Corsa D Kalorifer Motoru Rezistansı Hk.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan boraa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

boraa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
168
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba. Bir kaç ay önce fan motoru rezistansım (parça numarası GM# 13248240)yandığı için sanayide bir ustaya gitmiştim. O da parçayı değiştirmek yerine üzerindeki diyota (emin değilim, direnç te olabilir) baypas yapmıştı. Kısa bir süre önce ise aracımın gövde kontrol modülü yandığı için değiştirildi. Acaba bu ikisi arasında bir bağlantı kurmam çok mu komplo teoriciliği olur? Bu baypas modifikasyonunun olası riskleri neler olabilir? Açıkçası elektronikten biraz anlıyorum ancak orada bulunan diyotun görevinden emin olamadım. Fikri olan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim. Herkese şimdiden çok teşekkür ederim.

Daha açıklayıcı olması adına parçanın fotoğrafını ekliyorum.

18849d1451872580-corsa-d-kalorifer-motoru-rezistansi-hk-13248240-copy.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 13248240 copy.webp
    13248240 copy.webp
    8.9 KB · Görüntüleme: 68
Son düzenleme:
Ayrıntısını bilmiyorum ama sikintılı iş diye düşünüyorum. Elektrikçi arkadaşlar daha iyi bilir.
 
Kastedilen İç ısıtmadaki kademeli fan motoru kumandası ise, Kafayı takmaya değmez..
Bence Beyinle hiç ilgili değil..

Başıma geldi, aynı çözümü uyguladım ve yıllarca sorunsuz kullandım..
 
Merhaba. Bir kaç ay önce fan motoru rezistansım (parça numarası GM# 13248240)yandığı için sanayide bir ustaya gitmiştim. O da parçayı değiştirmek yerine üzerindeki diyota (emin değilim, direnç te olabilir) baypas yapmıştı. Kısa bir süre önce ise aracımın gövde kontrol modülü yandığı için değiştirildi. Acaba bu ikisi arasında bir bağlantı kurmam çok mu komplo teoriciliği olur? Bu baypas modifikasyonunun olası riskleri neler olabilir? Açıkçası elektronikten biraz anlıyorum ancak orada bulunan diyotun görevinden emin olamadım. Fikri olan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim. Herkese şimdiden çok teşekkür ederim.

Daha açıklayıcı olması adına parçanın fotoğrafını ekliyorum.

18849d1451872580-corsa-d-kalorifer-motoru-rezistansi-hk-13248240-copy.jpg

o parça thermal fuse diye geçiyor. üzerindeki değeri okuyabilirseniz 1-2 liraya alabilirsiniz. limit sıcaklık değerinin üzerinde ısındığında koruma amaçlı akımı iletmeyi kesiyor. yani yanıyor.bir nevi sigorta. aracınızdaki yeni gelişen sorunla alakası olmaz diye tahmin ediyorum. sadece multimetreyle aracınızın voltajını çeşitli yük durumlarında ölçümleyin derim. ani yükselme yada aşırı düşme yükselme yapıyormu diye. başkada bi kontrol aklıma gelmedi şimdilik...
 
Bu parça çok pahalı bir parça değil o kıytırık malzeme sayesinde aşırı ısındığı zaman devreyi kesme yada buna benzer işlemleri var en güzeli yenisi ile değişim bende yandı ulan araba yanıyor sandım bir anda aracın içi acı kablo kokusu ile doldu sonra baktırdım bu malzeme yanmış yenisini aldım takdırdım şükür daha da sorun vermedi.
 
Merhaba. Bir kaç ay önce fan motoru rezistansım (parça numarası GM# 13248240)yandığı için sanayide bir ustaya gitmiştim. O da parçayı değiştirmek yerine üzerindeki diyota (emin değilim, direnç te olabilir) baypas yapmıştı. Kısa bir süre önce ise aracımın gövde kontrol modülü yandığı için değiştirildi. Acaba bu ikisi arasında bir bağlantı kurmam çok mu komplo teoriciliği olur? Bu baypas modifikasyonunun olası riskleri neler olabilir? Açıkçası elektronikten biraz anlıyorum ancak orada bulunan diyotun görevinden emin olamadım. Fikri olan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim. Herkese şimdiden çok teşekkür ederim.

Daha açıklayıcı olması adına parçanın fotoğrafını ekliyorum.

18849d1451872580-corsa-d-kalorifer-motoru-rezistansi-hk-13248240-copy.jpg
kademeli hız gereken motorlarda devir ayarı motorun önüne bağlanan bir direnç ile yapılıyor. bu direnç voltajın bir kısmını kendi üzerine alarak fan motoruna giden voltajı düşürüyor ve fanın devri de böylece ayarlanmış oluyor. tabii bu arada direnç oldukça ısınıyor. bu ısının çok yükslip bir yangın riski oluşturmaması için de winner'ın belirttiği gibi termik sigortalar kullanılıyor. sanıyorum bu bir ce standardı. fan motorunun termik sigoortasının iptal edilmesiyle ortaya çıkan arızanın bir ilgisi yok.
bu arada sana yeni fan satmaya çalışmak yerine bu şekilde onarım yapan elektrikçi düzgün bi adammış. bizim ustaların çoğu böyle durumlarda sana yeni fan motoru satar, senin fanını da tamir edip başkasına çıkma diye okutur. adamın adını yerini falan yazarsan belki başkalarının da ihtiyacı olur.
 
kademeli hız gereken motorlarda devir ayarı motorun önüne bağlanan bir direnç ile yapılıyor. bu direnç voltajın bir kısmını kendi üzerine alarak fan motoruna giden voltajı düşürüyor ve fanın devri de böylece ayarlanmış oluyor. tabii bu arada direnç oldukça ısınıyor. bu ısının çok yükslip bir yangın riski oluşturmaması için de winner'ın belirttiği gibi termik sigortalar kullanılıyor. sanıyorum bu bir ce standardı. fan motorunun termik sigoortasının iptal edilmesiyle ortaya çıkan arızanın bir ilgisi yok.
bu arada sana yeni fan satmaya çalışmak yerine bu şekilde onarım yapan elektrikçi düzgün bi adammış. bizim ustaların çoğu böyle durumlarda sana yeni fan motoru satar, senin fanını da tamir edip başkasına çıkma diye okutur. adamın adını yerini falan yazarsan belki başkalarının da ihtiyacı olur.

TEM'de Bolu Batı'dan çıkınca sağda kalan petrol tarif etmişti bana burayı, -15 derecede bu arıza oluşunca malum otoyol filan dinlemeyip tamirci derdine düşüyor insan. Ustaya gelince, zaten kalorifer motorunu değiştiremezdi şayet yanımda o kadar para yoktu. Öyle bir şey söylese eyvallah diyip bobinajcı arama derdine düşerdim sanırım 50 liraya tekrar sardırmak için :rakir:
 
Geri
Üst