doblo 2.0 hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan darkmoon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Çift sıra koltuklu kamyonet olarak geçiyor kombi modeli ama premioları filan binek olarak işliyorlardı bir ara. Ben 1,6 multijet premio test ettim çok güzel olmuş. Eski kasa dobloya ben yük taşımak için bile binmek istemezken yenisini binek olarak bile kullanırım.
 
Doblo nun bantlari amerikaya satildi ve dobloyu chryesler üretmeye başladi bi ara bi formda görmüştüm kasa ayni ama makyajli hali mükemmel tam bi amerikan versiyonu olmuş ön arka tamponlar vsvs doblo fiat yerindede chryesler yazmasi bana garip gelmişti alişiğizya ama her ne hikmetse ben sevemedim ama tutulan bi araç enteresan motorlarda opel :) amerikadaki versiyon motor farkli tabii chryesler bulursam eklerim bi ara
 
doblonun bantlarının amerikaya satılması zor ihtimal çünkü fiat zaten gm yüzde bilmemkaç sahibi ve chrsylerinda %35 sahibi idi.. chrsylerı fiat amerika ayağı olarak kullanıcak chrsylerın araçlarınıda avrupada lancia olarak satıcak öyle bir planı vark tek farkı motorlar olucak.. freemont misal bunun örneği.

2472648_f520.jpg

2472649_f520.jpg

2472650_f520.jpg




ben bir araştırıyım bineği varsa bu dolulukda 2.0 135 beygir 6 vites alırım sıfır dizel.. o kıvamda binek almaya kalksam dediğim gibi 70-80 binden aşağı değil..
 
ABD yönetimi, General Motors (GM) ve Chrysler’in 17 Şubat’ta açıkladığı yeniden yapılanma planlarını kabul etmedi. ABD Başkanı Barack Obama, bizzat mesaj göndererek, GM’in CEO’su Rick Wagoner’in görevi bırakmasını istedi. Wagoner de istifa etmek zorunda kaldı. Chrysler’e de, "Fiat’la birleş" çağrısı yapıldı.

ABD yönetimi, zor durumdaki otomotiv devleri General Motors (GM) ve Chrysler tarafından 17 Şubat’ta açıklanan yeniden yapılanma planlarını kabul etmedi. Beyaz Saray, şimdiye kadar 17.4 milyar dolar destek alan GM ve Chrysler’in sunduğu yeniden yapılanma planını, toplamda 21.6 milyar doları bulan ek destek için yeterli bulmayarak, her iki şirketten de büyük fedakarlık yapmasını istedi. ABD hükümeti, GM’den Başkan ve CEO Rick Wagoner’in görevini bırakmasını talep ederken, diğer otomotiv üreticisi Chrysler’den ise İtalyan Fiat ile ortaklık görüşmelerini sonuçlandırması şartı koştu. Hükümetin ’şaşkınlık yaratan’ bu hamlesi sonrasında Wagoner istifa etmek zorunda kalırken, ABD’de ’Beyaz Saray otomotivin direksiyonuna geçti’ yorumu yapıldı.
Süre 31 Mart’ta kadar

Aralık 2008’de George W. Bush yönetimi, 17.4 milyar dolarlık otomotiv sektörünü kurtarma paketini onaylamış, yeniden yapılanma çalışmalarına başlayıp mali açıdan yaşabilir hale gelememeleri GM ve Chrysler’e 31 Mart’a kadar süre tanımıştı. Aksi takdirde aldıkları kredileri geri vermeleri istenilen otomotiv devleri, 17 Şubat’ta yeniden yapılanma planlarını ABD yönetimine sundular. GM de kurtarma paketinin ikinci dilimi olan 4 milyar doları da almayı başardı. ABD Başkanı Barack Obama tarafından oluşturulan ve eski bankacı Steve Rattner başkanlığındaki ’otomotiv özel görev gücü’, yaptığı incelemelerin ardından önce gün her iki şirketin sunduğu yeniden yapılanma planının ek kredi talebi için yeterli olmadığına karar verdi.
7666636.jpg


ABD yönetimi, her iki şirketin daha rekabetçi bir şekilde yapılanmalarını talep ederken, GM Başkanı ve CEO’su Rick Wagoner’in de görevinden ayrılması için baskı yaptı. Beyaz Saray, CEO’su istifa etmek zorunda kalan GM’ye yeniden yapılanması için 60 gün süre tanırken, bu süre içinde yeniden yapılanabilmesi için bir miktar kaynak sağlayacağını açıkladı. Chrysler’in kurtuluşunu İtalyan otomotiv üreticisi Fiat ortaklığında gören ABD yönetimi, iki şirket arasındaki birleşme görüşmelerinin tamamlanması için 30 günlük süre verdi. İki şirket tarafından 20 Ocak’ta imzalanan ön mutabakat anlaşmasının ortaklığa dönüşmesi durumunda Chrysler’e 6 milyar dolar destek verilecek.

Obama: Herkes adım atıp büyük tavizler vermeli

ABD Başkanı Barack Obama, otomotiv şirketlerinin ileride başarılı olabileceğini belirterek, "Henüz o seviyede değiller. Bunun için herkes büyük tavizler vermeli" dedi. Obama, önceki gün CBS kanalına yaptığı açıklamada, "ABD’de başarılı bir otomotiv sektörüne sahip olabiliriz. Ama sektör gerçekçi bir şekilde yapılanmalı ve şu andakinden çok daha kararlı ve rekabetçi olmalı. Bunun için de yönetim, çalışanlar, hissedarlar, kredi verenler, tedarikçiler, bayiler yani herkes büyük fedakarlık yapmalı" diye konuştu.

Hükümeti direksiyona geçiren tablo

GM’in ABD’deki satışları 2008’de yüzde 23, Chrysler’ inki yüzde 30 düştü.

GM’nin 2008 ’deki zararı 30.9 milyar doları bulurken, Chrysler’in zararı 8 milyar dolar oldu.

GM’nin 2008’de 14 milyar dolar nakiti varken, Chrysler’in ise 2.4 milyar doları olduğu belirtiliyor.

GM, ABD hükümetinden şimdiye kadar 13.4 milyar dolar, Chrysler ise 4 milyar dolar kredi aldı.

GM ek olarak 16.6 milyar dolarlık ek kredi desteği talep ederken, Chrysler ise 5 milyar dolar istedi.

2000’de CEO oldu, 4 yılda 82 milyar dolar zarar yazdı

TAM adı ’G. Richard Wagoner Jr.’ olan Wagoner, GM’de 30 yıllık bir geçmişe sahip. Wagoner, 1998 yılında şirketin başkanı oldu. 2000 yılında ise CEO’luk görevini de üstlenen Wagoner’in yönetimindeki GM için sorunlar 2005 yılında başladı.

Hisse değeri

Şirket 2005’ten beri toplamda 82 milyar dolar zarar yazdı. Wagoner, CEO’luk görevini üstlendi Haziran 2000’de şirketin hisseleri 70 dolar seviyesindeydi. Bugün ise hisse fiyatı 3.62 dolara kadar düşerken, GM’nin piyasa değeri de 2.21 milyar dolara geriledi.
 
Geri
Üst