Corsa Hata Kodu P0141

crazyboy93

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eyl 2015
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Merhabalar aracımda sarı bi ikaz lambası yanıyordu sarı renkte ve sönmüyordu bugün kendi kendime arıza tespiti yaptım ve çıkan kod bu oldu oksijen sensörü arızasıymış sanırsam nedir bu çok masraf çıkartırmı öğrenci adamız bide araba yokuşta bayılıyor sanki :S banamı öle geliyo anlamadım .
 
Acaba hangisi arızalı motordakimi eksoz üstündekimi ?

Tanesi 245 TL civarı olacak bildiğim kadarıyla.

Yenisini almadan önce sensörleri sökün balata spreyi ile temizleyin arızayı sildirin. Yine arıza verirse değişmesi gerek

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Acaba hangisi arızalı motordakimi eksoz üstündekimi ?

Tanesi 245 TL civarı olacak bildiğim kadarıyla.

Yenisini almadan önce sensörleri sökün balata spreyi ile temizleyin arızayı sildirin. Yine arıza verirse değişmesi gerek

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

sanayiye götürücem hocam bakalım inşallah sildirince bir daha çıkmaz o hata .
 
Sensörleri muhakkak söktürüp temizletin. İçlerinde kurum varsa ve arızayı bundan dolayı veriyorsa yine arıza lambası yakar. Eğer sensörlerden biri arızalıysa yapacak birşey yok o zaman değiştirmek gerekli.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sensörleri muhakkak söktürüp temizletin. İçlerinde kurum varsa ve arızayı bundan dolayı veriyorsa yine arıza lambası yakar. Eğer sensörlerden biri arızalıysa yapacak birşey yok o zaman değiştirmek gerekli.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

tamam hocam teşekkürler en kısa zamanda gidip söktürüp temizleticem .
 
usta aracın lpg lımı dızel mı lpglı ıse lpg aldıgın yerden kaynaklı oluyor o arıza ve arıza kodu benım cok geldı başıma burda bı opet var mesela ne zaman ordan gaz alsam ısık yakar gaz bıtesıye kadarda sonmez oksıjen sensor hatası olarkak gorunur herzaman aldıgım yerden gazı alırım sonra (mecbur kalıp aldıysam opetten) bellı bı km sonra arıza koduda ısıkta sonuyor dızel ıse aracın gene oyle bıseyde olabılır...
 
usta aracın lpg lımı dızel mı lpglı ıse lpg aldıgın yerden kaynaklı oluyor o arıza ve arıza kodu benım cok geldı başıma burda bı opet var mesela ne zaman ordan gaz alsam ısık yakar gaz bıtesıye kadarda sonmez oksıjen sensor hatası olarkak gorunur herzaman aldıgım yerden gazı alırım sonra (mecbur kalıp aldıysam opetten) bellı bı km sonra arıza koduda ısıkta sonuyor dızel ıse aracın gene oyle bıseyde olabılır...

hocam aracım benzinli hiç lpg takılmamış yani aracı sorunsuz kullanıyorum o işaret sönmüyor ama bilmiyorum bi sanayiye götürsemmi yetkili servise acaba .
 
Oksijen sensörü bozuk olan araç cok Yakıt tüketir ve gitmez

Kontrol ettirmenizi tavsiye ederim
 
Çok tartışılan bu konu hk biraz bilgi. Alintidir..

Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?

Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı

Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

Sensör Arızası İle İlgili Problemler
* Araç performansının düşmesi
* Aşırı yakıt sarfiyatı
* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

Bakım ve Servis

Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.

Oksijen Sensörüyle Yakıt Tüketiminde Tasarruf

Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklıdında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlamaktadır.

1976 yılında ilk kez Bosch tarafından kullanıma sunulan oksijen sensörü, günümüze kadar 350 milyon adetten fazla üretildi.

Oksijen Sensörü Nasıl Calışıyor?

Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj çıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı beyin tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

Oksijen sensörü olmazsa...
Benzin motorlarında ideal yakıt hava karıtım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem taşır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmıt gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldığında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye çalışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.

Birden fazla olursa...
Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü etkiden arındırdığı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.

Oksijen sensörünün avantajları
Lambda sensörü bir taşıtın benzin enjeksiyon sisteminin anahtar parçasıdır ve yakıt tasarrufunda büyük bir faktördür. Eğer sensör istenen düzeyde çalışırsa, motor tam performans kapasitesinde çalışabilir ve yasa gereği istenen emisyon limitlerini karşılayabilir. Lambda sensörlerinin düzenli olarak kontrolü ve değiştirilmesi aracınız için önemli ve gerekli bir işlemdir. Lambda sensörü emisyon limitlerini sağlamak için ve yakıt tüketimini azaltmak için uygun bir şekilde çalışmalıdır. Bu, lambda sensörünün her 30,000 km'de bir kontrol edilmesi ve tavsiye edilen değiştirme aralığına eriştiğinde de değişiminin yapılması demektir.
 
Geri
Üst