Dizel'e uyum.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan neonal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

neonal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
460
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Bundan önce 6 sene kadar 1.6 benzinli kullandım. O yüzden 1.3 dizele alışması biraz zor oldu tam bir dikiş tutturdum gidiyorum derken bişey okudum baştan başka bişeye alışcaz heralde. Okuduğum şu: "Dizeli sırf turbo hızlandırıyo diye 4000 devirlerde kullanan var yaa" buradan 4000 devirde kullanmanın çok da sağlıklı bişey olmadığını anlıyoruz. Mesajın devamında da böyle kullanmanın turboya zarar verdiği anlatılıyodu. Bilin bakalım ben nasıl kullanıyodum. Aynen böyle ama devir saatine bakmam ses hoşuma gidince değiştiririm. Ses de biraz geç hoşuma gitmiş :) Şimdi şunu sorayım. Dizel için hangi devir aralığı sağlıklıdır ve 4000 li devirlerde kullanmanın turbo ya ne kadar zararı olur. (Ayak üstü 2 dk düşündüm de lan zaten redline a 5000 de giriyo. Yavaş olm yavaş babanın petrol rafinerisi mi war:))
 
valla bana kalırsa hıc kafana dert etme nasıl hosuna gıdıyorsa oyle kullan cunkı 1.3 de performans cok dusuk turbo acmasa gıtmeyecek sankı hele hele sehır ıcınde 2. vıtesı zor kullnaıyorsun ıllakı 2. vıtesdeyken devırın en az 20000gıbı olması lazım onun ıcın yuksek kullanmak zorunda kalıyor ınsan ıster ıstemez
 
dert etme araba elektrik kesene kadar bas :D
 
ArkadaŞlar Dİzel AraÇalri İdeal Kullanma Devrİ 2500İle 3000 Devİr Arasidir Zaten Turboda Bu Devİrlerde Devreye Gİrer Bİlgİn Olsun.motor KÜÇÜk OlduĞu İÇİn Dah Üksek Devİrlİ Kullanmak İÇap EttİĞİ Zamanlar Oluyor Ama Yakit Sarfİyati İstİyorsan Bu Devİrler Arasi Kullanman Gerek
 
Bencede 4000 devirde devamlı kullanım araca zarar verebilir.
En uygun olanı 2500 3000 devir arasıdır... ( hem yakıt sarfiyatı olarak hemde aracın kullanım ömrü açısından )
 
1.7 dti kullanıcısıyım.2000 ila 3000 devir arası ve özellikle 2500 3000 arası maksimum hızlanma elde ettiğim devirler.ancak şunu da paylaşmadan geçemeyeceğim.astranın yanı sıra bir de mitsubishi l300 üm var panelvan yani.ama kendileri 1.2.ve3. viteste sürekli patinaj halinde.istersen 3 le istersen 2 yle kalk fark etmiyor.ancak astra yolda giderken bile 2 de silkeleniyor.illa ki yarım debriyajla deviri min 2300 seviyesine çekmek istiyor. bilemiyorum benimkine özgü bi sorun mu yoksa hakikatten turbo kullanımı bir özen mi istiyor anlamadım.
 
Her 3000 devirde vites değiştiririm hem performans hemde yakıt açısından ekonomik oluyor.Ama 5200 devirde gördüm corsacdti da .Zaten 4000 devirden sonra motordan gelen ses farklılasıyor gitmiyorda zaten.
 
arkadaslar ıllakı fazla deverlı kullanmak yakıtı artıracaktır ama sanmayınkı turbo actıgı an yakıt dusuyor aksıne ıyıce artar yanma odasına aldıgı oksıjen kadar yakıt vermek zorunda turbo en cok uzun yolda yakıtı dusuruyor serıde gıderken cunkı o sırada gazın 4de 1 ini kullanıyoruz
 
dizelde bence stop etmeden 1-2 dk çalıştırmak turbo ömrü açısından gerekli bişey.2000-3500 arası kullanım normal bence
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst