direksiyon pompası ( zzzzzzzzzzzzzzz yapar mı?)

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar selam;

Öncelikle arabamı çok dinlememekle beraber arabanın içindeyken bile duyduğum sesi sizinle paylaşmak ve yorumlarınızı almak istiyorum. ( 1,6 Twinport Comfort Astra Classic 2008) Bir sabah arabayı ilk çalıştırdığımda araç park halindeyken motor bölümünden zzzzzzzzzzzzz şeklinde ince ama keskin bir ses geldiğini farkettim. ( Araç 3 aydır ben de daha önce farketmemiştim.) Daha sonra kaputu açtığımda bu sesin motorun hemen arka bölümünden geldiği sadece tahmin ettim. Taki direksiyonu sağa ve sola çevirdiğimde sesin arttığını farkedene kadar kafama takmadığım ses benim içime kurt düşürdü. Sonra sanayide opel ustası bir arkadaşıma götürdüğümde sesin direksiyon pompasından geldiğini bu ses için hasta olanlar olduğunu kafana takma sadece ses yapar demesiyle içim biraz rahatladı. Ama araç hareket halinde iken bile şoför mahallinde bile duyduğum ses bu araçlarda normal midir? Belki basit, gereksiz bir soru soruyorum ama yorumlarınızı almak isterim...Yoksa garantideki arabamı hemen yetkile servise götürüp direksiyon pompasını değiştirmeli miyim?

Tşk ler...
 

selmete

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
332
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
:) hiç dikkatimi çekmedi bi dineyeyim bakalım
 

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yani normal diyorsunuz arkadaşlar :good: kafayı takıp hassas dinleme modunan çıkmak mı lazım ustalar !!!:help:
 

tahtaravalli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
649
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
normal
 

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cahilliğimi maruz görün arkadaşlar, servo valf nedir arkadaşlar?
 

burock2000

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
1,521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Servo sistem bir kontrol sistemidir, dinamik sistemlerden istenilen cevabı alabilmek için çıkış değerinin giriş değerine göre kıyaslanarak gerekli gücü kısa sürede tamamlamak için kurulur. Valf nedir biliyorsundur. Akışı yönlendiren ekipman. Prizmatik bir yapı düşün, bu yapının içinde akışkanın geçebileceği delikler ve ana bir port var. Valfin mekanik bir iticisi var içinde. Bu mekanik itici, valf içinde gezdirilrse akışkanın hangi delikten geçeceği belirlenir. Çok çıkışlı musluk gibi düşün. Servo ise bir sistemdir. Servo da senin bir çıkış değerin vardır ve bu değere karşılık olarak bir giriş sisteme verilmesi gerekir. Sen sistemden bir çıkış değeri alırsın, o değer senin giriş değerine göre kendini o değere getirmek için kuvvetini ayarlar. Direksiyonda giriş değerin senin direksiyonu ne kadar çevirdiğin. Çıkış değerin ise lastiklerin dönüşü ve dönüş sertliği. Senin direksiyonu ne hızda ne kadar çevirdiğine göre servo sistem bunu anlar ve ona göre senin ihtiyacın olan değeri ön takıma aktarır. Bunu da valfteki hidrolik servonun akışkanı yönlendirmesi ile yapar. Senin direksiyonu çevirmene göre valfteki akış debisi yeterli değilse ( ki bunu da çıkış değeri ile giriş değerini kıyaslayarak yapar ) o zaman ne kadar daha güçlü akış beslemek gerekiyorsa valf bunu besler. Bu şekilde kapalı çevrim bir kontrol sistemi elde edilmiş olunur. How stuff works adında bir site var. Orada power steering diye arama yapıp resimleri inceleyebilir, hidrolik direksiyon nasıl çalışır inceleyebilirsin.
 
Son düzenleme:
Üst