Corsa d performans ?

tarki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2009
Mesajlar
276
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herkese slm;

2010 model corsa 1.2 (85 hp) eastronic aracım devir düşürdükten sonra toparlama da zaman kaybediyor. klima kapalı ve araç boş iken de bu durum aynı.... aracımın orjinal yapısına (motoruna) zarar vermeden fazla maliyet yükü oluşturmadan küçük modifikasyon yapmayı düşünüyorum. tecrübe ve bilgisi olan arkadaşlardan fikir almak isterim, şimdiden teşekkürler....
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Dostum o motora birşey yapsan da harcadığın paraya deymeyecektir.
Yani yazılım attırsan 500-600 tl ye iyi ihtimal 5 hp alırsın.Çok da işe yaramaz.

Gaz pedalıyla easy şanzmanı kullanmayı öğrendikçe bu şikayetin azalacaktır.
Sana tavsiyem S modu açık olarak aracı kullanman.Belki o şekilde daha rahat edersin.
 

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepki puanı
2
Puanları
36
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Hava filtresi ile mecburen düşürülen devirlerde toplanmada yardımcı olabilirsiniz.. Aynı sorun bende vardı , kısa duraklamalar yavaşlamalar yada yokuş başı dönemeçlerinden bashedyrsnz sanırım .. 85hp yeni nesil motorlu aracınıza 76 yada daha üstü mm ölçülü bir hava filtresi alırsanz yardımı mutlaka olacaktır Yakıtta ve toparlamada yalnız kutu içi almanızı öneririm

ben YED merka 76mm lik k.içi filtre kullanıyorum Saygılar.
 

tarki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2009
Mesajlar
276
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dostum o motora birşey yapsan da harcadığın paraya deymeyecektir.
Yani yazılım attırsan 500-600 tl ye iyi ihtimal 5 hp alırsın.Çok da işe yaramaz.

Gaz pedalıyla easy şanzmanı kullanmayı öğrendikçe bu şikayetin azalacaktır.
Sana tavsiyem S modu açık olarak aracı kullanman.Belki o şekilde daha rahat edersin.


S mod ile sürekli mi kullanayım:confused: 3000 devire gelince vites atıyorum , farklı bir yöntemi varsa paylaşırsan sevinirim....
 

ihsan_07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2010
Mesajlar
280
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence hiç uğraşmayın çünkü her corsacı arkadaşım aynı sorunu yaşıyor,ben aracımı aldıktan 1 hafta sonra satmaya kalmıştım sırf bu yüzden :)
ama kullandıkça alışıyor insan ve şuan aracımı seviyor ve zevkle kullanıyorum,,,

size tavsiyem biraz daha sabır :D
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
S mod ile sürekli mi kullanayım:confused: 3000 devire gelince vites atıyorum , farklı bir yöntemi varsa paylaşırsan sevinirim....
S modunda sürekli kullan.Daha geç vites atar.Böylece büyük viteste ve düşük devirde kalmazsın.
Düşük devirlerde aracın daha çabuk toparlanmasını sağlayan şey alt devirlerde motorun yüksek tork üretmesidir.Maalesef bu olay 1,2 16v motorda çok da başarılı değil.
3000 devire gelince vites atıyorum demişsin.Vitesi manuel mi kullanıyorsun.O şekilde kullanıyorsan vazgeç derim.Ben easy vitesin sürekli manuel modda kullanılırsa arıza ihtimalinin arttığını düşünüyorum.Kendi programıyla otomotik modda kullanılırsa daha uzun ömürlü olur.
Ben sıkışık trafikte ve bazen de sport amaçlı manuel olarak kullanıyorum.Onun dışında vites koluna pek dokunmam.
 

tarki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2009
Mesajlar
276
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
S modunda sürekli kullan.Daha geç vites atar.Böylece büyük viteste ve düşük devirde kalmazsın.
Düşük devirlerde aracın daha çabuk toparlanmasını sağlayan şey alt devirlerde motorun yüksek tork üretmesidir.Maalesef bu olay 1,2 16v motorda çok da başarılı değil.
3000 devire gelince vites atıyorum demişsin.Vitesi manuel mi kullanıyorsun.O şekilde kullanıyorsan vazgeç derim.Ben easy vitesin sürekli manuel modda kullanılırsa arıza ihtimalinin arttığını düşünüyorum.Kendi programıyla otomotik modda kullanılırsa daha uzun ömürlü olur.
Ben sıkışık trafikte ve bazen de sport amaçlı manuel olarak kullanıyorum.Onun dışında vites koluna pek dokunmam.

evet manuel modda kullanmaya çalışıyorum. motor devirlerini kendim ayarlıyorum, yol durumuna ,eğimine göre.... otomatik modda kullandığımda ise vitesler (özellikle düz yolda) devirlerini bulmadan 5. vitese gelmiş oluyor. araba bayık vaziyette gidiyor. ancak dediğin gibi spor modda bu durum böyle değil tabiki, bende tam tersine özellikle sıkışık trafikte otomatik modun teknik sorunlar yaşatabileceğini duymuştum. tavsiyene uyucam hocam ...neyse, bu arada dur-kalk trafikte frenle ilgili sorun yaşadığın oluyormu. (frene bastığında fren pedalının şişmesi, el freniyle durma gibi:cool:) nadiren de olsa bu sorunla karşılaşıyorum. servise gittim kontroller bakımlar,temizlikler falan.... 3-5 gün sonra yine aynı....
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
manuel modu seviyorsan sorun yok.ama bence kullanma.ilk kalkarken gaz pedalına biraz seri basarsan erkenden vites değiştirmez.bayık vaziyet sorunu da yaşamazsın hem:D Gaz pedalına basış seviyen ve hızın bile vites değişimini etkiler.Kullandıkça sen de bu durumu farkedeceksin.
sıkışık trafikte otomatik de olur manuelde.duruma göre değişir yani.Çok uzun beklemelerde frene basarak vitesi boşa alıyor sistem.Ama debriyaj basılı kalıyor öyle.O nedenle uzun süre bekleyeceksen vitesi vites kolundan boşa alman balatan için en iyisi olur.
benim hergün kullandığım uzun inişli ve dur kalklı bir güzergah var.mesela orda kış düğmesine alarak aracın 1.vitesini devre dışı bırakıyorum:) Böylece 2.viteste sakince iniş+dur kalk yapabiliyor araç.Yani duruma göre kullanımını ayarlarsın zamanla.
Frenle ilgili hiç sorun yaşamadım.35bin km de ön balatalarım iyice azaldı.Daha 3-4 bin km giderdi ama ben de yerli malı Beşer marka balata+disk tornalatmayla ön frenleri yeniledim.Hiç bir zaman sorun, ses veya şişme yapmadı fren sistemim.Senin araçta bu tür bir şikayetin vardı sanırım.
Şöyle düşün:Araçlar Türkiyeye gelirken hidrolik sıvıları boş veya az olarak geliyor.Servis satılan aracı teslim edtmeden önce bunları tamamlıyor ve bazı ayarlar yapıyor.Senin araçta fren pedalıyla ilgili şikayetin varsa servise gidip fren sıvılarının kontrolünü yaptır.Olmadı başka yetkili servise göster.Çünkü corsa D nin araçla uyumlu, etkili bir fren sistemi var ve hiç sorun çıkarmadı.
 

tarki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2009
Mesajlar
276
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
oktay hocam teşekkürler... gaz pedalına basış seviyemizi arttıralım o zaman:D
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
artıralım.zaten kaputun altındaki motor yüksek devri seviyor.ama ortalama yakıta dikkat:D
şehiriçi dur-kalk ve klimalı 7,5 litre.
 
Üst