- Katılım
- 31 Mar 2011
- Mesajlar
- 51
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar 6 hafta evvel aracıma yarım motor yapıldı. segman atıldı. eksantrik mili değişti. contalar değişti. şu an aracım belli bi ısıya geldikten sonra, yani bi beş dk içinde ne kadar ısınıyorsa artık çalışıp rolanti dengesizleşmeye başlıyor. stop edecek gibi olup tekrar toparlanıyor. bazende stop ediyor... rölantide olsun..... trafikde... viraj dönerken.... düz giderken... durur vaziyette.... yol durumu nasıl olursa olsun ufak ufak seyrederken tekliyor ve stop ediyor bazende aniden cart diye stop ettiğide oluyor.ama hızlı gidince hissediyorum yine aynı arıza devam ediyor, yani dursam stop edeceğini biliyorum. hızlı gittiğim için stop etmiyor ama hızlı giderkende tekliyor ara ara. bariz hissedilebiliyor yani. bazende stop ettikten sonra çalıştırıyorum rölanti 2000-3000 yapıyor kendi kendine. gerçi bu dediklerim motor yapılmadan öncede vardı. motor yapıldıktan sonra daha beter oldu araç. yine aynı arızalar devam. bu aralar benzinle gidiyorum. gaz da var araçta ama motor yapıldığı için şöyle bi 1000 km falan benzinle gitmem gerektiği söylendi. eğer soracak olan olursa gaz da da aynı şekil stop ediyor araç. daha motor yapıldıktan sonra gazla hiç gitmedim bu arada. aşağıya motor yapıldıktan sonra başıma geleni yazdım. şimdi hemen egr diyeceksiniz belki.. belki rölanti ayarlayıcısı diyeceksiniz.. kimide boğaz kelebeği diyecek... hemen söyleyeyim araç 2001 vectra b elegance otomatik vites. z motor 210.000 km de. rölanti ayarlayıcısı araçta yok. bu modellerde rölanti olayı direk beyinle ilgili . rölanti teli falanda yok yani. bende olmadığını yeni öğrendim sayılır. boğaz kelebeği temizlet diyen olursa boğaz kelebeği de temizlendi. egr değiş diyeceksiniz; motor yapıldıktan sonra sıfır egr eurocell marka takıldı. hafif toparladı ama yine aynı karaktere büründü araç. Hatta motor yapıldıktan sonra başıma gelen arızayı anlatayım. motor yapılıp eurocell marka egr yi takmadan önce gidiyorum ufak ufak yolda dış hava sıcaklığının bilgisayarda 13 den 14 e sonra 15 e sonra 16-17 ye çıktığı dikkatimi çekti. dedim bi arıza var ama hadi hayırlısı. Allah Allah dedim dış ısı sıcaklığı bu kadar oynak olmaz ama, neyse dedim. devam ettim. belkide bu dış ısı sıcaklığı arızası vardıda ben tam o anda yani bu anlatacağim arızadan bir kaç dakika önce gördüm belkide bilemiyorum. neyse hava sıcaklığı değişiyor kafasına göre, ben devam ediyorum yola. trafikde var dur kalk şeklinde gidiyorum. baktım motora benzeyen sarı arıza ışığı yandı. gittim biraz o vaziyet, derken durmam gerekdi, tekrar ışıklarda durdum. araç durduğum yerde yavaş yavaş kasayı titreterek çalışmaya başladı. sonra titreme arttı, titreme arttıkçada pat pat etmeye başladı motor. kasa daha bi titremeye başladı. koltuk beni salıncak gibi sağa sola sallamaya başladı. ufak ufak yol aldım. gaz verince düzelir gibi oluyordu ama rölantiye gelince pat pat etme devam ediyordu. neyse devam ettim belli bi müddet bu sefer yine durdum. stop ettim çalıştırdım aynı. kalkışta gaza basım gidim. nerdeeee bu sefer gaz yemiyor, ben gaza bastıkça pat pat sesi daha çok artıyor. verince gazı pat pat sesi düzelmedi daha da arttı yani. sanki bujilerden biri çalışmıyor gibi. motor pat pat ede ede gidiyorum. gazı yiyo-yemiyo durumunda. Allahtan yokuş aşağı gidiyorum. hafif meyil olsa yerinden de kalkmayacak. belli ateşlemede sorun var. tekrar stop ettim aracı. tekrar çalıştırdım. pat pat etmeye devam ediyor. gazı zor yiyor. gitmiyor. zorlanıyor... sonrada artık olacak gibi değil malum çektim sağa, çekici çağırdım. tamircimin kapısının önüne gece vakti bıraktık. elemana nasıl çalıştığını göstereyim dedim. bi çalıştırdım ki araç normal çalışıyor. belli ki motorla ilgili parçalardan biri soğuduktan sonra normal çalıştı diye düşünüyorum. neyse ertesi sabah laptoba bağladık 1. silindirde ateşleme arızası ve bobin arızası verdi. ateşlemede sorun var dedi usta. tahminim doğruydu yani. neyse orjinal gm bobin taktık. normal çalışıyor araç. dedimki bari biraz çalışsın rölantide, arıza yapacağı varsa hiç olmazsa burda yapsın. dediğim gibi de oldu. biraz ısındıktan sonra araç yavaş yavaş pat pat çalışmaya başladı tekrar. aynı arıza ışığını yaktı yine. neyse bari egr yi değişelim de belki arızalıdır fakat arıza ışığı yanmıyordur dedik. işte eurocell marka egryi o zaman taktık. araç şimdi biraz toparladı fakat aynı vaziyete dönme eğiliminde tekrar. pat pat etme eğiliminde yani. rölanti dengesizleşiyor. motor şeklindeki sarı arıza ışığı hala yanıyor. ara ara da söndüğü oluyor. tekrar yanıyor. şimdi çektim garaja bedenim huzurlu ama kafam rahat değil haliyle. kıymetli yorum ve tahminlerinizi bekliyorum. kafayı yedirtecek bu araç bana.
şimdiden teşekkürler arkadaşlar...
şimdiden teşekkürler arkadaşlar...
Son düzenleme: