Deliği daraltmışlar..!!

vardır bil bildikleri ama benimde aklıma benzin hava karışımı geldi.Ona göre düzenlenmiş olması lazım orayı genişletirsen araba daha fazla hava alacak ve fakir karışımla çalışmış olacak gibime geliyor.Bunun sonucunda ecu nun ayarı bozulacak ve araban fazla benzin harcayacak.Performans artırayım derken arabadan olma. Usta degilim sadece fikrimi söyledim.
 
Aklıma hemen twinport motorlar geldi.. Alt devirlerde türbülans yaratarak daha verimli bi yanma elde etmek amaçlı olabilir.. Bence talaş aldıktan sonra rölantide düzensizlik dahi olabilir.. Ama dediğin gibi üst devirlerde daha başarılı performans kesinlikle alırsın.. Bir nevi dereceli kam mili takmışsın etkisi yaratır die düşünüorum..

Aracın 122 hp olduğunu solemişsin.. Heralde chip ve turbo basıncı artırımı ile bunu elde ettin die düşünüorum.. Bunuda yaparsan ve öngördüğüm gibi olursa 150'yi tam olarak vermesede 140'ı vurursun bence.. Denemeden bilmek imkansız gerçi..

Ama ben olsam sökmüşken ve aklıma gelmişken kesin yapardım :) Bi dene bakalım olmazsa hep beraber sana bi flanş alırız tecrübe olur :)
 
ustam çok hava çok yakıt sonra uçus
anladın sen onu tirbülans olayları bos bence:D:D:D
 
delikgs7.jpg


Ustalar..

Bu parça 1.7 Corsanın Emmemanifoldu flanşı..Biraz kurumlu gerçi ama ben dikkat yoğunlaştırmanızı istediğim noktayı kırmızı çizgilerle işaretledim..

bu motor 16 subap lı..ve doğal olarak 8 adet emme kanalı girişi var..bu adamlar neden her silindirin bir giriş deliğini daraltma ihtiyacı duymuşlar ..??

Çok kafa yordum motoru limitlendirmek istemelerinden başka mantıklı bir sebep gelmiyo aklıma..

Kafası az çok basan herkezden konu hakkında yorum bekliyorum..

Muddapa ustam özellikle..!!!

Saygılar

Ustam 1.7 dti motorlar 8 valve (subap) değilmiydi...Çalışmana gelince alt devirler için bir hayli sorun yaratabiir fakat üst devirlerde coşar gibime geliyor.Fakat araç turbo oldugu için alt devirlerdede sorun kalmaz..Atmosferik olsaydı sorun olabilirdi.
 
Küçük deliklerden içeri emilen hava daha yüksek bir tazyikle içeri gireceğinden silindir içerisinde hareketli kalacaktır buda hava molekülleriyle içeri püskürtülen yakıt moleküllerinin daha homojen olarak karışmasını sağlayarak daha iyi bir yanma sağlayacaktır diye düşünüyorum. Yani küçük deliklerden içeri basınçlı giren hava silindir içerisini hareketlendirecektir. Usta değilim ama aklıma böyle bir düşünce geldi.:)Sonuçta delikleri büyüttüğün zaman tam bir yanma oluşmayıp araç çiğ gaz atabilir.
 
Son düzenleme:
Yok corsac 16V bizim motorlar..
Parçanın geri dönüşümü basit o beni korkutmuyor..Ama sanırım sizin de dediğiniz gibi o dar delikten havanın içeriye girerken kazandığı ivme özellikle alt devirlerde bir işe yarıyor olmalı..Evet üst devirlerde içeriye daha fazla hava gireceği aşikar bende artan bu havayı uygun oranda yakıt ile besleyeceğim..Tubo basıncını merak ediyorum işlem sonrası zaten 1.6 basabilen turbo basınç düşmesi yaşatacakmı acaba..Güçlendirelim derken mevcut güçdende olmayalım..
 
ne zaman yapıyosun denemeyi? ilginç bişey çıkıcak ortaya :D
 
En yakın zamanda..
 
tamam gelişmeleri merakla bekliyoruz,
 
Mehmet Bey bu konuyu bilgisine tecrübesine güvendiğim bu alanda okumuş etmiş çalışmış deneyimli bir arkadaşımla paylaştım yaptığı yorumların belki katkısı olur ;

-eğer deliği standart çapından büyütürsen hem hava akışı vorteks denen hadise bozulur

-vakum olmayacaından gereken yakıt miktarı yanlış ayarlanır

-performansın gaza tam basılı pozisyonda bile düşecek

-ayrıca vuruntu çok artacak

-yakıt adam gibi yanamıycak

-orda vakumun olması zaten gerekli havanın hem miktarını hemde hangi hızla silindire gireceini etkiliyor
hava tirbüle şekilde giremez silindire vakum düşük olacağından arabanın gaz yemesi çok bozuk olur

-aşırı yakıt sarfiyatı olur

-e.g.r , oksijen ve lamda sensörleri hep yanlış değer ölçecekler.. yazılımla sadece iptal edebilirsin ölçtüğü değerlere yazılım etki edemez

-yararı olmaz zararıda çok fazla olur

yorumlar bu yönde, aynen kopyalayıp yapıştırdım yazdıklarını... Benim aklıma yattı bilmem siz ne düşünürsünüz... İşlemi yaptınızmı bu arada ?
 
Geri
Üst