Debriyaj Havası & Soğutma kanallarının temizlenmesi

VauxHall

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
19
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar.

aşağıdaki iki konu için uzman arkadaşların tavsiyelerini rica ediyorum, sorulardan ilki çok salakça gelebilir, lütfen aldırış etmeyin, cevabı merakla bekliyorum.:)

aracım Vectra B 1999 model, ama bu soruların diğer opelleri de kapsadığını düsünüyorum.

1. Soğutma suyu haznesindeki su , antifrizli de olsa, pas kir içerisinde, soğutma kabı da aynı şekilde, malum araç 10 yaşında olunca, bu durumda blok içerisinde de büyük miktarda kirlenme tıkanma da var mıdır diye kafama takılıyor, aklıma soğutma kabını porçöz ile temizlemek geldi , buraya kadar herşey ok, fakat motor bloğunun içerisini temizlemek gibi zor bir işi nasıl becerebiliriz? motorun içi döküm blok olduğu için zarar göreceğini sanmıyorum fakat radyatör ve hortumlara da zarar vermeyecek bir madde kullanmak istiyorum. bu konuda ne tavsiye edersiniz?

2. Debriyaj bir anda boşaldı ve sorunun neden kaynaklandığını araştırırken bir ara fren hidroliğinin kapağını açıp kapattım ve debriyaj eski haline geldi. forumlarda araştırdığım kadarıyla debriyaj havasının alınmasının yine de faydalı olduğu söyleniyor. bunun nasıl yapılacağını anlatabilir misiniz.

şimdiden çok tşk.
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar.

aşağıdaki iki konu için uzman arkadaşların tavsiyelerini rica ediyorum, sorulardan ilki çok salakça gelebilir, lütfen aldırış etmeyin, cevabı merakla bekliyorum.:)

aracım Vectra B 1999 model, ama bu soruların diğer opelleri de kapsadığını düsünüyorum.

1. Soğutma suyu haznesindeki su , antifrizli de olsa, pas kir içerisinde, soğutma kabı da aynı şekilde, malum araç 10 yaşında olunca, bu durumda blok içerisinde de büyük miktarda kirlenme tıkanma da var mıdır diye kafama takılıyor, aklıma soğutma kabını porçöz ile temizlemek geldi , buraya kadar herşey ok, fakat motor bloğunun içerisini temizlemek gibi zor bir işi nasıl becerebiliriz? motorun içi döküm blok olduğu için zarar göreceğini sanmıyorum fakat radyatör ve hortumlara da zarar vermeyecek bir madde kullanmak istiyorum. bu konuda ne tavsiye edersiniz?

2. Debriyaj bir anda boşaldı ve sorunun neden kaynaklandığını araştırırken bir ara fren hidroliğinin kapağını açıp kapattım ve debriyaj eski haline geldi. forumlarda araştırdığım kadarıyla debriyaj havasının alınmasının yine de faydalı olduğu söyleniyor. bunun nasıl yapılacağını anlatabilir misiniz.

şimdiden çok tşk.
1 den başlayalım o pas kalorifer ve radyatör peteklerinden geliyordur yani antifriz çürütüyor özellikle kalorifer peteğini ....kafanıza takmaya gerek yok zaten tıkanma daralma vs. olsaydı hararetten anlaşılırdı zaten bu arada sakın ama sakın porçöz kireç çözücü şeyler koymayın genleşme kabına iyice tıkar...yani kafanıza takmayın he ne olur komple suyu boşaltırırsınız tekrar yüzde 50 antifiriz yüzde 50 su koyarsınız sistemin havasınıda aldınızmı tamamdır temizlenmiş olur :)
2. sorunuz debriyaj birden boşaldı demişsiniz balatanın durumu nedir ? sistem normalde hava yapmaz kaçak yada vs durum olmadıkça olursada iki ihtimal var ya fren balatalarınız iyice bitmiş yada debriyaj balatası bitmiştir bence.. saygılar ...
 

VauxHall

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
19
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tesekkur ederim.

birinci kısmı gayet iyi anladım sağolun. :)

debriyaj ile halen uğraşmaktayım. foruma bu konuyu açıp mesajı attıktan bir gün sonra motoru çalıştırdığımda (debrijaj halen boşalmış haldeyken ) fren hidrolik haznesinin kapağını açıp kapattım rastgele , ardından direksiyona oturduğumda debrijay düzelmişti. şaşkınlık içinde arabayı sürmeye devam ettim, 1 hafta sonra bugün yine aynı şeyi yaptı, bu sefer forumda başka bir konu altında anlatılan yöntemi uyguladım, sanzuman üzerindeki vananın sekmanını çıkartarak şanzumandan tamamen ayırdım , daha sonra debriyajı pompaladıkça oradan hava çıktığını gördük, yerine tekrar taktık, değişen birşey yok. bu uygulamaları motor çalışırken mi, yoksa fren hidrolik kutusunun üst kapağı açıkken / kapalıyken mi yapacağız bilemiyoruz.

bu arada debriyaj seti 15.000 km önce değişti, yeni gibi olduğuna çok eminim. fakat dediğiniz gibi fren balataları bitme noktasına yaklaştı. gerçekten nedeni bu olabilir mi.

lütfen birisi adım adım, her detaya değinerek debriyaj havası nasıl alınır tekrar yazabilir mi. bir yerde yanlış yapıyor muyuz bilmiyorum, öğrenmek istiyorum.

birinci vitesle aracı çalıtşırıp bir müddet gitmek sorunu çözer mi bilmiyorum , ama zarar verici olur mu onu düsünüyorum.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
calgon kullanın :) yapmayın abi en güzeli kırmızı antfriz kullanmak
 

VauxHall

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
19
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sorunu şu şekilde çözdük, bu sorunu yaşayacak arkadaşlara bilgi olsun ( umarım yaşamazsınız )

sabah aracın çekici ile sanayiye çekilmesi,
Usta ile birlikte uzun süren tetkikler
Sorunun net bir şekilde tespit edilmesi
parçanın değişmesi

program bu şekildeydi. detaya inecek olursak, boşalan debriyajın havasını biz almaya çalışmıştık , alamamıştık. usta da klasik yöntemle havasını almaya çalıştı o da alamadı. neyse daha sonra hava tahliye memesi yerine ayarlı pense kullanıp debriyaj merkezinden şanzımana giden hortumu sıkıp bükerek farklı birşeyler yaptı , bu şekilde havasını alıp debriyajın çalışmasını sağladı. fakat bu kadar zaman harcama ve çekici ile aracın çekilmesi hadiselerinden dolayı ben tereddüt etmiştim, yine yaparsa sorusu kafamı kurcalıyordu haliyle. kesin sorunun kaynağı olabilecek yerleri öğrendim, debriyaj bilyası veya debriyaj hidrolik merkezi ( pompa ) 'dan olabiliyormuş. lifte kaldırıp uzun süre izledik ki debriyaj bilyasından kaçırma yapmıyor. yapsa hem hidrolik ciddi anlamda azalırmış, hem de şanzımanın altında tahliye deliğinden hidrolik kaçırırmış. zaten bizim senaryomuzda tek gram hidrolik eksilmesi yoktu. biz de debriyaj merkezini değiştirmeye karar verdik, söktüğümüzde zaten berbat bir haldeydi. 190 bine gelmiş bir vectra B 'de ilk kez değişmesi normaldir belki de.

fakat yan sanayi kullandık yeni debriyaj merkezini, çünkü sıfırı 450 YTL, yan sanayi ise 200'dü. artık bozulur mu bozulmaz mı bilmiyorum ama bozulsa bile 1 yıl garantili bir yan sanayi, ve 1 yıl sonra bile bozulsa bir tane daha alır kullanırsınız. bu fırsatçı rakamlara gebe kalmak yerine böylesi bana daha cazip geliyor. 12 bin değerindeki aracın ufacık bir debriyaj merkezi bile 500 ytl. ayıp yahu.

bu çözümü buraya yazdım, ilerde belki benim gibi debelenip duran arkadaşlar olursa umarım benzer bir sıkıntıda onlara da çözüm olur. sanayideki opel servisindeki arkadaşıma da bu durumu teyid ettirdim, yapılanların doğru olduğunu söyledi.

selamlar.
 
Üst