Dizel aracım ile ilgili sorularım var. Lütfen yardım edin.

Corsa1.7DTİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
247
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kusura bakmayın, alel acele actım bu konuyu doğrumu yaptım yanlış mı bilmiyorum.

Bir la.gün önce Corsa1.7TDİ 2003 aldım. öncesinde 93 model tüplü bi spring im vardı. Pazarlama işi yaptığım için sürekli geziyorum. aylık ortalama 4000 km yi buluyor. ve tahmin edebileceğiniz gibi yakıt tükrtimi benim için sonderece onemli. spring in ortala km başına 140 ykr yakıyordu. araç almaya niyetlendiğinde ilk dikkat ettiğinde yakıt tuketimi oldu. Corsa1.7TDİ hemen gözüme ilişti, özellikle internetten araç satan Corsa1.7TDİ sahiplerinin verdiği yakıt tuketim bilgileri beni cezb etti. fakat bu gun ilk depo mazot bitince farklı bir manzara çıktı karşıma. hesapladım 185 ykr şehir içi yakıyor benim Corsa1.7TDİ. oysa internetten arcını satan arkadaşların ki 120-130 yakıyormuş. gerçekten bu arabayı satabilmek için yapılmış bir kandırmacamı yoksa, ben bi yerlerde bir hata mı yapıyorum.

2000 4000 devir arası kullanıyorum. turbo dizel olduğu için yuksek devir kullan az yakar dediler. doğrumudur? nasıl kullanmam gerekli sizce?

aracı alır almaz çıkma jant lastik aldım. çok tatlı oldu. orijinallerini çıkardım, 195 50 15 avrupa jant briston f1 lastik taktım. yakıtın artmasına bu sebeb olmuş olabilir mi?

mazotu bostancı e-5 teki shell den aldım w-power. ne tavsiye edersiniz mazoot olarak? eourodizel şart mı?

aracı sabahları ısıtmalımıyım?

aracı stop etmeden once rolentide birazcık beklemeliyim?

Corsa1.7TDİ ile yokuş aşşa vitesi boşa atsam motora zarar verir mi.

ARkadaşlar lütfen bana yardım edin, bu benim ilk dizelim. nelere dikkat etmeliyim.:sorry:
 

scoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
222
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
.

önce sakin ol sevgili arkadaşımbu aracın en önemli özelliği ne kadar piypirik yaparsan o kadar başına dert açar.1. ortalama 140 lira yakar lastiklerin ve kullanım tarzı önemli en az yakıtı maximum torkta yakar oda 1800 devirdir. sen 2000 3000 devir arası kullan.lastikler orjinal boyutta deil 175 olmalıydı. karşılaşacağın muhtemel problemler direksiyon kutusu, şarj dinamosu, yakıt normal mazot almanı tavsiye ederim. bu kadar yakıyorsa enjektörlere bi baktır birde manifold temizliği yaptır.EGR yide iptal et...
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Aracının motoru boğazına kadar kurum doludur şu anda..Onun acilen temizlenmesi gerekiyor..Enjektör ayarından sonra yakıt sarfiyatın birhayli düşer..11 ykrş yakıyor bizim arabalar..
 

Corsa1.7DTİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
247
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
motorun boğazındaki kurumları temizleticem
Enjektör ayarına baktırıcam.
2000 3000 arası kullanıcam.
peki neden normal mazot almalıyım?
bide dizel aracı boşa atmak sakıncalı diyorlar doğrumudur?
 

etubey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2006
Mesajlar
266
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence sen ona euordizel al sonra sıkıntı olmasın ve ayrıca aracı boşa atmak sakıncalı mı bilemem ama sen boşa atmazsan yakıttan tasarruf edersin dizellerde kullanan abilerim hep öle diyorlar...
 

scoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
222
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
.

bu aracın pompası yıldız pompa üretildikleri yıllarda euro yakıt mı vardı? bütün enjektör ayarları ve pompa ayarları ona göre ben 2 sene euro kullandım bua raçta daha vuruntulu ve daha az performanslı euro kullanımda....normal mazot yakıt sistemini daha iyi yağlıyor. kalın oldugundan daha az sesli çalışıyor motor ama tercih senin . euroda daha çok yakar daha sersem çalışır bu araç içingeçerli
 

harose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ağu 2007
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
ama şunu da unutmamalısınız ki avrupada euro diesel 2000 yılından itibaren kullanılmaya başlandı ve bu otomobillerin cdti teknolojisinin bundan daha eski olduğunu zannetmiyorum
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Ben normal mazotun yağlama vasfının daha yüksek olduğu için kullanılması gerektiğini savunuyorum..Yakıt sisteminizde birbirine sürtünen çok fazla mekanik parça var ve bunlar sadece yakıt ile yağlanıyorlar..Direk yakıt pompası ve enjektörlerinin ömürlerini etkiler..Mevzunun diğer kısımları tamamen çevresel..

Araçların boşta ilerlemesinin mekanik sistemler açısından hiç bir sakıncası yoktur..Ama tasarruf için aracın 2000 devirin üzerinde yokuş aşağı gaza basmadan inmesi gerekirki bu esnada hem kontrollü bir sürüş hemde sıfır tüketim oluşacaktır..
 

Corsa1.7DTİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
247
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çek teşekkur ederim mehmet usta.

şöle forumu hızlıca gezdimde dizeller konusunda uzman olduğunuzu anladım.
sizin dukkan nerde. varmı sabit bi yeriniz. ben ve çalışma arkadaşlarım kartal sanayide opelci bi usta var adını unuttum ona gidiyoruz. ama inanın dizelden pek anlamıyor. yeriniz nerede sizi bi ziyaret edelim
 
Üst