Corsa D 1.2 - 100.000 KM Agir Bakim

break

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
21
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar merhaba aracim 2013 Opel Corsa D 1.2 Twinport Essentia 16" CMON pakettir.

Arabamizi 2017 Ekim ayinda 40.000 KM'de aldim, 2018 Ekim haric yaptirdigim tum bakimlar detaylari ile asagidaki tablodadir. Yillik ortalamamiz 10.000 KM ve arac suan 100.000 KM'de.

Yaptigim arastirmalara gore bir sonraki bakimda kontrol etmem gereken islemleri asagidaki tabloda en sagda sari renk ile belirttim.

Sizce bir sonraki sene sari ile belirtilen kisimda eksik ya da kontrol edilmesini atladigim bir islem var mi?

Tesekkurler.


Capture.PNG
 

ksk

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
578
Tepki puanı
24
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Filtre ve yağ bakımı haricinde şikayetiniz yoksa diğer kalemleri pas geçebilirsiniz.
Benimki Sadece öneri, son karar ve ayiracaginiz bütçe sizin.

Bu arada listede akü ile ilgili bir bilgi göremedim. Olmadık yerde hiç bir belirti vermeden yolda bırakabilir.
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Yardimci olmanizi rica ederim

Yağ, filtre zorunlu.
Buji bayadır değişmemiş. Değişse güzel olur.
Akü hiç değişmemişse kesin değiştirin. En başa bela parça.
Fren hidrolik haznesi kapağını açıp bakın. Eğer rengi çıkma motor yağı gibi kararmışsa değiştirin.
Balata ve disklere sökmeden bakılabiliyor. Balata inceldiyse, diskte deformasyon varsa değişmeli. Kampana için sökmek gerekir. Balatası iyiyse kampana tası zımparalanıp geri takılabilir.
Herhangi bir sensör eğer arıza yoksa ellenmemeli.
Gaza yüklenince devir fırlamıyorsa, yani baskı-balata kaçırmıyorsa gerek yok. Kaçırıyorsa değişecek, yapışma, hasar vs varsa volan da değişecek. Maliyetli parçalar.
Sizin triger zincirli. Ses yapmadan değiştirmiyorlar. Kayışa oranla çok çok uzun gidiyor. 200.000 gibi. Ama kafam rahat olsun deniyorsa triger zincir takımı, üst kapak contası, su devridaim pompası, V kayışı ve gergi rulmanı değişebilir. (Bir keresinde V kayış rulmanı dağılmıştı, yolda kalmıştım). Maliyetli parçalar.
Boğaz kelebeğini zorunlu olmadıkça bence elletmeyin. Kalibrasyonunu bozabilirler.
Giderken sarsıntı, bir tarafa çekme varsa rot balansa baktırın. Bozuk yollarda takır tukur ses varsa Z rotu ve amortisör takozu bozuk olabilir. Yağ sızıntısı varsa amortisör gidiktir.
Motorun etrafında yağ kaçakları varsa sökülmesi-değişmesi gereken parçalar olur.
Kapılar gacırdayarak açılıyorsa gergileri değiştirilebilir.

En önemlisi ilk olarak bir arıza teşhiz cihazı bağlatın. Arıza varsa ilk onlara baktırmak gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: tcoban

break

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
21
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Yağ, filtre zorunlu.
Buji bayadır değişmemiş. Değişse güzel olur.
Akü hiç değişmemişse kesin değiştirin. En başa bela parça.
Fren hidrolik haznesi kapağını açıp bakın. Eğer rengi çıkma motor yağı gibi kararmışsa değiştirin.
Balata ve disklere sökmeden bakılabiliyor. Balata inceldiyse, diskte deformasyon varsa değişmeli. Kampana için sökmek gerekir. Balatası iyiyse kampana tası zımparalanıp geri takılabilir.
Herhangi bir sensör eğer arıza yoksa ellenmemeli.
Gaza yüklenince devir fırlamıyorsa, yani baskı-balata kaçırmıyorsa gerek yok. Kaçırıyorsa değişecek, yapışma, hasar vs varsa volan da değişecek. Maliyetli parçalar.
Sizin triger zincirli. Ses yapmadan değiştirmiyorlar. Kayışa oranla çok çok uzun gidiyor. 200.000 gibi. Ama kafam rahat olsun deniyorsa triger zincir takımı, üst kapak contası, su devridaim pompası, V kayışı ve gergi rulmanı değişebilir. (Bir keresinde V kayış rulmanı dağılmıştı, yolda kalmıştım). Maliyetli parçalar.
Boğaz kelebeğini zorunlu olmadıkça bence elletmeyin. Kalibrasyonunu bozabilirler.
Giderken sarsıntı, bir tarafa çekme varsa rot balansa baktırın. Bozuk yollarda takır tukur ses varsa Z rotu ve amortisör takozu bozuk olabilir. Yağ sızıntısı varsa amortisör gidiktir.
Motorun etrafında yağ kaçakları varsa sökülmesi-değişmesi gereken parçalar olur.
Kapılar gacırdayarak açılıyorsa gergileri değiştirilebilir.

En önemlisi ilk olarak bir arıza teşhiz cihazı bağlatın. Arıza varsa ilk onlara baktırmak gerekir.
Merhaba hocam detayli yanit icin tesekkur ederim.

Seneye yapilacaklar:
- Buji degistirilecek.
- Amortisorler kontrol edilecek.
- Gergi rulmanina bakilacak.
- Kampanalara bakilacak.

- Aku gecen sene yenilendi.
- Fren hidrolik yagi azalmisti bu bakimda onu hallettim.
- On balata bu bakimda degisti.
- Sensor vs. ve bogaz kelebegi iptal edildi.
- Baski balata simdilik iyi gibi gorunuyor. Dinlememiz gerekli.
- Ust kapak contasi, V kayis degisti.
- Yolda sola, saga cekme yok, direksiyonda titreme yok fakat her iki bakimda bir kez rot balansa giriyorum.

1. Triger zinciri problemini ogrenmek icin ses ne zaman dinlenmeli? Sabah ilk calismada mars motorundan mi gelir?

2. Su devirdaim haznesi ile pompasi farkli parcalar degil mi?
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Merhaba hocam detayli yanit icin tesekkur ederim.

Seneye yapilacaklar:
- Buji degistirilecek.
- Amortisorler kontrol edilecek.
- Gergi rulmanina bakilacak.
- Kampanalara bakilacak.

- Aku gecen sene yenilendi.
- Fren hidrolik yagi azalmisti bu bakimda onu hallettim.
- On balata bu bakimda degisti.
- Sensor vs. ve bogaz kelebegi iptal edildi.
- Baski balata simdilik iyi gibi gorunuyor. Dinlememiz gerekli.
- Ust kapak contasi, V kayis degisti.
- Yolda sola, saga cekme yok, direksiyonda titreme yok fakat her iki bakimda bir kez rot balansa giriyorum.

1. Triger zinciri problemini ogrenmek icin ses ne zaman dinlenmeli? Sabah ilk calismada mars motorundan mi gelir?

2. Su devirdaim haznesi ile pompasi farkli parcalar degil mi?

Devridaim:
devridaim15e7e6d18bedc025.jpeg


Yedek su deposu / haznesi:
depof220dac69c9b54c9.jpeg



Alıntı:
Aşınmış bir triger zinciri motorun gücünü azaltır. Araç rölanti halindeyken bayılır. Bazen aracı çalıştırmada zorluk çekersiniz. Triger zinciri yıprandıkça uzama yapar ateşleme ile valflerinin zamanlamasını geciktirir.
Triger zincirinin uzaması ve aşınması durumunda motorun ön bölümünden sert bir tıkırtı olarak işitilir. Bu ses zincir gergisinden ya da zincirin kendisinden kaynaklı olabilir. Bu ses triger zincirinin zamanlama hatası motor ışığının yanmasına sebep olur.
Bazı araç sahipleri triger zinciri kaç binde değişir ya da triger zinciri kaç yılda değişir, diye soruyorlar. Triger zincir değiştirme zamanı yaklaştığında aracın motor çalışma durumundan bunu anlayacaksınız.
Triger zincir değişim km'sini ortalama olarak 200.000 km. diyebiliriz.
 

break

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
21
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Devridaim:
devridaim15e7e6d18bedc025.jpeg


Yedek su deposu / haznesi:
depof220dac69c9b54c9.jpeg



Alıntı:
Aşınmış bir triger zinciri motorun gücünü azaltır. Araç rölanti halindeyken bayılır. Bazen aracı çalıştırmada zorluk çekersiniz. Triger zinciri yıprandıkça uzama yapar ateşleme ile valflerinin zamanlamasını geciktirir.
Triger zincirinin uzaması ve aşınması durumunda motorun ön bölümünden sert bir tıkırtı olarak işitilir. Bu ses zincir gergisinden ya da zincirin kendisinden kaynaklı olabilir. Bu ses triger zincirinin zamanlama hatası motor ışığının yanmasına sebep olur.
Bazı araç sahipleri triger zinciri kaç binde değişir ya da triger zinciri kaç yılda değişir, diye soruyorlar. Triger zincir değiştirme zamanı yaklaştığında aracın motor çalışma durumundan bunu anlayacaksınız.
Triger zincir değişim km'sini ortalama olarak 200.000 km. diyebiliriz.
Yanitiniz icin tesekkur ederim hocam. Sonraki bakimda dikkat edeyim bunlara.
 

break

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
21
Tepki puanı
1
Puanları
3
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Merhaba hocam detayli yanit icin tesekkur ederim.

Seneye yapilacaklar:
- Buji degistirilecek.
- Amortisorler kontrol edilecek.
- Gergi rulmanina bakilacak.
- Kampanalara bakilacak.

- Aku gecen sene yenilendi.
- Fren hidrolik yagi azalmisti bu bakimda onu hallettim.
- On balata bu bakimda degisti.
- Sensor vs. ve bogaz kelebegi iptal edildi.
- Baski balata simdilik iyi gibi gorunuyor. Dinlememiz gerekli.
- Ust kapak contasi, V kayis degisti.
- Yolda sola, saga cekme yok, direksiyonda titreme yok fakat her iki bakimda bir kez rot balansa giriyorum.

1. Triger zinciri problemini ogrenmek icin ses ne zaman dinlenmeli? Sabah ilk calismada mars motorundan mi gelir?

2. Su devirdaim haznesi ile pompasi farkli parcalar degil mi?
Aracin bakim zamani yaklasiyor. Ocak'tan beri cok sey degisti aracta :)

Ilk once klima kompresoru arizalandi. Sanayiye tam varmak uzereyken motor isigi yandi, termostat arizasi dedi usta.

Elektrikcide radyator (Kale) ve kompresor (revizyonlu fakat orjinal) degisti. Tam bunu hallettik derken henuz elektrikciden cikar cikmaz debriyaj bosa dustu, ittirerek ustama goturduk.

Debriyaj set, hidrolik debriyaj rulman, sanziman yagi degisti. Motor uyari isigi nedeniyle termostat su dagitici flans ve tahliye hortumu degisti.

Bu bakimda asagida resimde yer alan islemler yapilacak. Bakalim hayirlisi insallah. Hocam 2013 Opel Corsa D 1.2 Twinport Essentia'da lastik basinc uyari lambasi yok degil mi?

Screenshot-2023-10-08-09170801eaf493846b136b.png
 
Üst