direksiyonu tam çevirince arka lastiklerden gelen ses!

omergokbulak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2011
Mesajlar
566
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Herkese iyi akşamlar. Yoğun bir kıştan sonra bugün yazlıkları taktık çok şükür. Allah kaza bela vermeden kullanmayı nasip eder inşallah...
Kışın direksiyonu tam çevirince arka lastikten gıcırdama sesi geliyordu lastiğin yumuşaklığından olduğnu düşünüyodum. Bugün yazlıklarda da aynı sesi duydum. Acaba öncedende vardıda benim mi dikkatimi  çekmedi?
Bu sesi başka duyan varmı arkadaşlar?
 
Ynt: direksiyonu tam çevirince arka lastiklerden gelen ses!

Biraz aptalca bir soru olacak ama direksiyonla arka lastiğin nasıl bir bağlantısı olabilir? Bende böyle bir ses (sanırım) yok. Çok da dikkat etmedim açıkçası.
 
Ynt: direksiyonu tam çevirince arka lastiklerden gelen ses!

Sanırım durağan halde oluşan sesten bahsediyorsunuz.

Belli bir direksiyon açısından sonra araç az da olsa yerinden hareket etme eğilimi gösterir.Bunu sebebi kingpin ekseni denilen tekerleğin direksiyon için kullandığı dönüş ekseninin kaster açısı sebebi ile eğik olması ve direksiyonu çevirince ön tekerleklerin dönüşü ile birlikte aracın ön tarafının yana doğru  hareket etmek istemesidir.Tabi bu etki sonucunda aracın önü yön değiştirip yer değiştirmeye çalışınca arka lastikler buna direnç oluşturur.Bence oluşan ses bundan.

Hatta Mercedeslerde tam sağa ya da sola dönmüş ön lastiklerin tam dik durmayıp hafif yana yatık olduğunu görürsünüz.Bunun sebebi kaster açısı.
 
Ynt: direksiyonu tam çevirince arka lastiklerden gelen ses!

xylent link' Alıntı:
Biraz aptalca bir soru olacak ama direksiyonla arka lastiğin nasıl bir bağlantısı olabilir? Bende böyle bir ses (sanırım) yok. Çok da dikkat etmedim açıkçası.
045thumbsup 045thumbsup 045thumbsup
 
Ynt: direksiyonu tam çevirince arka lastiklerden gelen ses!

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Sanırım durağan halde oluşan sesten bahsediyorsunuz.

Belli bir direksiyon açısından sonra araç az da olsa yerinden hareket etme eğilimi gösterir.Bunu sebebi kingpin ekseni denilen tekerleğin direksiyon için kullandığı dönüş ekseninin kaster açısı sebebi ile eğik olması ve direksiyonu çevirince ön tekerleklerin dönüşü ile birlikte aracın ön tarafının yana doğru  hareket etmek istemesidir.Tabi bu etki sonucunda aracın önü yön değiştirip yer değiştirmeye çalışınca arka lastikler buna direnç oluşturur.Bence oluşan ses bundan.

Hatta Mercedeslerde tam sağa ya da sola dönmüş ön lastiklerin tam dik durmayıp hafif yana yatık olduğunu görürsünüz.Bunun sebebi kaster açısı.
thnxx
 
Ynt: direksiyonu tam çevirince arka lastiklerden gelen ses!

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Sanırım durağan halde oluşan sesten bahsediyorsunuz.

Belli bir direksiyon açısından sonra araç az da olsa yerinden hareket etme eğilimi gösterir.Bunu sebebi kingpin ekseni denilen tekerleğin direksiyon için kullandığı dönüş ekseninin kaster açısı sebebi ile eğik olması ve direksiyonu çevirince ön tekerleklerin dönüşü ile birlikte aracın ön tarafının yana doğru  hareket etmek istemesidir.Tabi bu etki sonucunda aracın önü yön değiştirip yer değiştirmeye çalışınca arka lastikler buna direnç oluşturur.Bence oluşan ses bundan.

Hatta Mercedeslerde tam sağa ya da sola dönmüş ön lastiklerin tam dik durmayıp hafif yana yatık olduğunu görürsünüz.Bunun sebebi kaster açısı.
+1000

hatta benim civic te durduğum yerde tam kırınca araç havalanıyor hafiften ses bile yapıyor hatta
 
Ynt: direksiyonu tam çevirince arka lastiklerden gelen ses!

Bu durumda arka tekerlekten ne gibi ses gelebilirki
Bence baska bi problem vardir
 
Ynt: direksiyonu tam çevirince arka lastiklerden gelen ses!

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Sanırım durağan halde oluşan sesten bahsediyorsunuz.

Belli bir direksiyon açısından sonra araç az da olsa yerinden hareket etme eğilimi gösterir.Bunu sebebi kingpin ekseni denilen tekerleğin direksiyon için kullandığı dönüş ekseninin kaster açısı sebebi ile eğik olması ve direksiyonu çevirince ön tekerleklerin dönüşü ile birlikte aracın ön tarafının yana doğru  hareket etmek istemesidir.Tabi bu etki sonucunda aracın önü yön değiştirip yer değiştirmeye çalışınca arka lastikler buna direnç oluşturur.Bence oluşan ses bundan.

Hatta Mercedeslerde tam sağa ya da sola dönmüş ön lastiklerin tam dik durmayıp hafif yana yatık olduğunu görürsünüz.Bunun sebebi kaster açısı.

evet ya mercedeslerin o görünüşü cok hoşuma gidiyor
 
Ynt: direksiyonu tam çevirince arka lastiklerden gelen ses!

bu arada ömer hoca nerelerdeydin uzun zamandır yoktun forumda
 
Geri
Üst