Debriyaj

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cavit63
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cavit63

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
171
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
62
Arkadaşlar geçen gün arabaya bindim ayagımı az bişi kaldırdım debriyaj çok aşagıda kavradı boşa alıp ayagımı çektigimde debriyaj ortada kaldı,pompaladım düzeldi fakat kalkışlarda silkeleme yapmaya başladı bugün işte oldugumdan arkadaş sanayiye götürdü ilk usta alt ve üst merkezler ok balata kaçırıyor demiş başka ustaya götürmüşler oda balata valeo ise bitmiştir demiş (balata degiştireli 2 sene oldu 30.000km bile yapmadım ve set olarak luk takıldı)sach veya luk ise bitmesine imkan yok balatayı degiştirirken volantı taşlamamişlardır diye söylemiş alt merkezi kaçırdıgı için geçen sene degiştirdim 10.000km oldu.sizlerden ögrenmek istedigim volant taşlanması diye bir şey varmı ben ilk defa duyuyorum eger varsa bana maliyeti ne olur ve çözümüdür.yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.:sorry:
 
evet var. yani orda yapılan işlem baskı balatanın motordan gelen yüzeye yapışan kısmınının torna işlemi ile düzleştirilip taşlanmasıdır.
bi örnek vermek gerekirse; hani böyle bi kaygan zemin taşları (granit) vardır, bide tam tersi kaymayan granit taşlar vardır. işte öyle kaymayacak şekilde torna işlemi ile yapıyorlar.
ama baskı balatayı değiştiripte bu işlemi yaptırmayan usta bence usta değildir.
 
evet var. yani orda yapılan işlem baskı balatanın motordan gelen yüzeye yapışan kısmınının torna işlemi ile düzleştirilip taşlanmasıdır.
bi örnek vermek gerekirse; hani böyle bi kaygan zemin taşları (granit) vardır, bide tam tersi kaymayan granit taşlar vardır. işte öyle kaymayacak şekilde torna işlemi ile yapıyorlar.
ama baskı balatayı değiştiripte bu işlemi yaptırmayan usta bence usta değildir.


+1000

bugün fren balatasını bile değiştirdiğinde hemen diske bakıp taşlamaya gönderiyorlar
 
Cevaplarınız için teşekkür ederim en kısa zamanda balatayı bozmadan yaptırmak lazım
 
Geri
Üst