308 hdi auto6r'ı kesinlikle öneririm.
edc sorunlu, dgs sorunlu, easytronic sorunlu, kısaca otomatikleştirilmiş bütün motorize şanzımanlar sorunlu...
acaba kullanan mı sorunlu yoksa gerçekten motorize şanzıman mı sorunlu? önce bunu sorgulamak lazım. zaman değişti artık insanlar daha kolay ve ucuza otomatik araçlara ulaşabiliyorlar. bunun neticesinde adam alıyor aracı basıyor. ee bu gitmiyor vites değişimi çok sert. ama yakıt tüketimi gayet makul değil mi?
peugeot2un otomatikleştirilmiş vites kutusu içinde birsürü yazılıp çizilen şey var. birisi çıktı dedi ki bir gün, arkadaş aracın vites değiştireceğini anladığında gaza abanmak yerine gazı hafifçe bırak bak ne güzel olacak diye. o gün bu gündür o "sorunlu" şahıs vites kutusundan şikayet etmeyi bıraktı.
düşünün turbo beslemeli küçük havimli motorlar ilk çıktı millet turbodan şikayet ediyordu. neden? çünkü biz millet olarak bir şeyi kullanmayı deneyip yanılarak öğrenirizde ondan.
dgs'den örnek vereyim? dgs ne zaman vw grubu araçlarda binek otomobillerde sunulmaya başlandı? porshe vw birleşmesinden sonra olabilir mi? peki bu çift kavramalı sistemi porshe kaç yıldır kullanıyor? hadi onu geçtim bu adamlar salak mı ki böyle isim yapmış bir markada yıllardır bu sorunlu vites kutusunda ısrar ediyor? ben bu işi anlamadım gerçekten.
bir arada toyota'nın multimode vites kutusunda sorun var diyorlardı. tabiri duyunca gerçekten çok gülmüştüm. neymiş şanzıman şişiyormuş, bu nedenle sıkışıyormuş? töbe töbe... balon mu bu arkadaş, şişsin.
Geçen ben ford bayiide idim. Orada görevli olan arkadaş yılda 10 000 km yapan bir sürücü dizel olması durumunda aradaki fark 12 yıllık zaman içinde anca kapanıyormuş...