle yarış tırı, otomobil ve ekipmanı Dubai’ye karadan getirdi. Ekip böylece önemli bir lojistik avantaj sağlamış oldu. Organizasyon tarafından basın toplantısına davet edilen ekip için bir diğer motivasyon, yarış startında Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) başkan yardımcısı Mohammed Ben Sulayem’in özel ziyareti oldu. Dubai de yaşayan Türklerin kendi aralarında yaptığı organizasyon ile piste gelerek takıma destek vermeleri ve ekibi garajında ziyaret ederek yarış boyunca desteklemeleri de moralleri arttırdı.

Borusan Otomotiv Motorsport takım direktörü Tolga Özakıncı yarış sonrasında şunları söyledi: “Hedefimiz kesinlikle ilk 10 içinde olmak değildi. Daha iyisi için Dubai’ye gelmiştik ancak birçok şansızlık ve aksilik yaşadık. Yine de elde ettiğimiz tecrübenin paha biçilmez olduğunu söyleyebilirim. Bir sezonluk Türkiye Pist Şampiyonası toplam kilometresinin yaklaşık 6 katını 24 saat içerisinde yaptık. Gösterdikleri performans için hem pilotlarımıza hem de teknik ekibimize teşekkür ederim.”
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,442
Yaş
35
Pit ekibi baya iyiymiş.
 

swordfish0606

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
728
Yaş
43
İbrahim ve Ertan ile defalarca aynı pistte yarıştık. Her ikisi de kalitelerini kabul ettirmiş pilotlar. Ama ben bu tip uluslararası organizasyonlarda Volkan IŞIK, Ercan KAZAZ ve Nejat AVCI gibi pilotları görmek isterim.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,442
Yaş
35
İbrahim ve Ertan ile defalarca aynı pistte yarıştık. Her ikisi de kalitelerini kabul ettirmiş pilotlar. Ama ben bu tip uluslararası organizasyonlarda Volkan IŞIK, Ercan KAZAZ ve Nejat AVCI gibi pilotları görmek isterim.
Dönemleri kapansın bence. Çocukken onlarla büyüdük geldik 30 yaşımıza hala aynı isimler.
 
Üst