Dizel Araca LPG uygulanır mı?

yani 2,5 - 3,0 litre motorlara belkide bizim gibi 1,3, 1,5 1,7 araçlara lpg ekonomik değil tam tersine zararlı diye düşünüyorum..

Benim araç bazen lpg den bile az yakıyor ne gerek var GAZAAAA :)
 
Tek başına LPG'nin ateşlenme sorunu var. Normalde yüksek basınç altında mazot + hava karışımı kendisi alevleniyor. LPG zaten yüksek basınca dayanıklı bir gaz, ateşleme için ya buji gerekli ya da belirli bir miktar mazotla karıştırılmalı.
 
Tek başına LPG'nin ateşlenme sorunu var. Normalde yüksek basınç altında mazot + hava karışımı kendisi alevleniyor. LPG zaten yüksek basınca dayanıklı bir gaz, ateşleme için ya buji gerekli ya da belirli bir miktar mazotla karıştırılmalı.
:confused: :confused:
dizelde gazı nasıl yakmışlar ben de merak ettim şimdi? olmaz gibi geliyor ama bulmuşlar demekki :confused: :confused:
acaba çalışma sıcaklığından mı ateşleme sağlanıyor????
 
bence dizel ve gaz birlikte kullanılırsa olur motora iki yakıt birlikte girer dizel ateşleme olmakzızın basınçdan tutuşur ve gazda bu sayede tutuşmaya başlar :D olur aslında
 
bence dizel ve gaz birlikte kullanılırsa olur motora iki yakıt birlikte girer dizel ateşleme olmakzızın basınçdan tutuşur ve gazda bu sayede tutuşmaya başlar :D olur aslında
iki farklı yanma olursa vuruntu olur, net olarak aynı anda yanması lazım
 
Dizel motora LPG uygulaması yapılıyor. Şöyle oluyor, LPG mazotla karışık püskürtülüyor. Oran %70 mazot, %30 LPG şeklinde.

Bu oran en çok verim alınan orandır. aracın beygir gücünü %5 artırıyor. Çünkü silindir içinde %70 oranda olan mazot sıkışıp patlayınca, %30 oranla beraberinde gelen ve çok daha parlayıcı olan LPG yi beraberinde patlatıyor, sonuç daha yüksek basınç, daha çok beygir...
 
Ewet uygulanir ama astari yuzunden pahaliya gelir... nasilmi???:o

CIFT YAKITLI: yani hem diesel hem lpg

-silindir icindeki gaz-hava karisiminin tutusmasini saglamak amaciyla motorun kendi puskurtme sistemi ve puskurtme pompasi kullanilarak pilot dizel yakiti puskurtulur
-Bu amaçla, silindire sokulan toplam enerjinin %5-10 kadarına karsı gelen miktarda dizel yakıtı, sıkıstırma zamanı sonunda silindire püskürtülür
-Püskürtme anında tutuşan pilot yakıt yardımı ile karışım tutuşur.

Motorda Yapılması Gerekli Değişimler
-Piston çapları küçültülerek sıkıştırma oranı 18:1 değerlerinden 12:1 değerlerine indirilir.
-Silindir kafasında değişiklik yapılarak hava-gaz karışımını silindir içine püskürten enjektörler takılır.
-Pilot püskürtme için mevcut enjektörler sökülerek daha küçük delik çapına sahip enjektörler takılır.

diger yontemi anlatmaya gerek yok heralde yoksa diesel arac almaya gerek yok...

AVANTAJLARI..

-Kullanıcı istediği zaman istediği yakıtla aracı kullanabilmektedir.
-Dizel sarfiyatı %66 oranında düşer

kisaca binek diesel aracta lpg akil isi degil motorda buyuk degisiklikler gerekiyor....

zaten lpg den az yakiyor...:alkis:

bu olay daha cok buyuk araclarda kamyon otobus vinc gibi .. kullanilabilir




Teknik bilgiler ALINTIDIR










 
arkadaşlar baeyninizi fazla zorlamanıza gerek yok.dizel aracın hava giriş hortumunun ucuna çakmakla gazı verin bakalım ne oluyo yani gazı mazotla karıştırmaktansa hava ile karıştırmak daha kolay
 
http://www.sahibinden.com/search.php?b%5Bsubcategories_also%5D=1&c=3542&b%5Baramabolge%5D=&c=5187&c2%5B%5D=18805&b%5Bminprice%5D=&b%5Bmaxprice%5D=&b%5Bpricecurr%5D=1&b%5Bdetay_797%5D=&b%5Bdetay_1744%5D=&b%5Bdetay_1745%5D=&b%5Bilantarih%5D=&b%5Bsearch_text%5D=&b%5Bwhole_word%5D=1&b%5Bsort_field%5D=price&submit_detay.x=37&submit_detay.y=6

dizele benzin olayına gelince depoya 1-1,5 ly benzin karıştırmak çekişi arttırır fakat motorun ömrünü azaltır minibüs soförleri 1-1 senede motor yaptırmayı tercih ediyo olabilir çünkü onlar için çekiş=müşteri=para
 
lpg yanıcı maddedir. mazotta bildiğiniz gibi püskürtme ile patlama gerçekleşir. mazotun içine kibrit yakıp sokun kibrit söner :d lpg de ise küçük bir gaz kacagında havaya ucarsınız
 
Geri
Üst