Depo kilit motoru tamiri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cagri1
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
www.insigniateam.com
bizim arabanın benzin deposunun kilit motoru bozulmuştu,
özel servis bu kilit sıcak presle yapıştırılıyor, açamayız, tamir edilmez, orjinali 80-90 TL var dedi.
parçanın yokluğunun arabaya bir zararı olmadığı için yenisini almadım, bozuk olanı arabadan söktüm eve geldim,
dremelle kutuyu ikiye ayırdım. yenisine 80-90 dedikleri için içinde servo motor var heralde diye düşünürken bir baktım bildiğimiz 12v motor çıktı:D
3,5 liraya yeni motor aldım, kutuyu geri toplayıp etrafını siyah silikonla kapattım. birde cırcır denen kelepçelerden taktım.
gittiği yere kadar bu şekilde devam, nede olsa 90 lira nere 3,5 lira nere:D

IMG_1214.jpg


IMG_1215.jpg


IMG_1339.jpg


IMG_1352.jpg


IMG_1353.jpg
 
Bende Bi Sökeyim Benimde Bozuktu Kolaymış :sulanma:
Ellerine Sağlık ;)
 
Valla bizim ailede bir deyiş vardır "nasıl olsa ustalık olmuş, söküp bir de biz bakalım..." diye:)

Ben şahin arabamız varken 2 aya bir arızalanıp yenisiyle değişen merkezi kilit motorunu açıp içindeki dişlileri sağlamlaştırmış ve kapatmıştım aynen. Satana kadar senelerce kullandık hiçbir problem olmadı :D
 
Walla helal olsun :) araştırmacı Opelci:))
 
adaşım ellerine sağlık :) aydınlatma için çok sağol bugün yaptım bende :D
 
emeğine sağlık dostum benimkide bozuk en kısa zamanda aynen işlemi uygulucam.
 
Arkadaşlar ben iki sefer yaptım bu işi. Birincide motoru değiştirdim. İkincide motorum içini açtım motoru temizledim tekrar çalıştı. Ancak fazla müdahale olabilecek motor değil; iki adet kenar parçasını kaldırıp açılıyor ama bunlar her an kırılabilir.
Tamiratı resimleyen arkadaşımıza da teşekkürler
 
başta bende motorun içini açmayı denedim ama orjinal motor daha önce hiç görmediğim kadar sağlamdı:D yanlardaki tırnaklar hiç yerinden oynamadı bile
 
Eline sağlık Çağrı. Söktüğün motorun bozuk olup olmadığını denedin mi? O motorun bozulması neredeyse imkansız. Ben dört kapı kilidine de bakım yaptım. İçinde aynı şekilde 12V DC motor var. Fırçaları bile iyi durumdaydı. Senin söktüğünün bozuk olması ilginç.

Edit: Motorun arka plastik yatak kısmını tutan iki tırnağı kaldırıp arka parçayı çıkarın. Fırçalarda sorun yoksa (%90 yoktur), kollektörü hafif zımparalayıp benzin ile yıkayıp kapatın. Sonra ön ve arka yatağı çok az yağlayın. Eskisi gibi olur.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst