Çukur ve kasislerde Direksiyon sağa sola kaçıyor

athlon2800

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2009
Mesajlar
386
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
2006 astra h arabam son 1 yıldır çukur kasis ve kötü zeminde Direksiyon darbe hangi taraftan geliyorsa diğer tarafa dönmeye çalıyor. 1 yıl önce Arabayı bi arkadaş sürüp farketti ben o söyledikten sonnra anlayabildim. Gün geçtikçe arttı.
Sağ arka amortisörüm patlak dı. Önce arka sonra ön amortisörleri değiştirdim. Sonra Z rotunu değiştik. Ama hala aynı. Yoldaki en küçük taşı bile direksiyomda hissediyorum. Sert dozlardaki yaptığım Frenlemelerde de yine sağa sola çekiyor.
 
Bence yürür ile uğraşmadan ve kendine bir sürü masraf çıkarmadan önce, direksiyon kutusuna baktır. Kuvvetle muhtemel sorunun kutudandır.
 
burak hocam haklı ..... opellerde direksiyon kutusu kronik arızlardan biri ...
ama açtırma kutuyu söyletme kötüyü misali o kutu dediğin şey en kötüsü 2000 lira civarında...
büyük problem yaratmıyorsa elletmeyin derim ben ....
((frenlemede sağa sola çekme daha çok rot -balans ve yahut lastiklerle alakalı gibi...))
 
Son düzenleme:
Cevaplarınız için teşekkürler.
Lastiklerden bende şüpheliyim, şuanda kışlık lastikler takılı ve 4 kıştır kullanıyorum. Bu kışıda bitirelim, yeni lastik taktırıcağım. Sorun devam ederse direksiyon kutusu tek ihtimal gözükecek.
Ozamana kadar idare edelim.
 
Hasan bey öncelikle aracınızı iyi bir ön takımcıya göstermeniz gerekir. Tekerlerin yapısında hata olsa her zaman yapar, çukur ve kasislerde araç yön değiştiriyorsa ilk olarak ön takım akla gelir (rot, rot kolları ve Z rot) daha sonra amortisörler özellikle de amortisör kuleleri (bizim yollarımız amortisör kulelerini çabuk bozuyor) kontrol edilmelidir, bana göre direksiyon kutusu en son seçenek olmalıdır, çünkü arızalı bir kutu kasislerde ses yapar, bırakın kasisleri, çukurları yolun meyil durumu bile aracı çizgisinden çıkarmaya yeter.
 
Savaş abinin de dediği gibi bu sorunda işlem sırası şu olmalı önce rot balansçıya gidilip ön takım kontrol ettirilmeli,onda sorun yoksa,direksiyon kutusuna baktırılmalı bir de bu dediğiniz sağa sola çekme hadisesi en çok geniş tabanlı ve yönlü lastiklerde kendini gösterir hatta sağa veya sola eğimli yollarda direksiyon sizi baya zorlar ama bu kötü birşey değildir yönlü lastiğin özelliği bu şekildedir kendini tamamen yola adapte eder her detayı hisseder ...
ayrıca dış akslarınızda bozulmuş,boşluk yapmış olabilir onlardaki bozukluk da buna sebebiyet verir hatta cok bozuk akslarda ses olmasa dahi arac asla düzgün balans tutmaz frenlerde aşırı sağa sola (yolun durumu ve eğimine göre) çeker,bu saydıklarımın kontrolunu ıyı bır rot balanscıda yaptırabılırsınız
 
aynı sorun bende de var. bence sebebi lastik deseni çünkü eski arabamda da vardı.söyle ki eski arabamda bu sorun var iken lastikleri zamanı gelince başka marka model ile değiştirmiştim ve sorun ortadan kalkmıştı.şimdi ki aracımda ise tam tersi lastikleri zamanı geldiği için başka marka model ile değiştirdim ve bu sorun oluştu.çok kafaya takacak kadar bir çekme olmadığı için önemsemiyorum. özellikle direksiyonu hafif tutuyorsam hissediyorum çekmeyi. o da dediğiniz gibi bozuk çukurlu yollarda. onun dışında hiçbir şekilde çekme yok.
 
Direksiyon kutusunu değiştirmeye kaltık mı çok para, ama garantili yapan yerler var. Bir de var ise tanıdık vasıtasıyla gidrseniz daha bir özen gösterirlerse yaptırmak 1/10 fiyatına gelir.
 
Rot balans ı yaptırmadıysanız bır yaptırın derım , rot u egılmıs arabada bıle rot balansdan sonra gıdısınde duzelme olmusdu sahit oldum .. Sizin rotlar düzgünse bu kadar olması şaşırtıcı..
 
Geri
Üst