Corsa C önden ses

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bilhan14
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Dostum bu akşam bi aksilik olmazsa rot başını ve milini değiştiricez,ama zannetmiyorum sesin kesileceğini,Sonucu mutlaka paylaşıcam.
 
benim de araç cdti easytronic, 1den 2 ye geçerken (düşük devirlerde)hafif kemikli oluyor gibi. Ama ben artık baskı balatadan şüphelenmeye başladım. Çünkü aracım 90 bine geldi. Sen aracını iyice kontrol ettir,sonucunu merakla bekliyorum
 
benim de araç cdti easytronic, 1den 2 ye geçerken (düşük devirlerde)hafif kemikli oluyor gibi. Ama ben artık baskı balatadan şüphelenmeye başladım. Çünkü aracım 90 bine geldi. Sen aracını iyice kontrol ettir,sonucunu merakla bekliyorum


otomatik şanzıman daa nice 90 binler gider baskı balata olarak ama rutin olarak yağını değiştirin yoksa 3 5 milyarı geçer otomatik şanzıman tamiri yağını değiştirin .. otomatik şanzımanda ki genel arızalardan biri beyindir şanzıman beyni bide şanzımandaki elektrovana( hidrolik ünite) kısmında sorun çıkabilir ama oda bin de bir dir ... bence cihaza bağlatın şanzıman beynini kontrol ettirin sorun varmı yokmu diye daha sonrasında şanzıman yağını değiştirttirin ...
 
ama benim şanzıman amt (otomatikleştirilmiş manuel şanzıman) onun için hidrolik ünite yok malesef. Ayrıca yağı normal manuel şanzımanlar gibi değişmesi gerekiyor diye biliyorum
 
Arkadaşlar,bu akşam ustam bozuk olan rot başını değiştirdi ve araçta ses soluk kalmadı.Anlıyorum,bozuk yollarda rot başı ses yapar ama vites değişirken ne alaka.İnanın öyle bir ses çıkıyordu ki araba dağıldı dağılacak.Sorun rot başından kaynaklanıyomuş.Maliyet rot ayarı dahil 40 TL.Bir de benim aracım 75.000 km civarında f arıza kodu verdi ve yolda kaldı.Servis beyin değişecek dedi,sadece parça 2.000 TL.Çekiciyle sanayiye çektik aracı.Arkadaşın dediği hidrolik ünitenin içinde bir elektrik motoru var.Yağ pompalıyo.Onun kömürleri bitmiş.3 TL ye kömür alıp taktım,bilgisayarla havasını aldı,maliyet 50 TL.Easytronic te F kodu çıkarsa ilk aklınıza gelen bu olsun.Boşuna büyük paralar bayılmayın.Hatta yetkili servisi aradım,kömürler orjinal olsun diye bir sanayici vasıtasıyla.Kömür bulunmadığını ancak tamirli beyin verebileceklerini(800 TL.)söylediler.Yani müşteriye kesinlikle tamiri mümkün değil,değişecek dedikleri parçayı,değiştirip,çıkanı tamir edip satıyorlar.Servis ismi vermeyeyim ben yine de.
Arkadaşlar,bunun gibi tecrübelerimizi paylaşalım lütfen.Forumun amacı bu değil mi?Bir de dikkatimi çeken bir şey,sorunu olan arkadaş foruma yazıyor,görüş alıyor,fakat problemi gidip çözdürüyor;nasıl olsa çözüldü ya sorun,sonucu burada yazmıyor.Genelde durum böyle.Lütfen tecrübelerimizi paylaşalım.
Sonmezers arkadaşım,zaten easytronic lerin hepsi otomatikleştirilmiş manuel.Debriyajın vazifesini o hidrolik ünite ve robot kollar yapıyor zaten.
 
Arkadaşlar acaba ben mi yanlış biliyorum. Bu easytronic şanzıman yurt dışında adı(double clutch) diye geçen sistemde debriyajın görevini hidrolik ünite neden yapsın? Zaten içinde debriyaj var bu sistemin. Sadece bunu sürücü değil de elektrik motoru kontrol ediyor.
 
Dostum adı üzerinde,otomatikleştirilmiş manuel şanzıman.Yani balatayı volanttan ayırmak için mutlaka debriyaja basılması gerekiyo.Bunu bizim yerimize oradaki mekanizma yapıyo.Yanlışım varsa düzeltin lütfen.Bence deriyaj vazifesini için güçlü bir mekanizma lasım.Bunun için hidrolik sistem,vites değiştirmek için elektrik motoru kullanılıyo olabilir.
 
Ben de bahsettiğin hidrolik ünite yerine orada servo motor var diye biliyorum. Servo motorla istediğin güçte ve miktarda baskı yapabilirsin debriyaj mekanizmasına. Toplam da 3 adet servo motor olsa gerek şanzımanın içerisinde. 1 tanesi debriyaj, diğer 2 si vites seçip değiştirmek için
 
Olabilir dostum.Peki öyle olduğunu farzedersek,bu motorlar bakım istiyor mu acaba?
 
normal şartlarda bakım istememesi gerekir çünkü rutin bakımlarda onunla ilgili bir kayıt görünmüyor servis kitapçığında.
 
Geri
Üst