Değerli ustalarımdan ve kullanıcılardan ACİL yardım bekliyorum

erkutdincer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Haz 2007
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar,
forumunuzu uzun bir süredi takip ediyorum ve forumunuz gerek arabamı almadan önce yaptığım araştırmalarda gerekse aldıktan sonra karşıma çıkan sorunlar bana inanılmaz bilgi ve deneyim sağladı. bugüne kadar aracımda karşıma çıkan bir çok sorunu forumdaki konulardan yararlanarak bir şekilde hallettim fakat son günlerde yaşadığım ve içinden çıkamadığım bir sorunu sizinle paylaşmak ve sizlerin engin deneyimlerinden yararlanmak isterim.

ARACIM 2002 ASTRA G üzerinde 1,5 yıl önce taktırdığım ve 30.000 km yaptığım ZAVOLLİ marka lpg sistemi bulunmakta. şuan da aracım 67.000 km de.
1 hafta önce yolda giderken aniden bir güç kaybı yaşadım ve silindirlerden biri iptal oldu ve araç haliyle çekişten düşüp titremeye ve sallanmaya başladı. Motor arız ışığı yandı.benzine aldığımda yine aynı arıza devam ediyordu. kontağı kapatıp yine açtım ama olmadı. eve kadar idare ettim ve sabah aracı tamirciye götürmek üzere yola çıktım. sabah ilk başlarda araçta herhangi bir sorun yoktu ama tamirciye ulaşamadan sorun tekrarladı ve zorla tamirciye ulaştım. Ateşleme bobinin yandığını söyledi ve elindeki bir başka ateşleme bobini ile değiştirerek kontrol etti ve araç düzgün çalışamaya başladı. bizde yakındaki bir parçasıdan delphı marka bir ateşleme bobini ve 4 adet bosch buji alıp değiştirdik arıza kodlarını sildirdik ve araç düzeldi sandık.:( ordan çıkıp lpg servisime gittim ve aracı bilgisayara bağlatım ayar yaptırdım (hatta bozuk olan ısı sensörü ve filitrelerden büyük olan değişti, enjektörleri ayrı bir cihaza bağlayıp tek tek kontrol etti).
2-3 gün önce aynı sorun tekrarladı silindirin biri iptal oldu ve motor arıza ışığı yandı yine sağ şeritten tin tin eve geldim. sabah aracı benzinde çalıştırdım ve 2 gündür aracı benzinde kullanıyorum herhangi bir sorun yok hatta var olan arıza lambası söndü herşey normale döndü fakat lpg ye aldığımda sorun tekrar başlıyor.
sorundan tam emin olmadan sanayiye gidince yanlış işler yapmak kaçınılmaz oluyor bende siz değerli üyelerden yardım istemeye karar verdim. herşeyi ayrıntılı olarak yazmaya çalıştım biraz uzun olduysa lütfen kusuruma bakmayın.benim kanımca aracın lpg sisteminde bir sorun var fakat sizce nerede arıza olabilir. lpg sisteminde silindirin birine arıza verdirecek ve bu sorunu yaratacak neresi var? lpg cihazında herşey tam olarak görünüyor ? yardımcılarını bekliyorum. herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
 
lpg beyni üzerinde durunuz.
 
İlginize çok teşekkür ederim. başka kullanıcılardan görüşler varsa dinlemek isterim.
 
sorun lpg enjektörlerinde değilse büyük ihtimalle enjektörlerin kablo bağlantılarında sorun olabilir bence...
 
buji kabloların yenimi
 
arabamda maalesef buji kablosu yok enjektörler direk olarak bujilere bağlanmakta. keşke buji kabloları olsada değiştirip kurtulsam :)
 
lpg enjektörlerinden 1 tanesi bozuktur başka bişi aklıma gelmiyor
 
bu sorunu lpg kullanıcıları çok yaşıyor. lpg yüksek akım çektiiği için bobini yakıyor. takıyon gene yakıyor. herkesin genel çözümü ise yan sanayi değil orjinalini almakta buldular. orjinal ateşleme bobini diğerlerine göre daha dayanıklı çıkıyor.
ama gördüğüm kadarıyla bu arabayla değil lpg kitinin markası ile ilgili.. mesela ben brc kullanıyorum bir senedir. daha hiç ateşleme bobini arızası yapmadı. tekleme felan yapmadı.
 
önceki aracım ford mondeoyu 98 model aynen bu ve diğer başka sorunlar ki zavolli marka lpgden kaynaklandı ve çözemediler sattım.opel e en uyumlu marka atiker ve brc .geçmiş olsun
 
Geri
Üst