dizel den sonra benzinli astra..nelere dikkat etmeliyim?

levent2020

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Arkadaşlar merhaba, opel astra j sedan 1.6 115 hp ile aranıza katılıyorum. tüp taktırıyorum araca. yılda 20-25 bin km yol yaparım.
15 güne kadar aracım teslim edilecek. bir şey sormak istiyordum;
bundan önceki araçların ford 1.4 dizel ve polo bluemotion 1.2 dizel (sıfır almıştım) idi.
bu sefer benzinli almak durumda kaldım. fiyat iyiydi. bir kaç sene sonra satar 60-70 bin bandında bir araç bakarım diye düşündüm.

bundan önceki araçlarım dizel olduğu için yüksek devirde kullanmaya alışmıştım. motorlar da küçük olunca zaten az yakıyordu. (şimdiye kadar ortalama yakıt tüketimime hiç dikkat etmedim. son 4 yıldır km de kaç yakıyorsun deseler cevap veremezdim. sadece son seyahatimde polo 'yu ful depo ile 1050 km gitti onu biliyorum depoda yedek depoyla birlikte sanırım 200 tl 'ye filan doluyordu :) )

şimdi sorum şu;iki adet dizel araçtan sonra benzinli araçta nelere dikkat etmeliyim? sürüş tekniği açısından bir faklılık var mı? önceki sıfır aracımda öyle rodaj filan yapmadım. bun da nelere dikkat etmeliyim. (not: öyle 200 lü hızlarla işim yok en fazla 170 yaparım o da otoyolda kısa süreliğine)

teşekkürler
 
Dizel araçlar da olduğu gibi fazla devirli kullanmana gerek kalmaz. Benzinli araçta bastın mı gider. Ama yakıt konusunda biraz sizi üzer. Neticede dizel kadar ekonomik olması zaten mümkün değil.
 
Dizel araçlar da olduğu gibi fazla devirli kullanmana gerek kalmaz. Benzinli araçta bastın mı gider. Ama yakıt konusunda biraz sizi üzer. Neticede dizel kadar ekonomik olması zaten mümkün değil.

Teşekkürler polodan sonra zaten hiçbir aracın beni mutlu edeceğini sanmam yakıt konusunda :) onun farkındayım..ancak b segment artık yetmiyordu, evlilik ve bir çocuk geldi arada ;) poloyla bir kaza yapınca elden çıkardık zarar etmeden acele tarafından araç bakınca da bütçemize en uygun olanı astra sedan dı. yakıt lpg ile eni tatmin eder..

kalkışlarda polo gibi (turbolu dizel) fırlamayacağını da biliyorum. uzun yolda yokuşlarda da vites düşüşerek tırmanır diye biliyorum.

aslında tek bir büyük tedirginliğim ve korkum var. polo da yokuş kalkış desteği vardı. şehir içi kullanımda yokuşlarda durmak zorunda kaldığımda (ışıklarda vs) bu kadar ağır aracı yokuş kalkış desteği olmadan kaldırmak beni biraz panikletecek gibi. kaydırmadan başarmak lazım şehir içinde..(ford da bile bazen sorun çekiyordum) sanırım yokuşta kaldırma işine biraz çalışmam gerekecek (el freni çekip kaldırma işine). baya bir korkuyorum yokuşta durmak zorunda kalmaktan , bakalım göreceğiz artık..bu konuda tavsiyeler varsa açığım :)
 
Benzinli motorda dikkat edeceğiniz hiç birşey yok, bakımızı vs zamanında yaptırın yeter. Hararetinizi vs takip edin, motoron sesine aşina olun. Vites değişimi kalkışlarda deviri yükseltsenizde normal sürüşte 2000 bandında takılabilirsiniz.
yokuş kalkışları için pek zorlanacağınızı zannetmem ama yine de el firenine alıştırma yapın. 1.6 olduğu için güçlü bir motor var, hemen stop etmiyor.
 
Benzinli motorda dikkat edeceğiniz hiç birşey yok, bakımızı vs zamanında yaptırın yeter. Hararetinizi vs takip edin, motoron sesine aşina olun. Vites değişimi kalkışlarda deviri yükseltsenizde normal sürüşte 2000 bandında takılabilirsiniz.
yokuş kalkışları için pek zorlanacağınızı zannetmem ama yine de el firenine alıştırma yapın. 1.6 olduğu için güçlü bir motor var, hemen stop etmiyor.
cevabınız için teşekkürler
 
Dizel araçlar da olduğu gibi fazla devirli kullanmana gerek kalmaz. Benzinli araçta bastın mı gider. Ama yakıt konusunda biraz sizi üzer. Neticede dizel kadar ekonomik olması zaten mümkün değil.


Dizel düşük devirde kullanılmaz mı ?maksimum tork 1750-2000 gibi düşük devirlerde geliyor.abim askere gitti dizel c4 bana kaldı bu ara onu kullanıyorum.babam benzinli gibi bağırta bağırta kullanıyor şehiriçi 8lt/ 100km yakıyor.ben düşük devirde kullanıyorum arabada zaten dpf yok 5.5/100 km ye dek düşüyorm.abim zaten tam mezarcıydı 3.9-4.5 Arasında geziyordu adam.
 
Dizel düşük devirde kullanılmaz mı ?maksimum tork 1750-2000 gibi düşük devirlerde geliyor.abim askere gitti dizel c4 bana kaldı bu ara onu kullanıyorum.babam benzinli gibi bağırta bağırta kullanıyor şehiriçi 8lt/ 100km yakıyor.ben düşük devirde kullanıyorum arabada zaten dpf yok 5.5/100 km ye dek düşüyorm.abim zaten tam mezarcıydı 3.9-4.5 Arasında geziyordu adam.

Her dizel aynı devir de aynı tork yakalaması mümkün değil ki zaten.
 
Her dizel aynı devir de aynı tork yakalaması mümkün değil ki zaten.


Tabi motor karakteristiği farklı bir durum ama dizeller erken devri veriyor.zaten çok devir çevirmediğinden tüketim düşük.1.3 dizel müstesna bi ara linea kiralamıştık araba 2000 devir altı Sürünüyor :)


iPad'dan gönderildi .
 
Gaz pedalına kibar davranacaksın arkadaşım. Öyle dizeldeki gibi kafana göre abanırsan cüzdan yatak sarar:D
 
LPG ile hiç sorun yasamazsın biraz dikkat edersen 1.2TDI polodaki yakıt tüketiminden az bile yakabilirsin. Herşey sizin elinizde. Corsa 1.2 LPG li ile 30 kuruş altına düşemeyende var , benim gibi klima açık 18 kurusa dolaşanda ;) .
 
Geri
Üst