Diğer konulardan da biliyorsunuz... araçta değişikler köklü olarak başladı...
(öncesinde yaptıklarımdan epey bir süre sonra) makyajlı tamponlar led stoplarla başlayan değişimlerden sonra...
sanayide internette orda burda araştırmama rağmen bulamadığım GSI/SRI spoileri modelleyerek özel ürettirme işine giriştim...
ebayde bulduklarım ya TR ye gönderi yapmıyor ya da pahalıya geliyor bu arada...
fikir güzeldi başlangıçta.. yalnız en büyük problem montaj yüzeylerinin birebir oturtulabilmesiydi..
bu yüzden aracın üzerinden spoilerin oturduğu yüzeyin ölçülerini almakla başladım işe... çok kavisli ve karmaşık olmasa da.. ölçü, hem montajda hem estetik açıdan hem de ilerde yapışkanlığın gitmesinden sökülebilir olması ihtimaline kadar oldukça önemli bir noktaydı..
ölçüleri aldıktan sonra bilgisayarda parçayı modellemeye başladım.. yaklaşık 3 saat süren modelleme çalışmasının ardından defalarca ordan burdan 3D parçaya baktım... bir parçaya bakıyordum bir arabaya... köşe kıvrımlar katlama noktaları biraz gözüme farklı görünmeye başladı defalarca baktıktan sonra...
bu yüzden plastik parçayı üretmeden önce CNC de strafor olarak ürettirmeye karar verdim.. böylece hem kısa sürede parça üretilecek maliyeti az olacak hem de her nekadar ölçüleri almış olsam da hatalı olmasına karşın bana son bir kontrol imkanı sunacaktı stafor prototip...
parçayı üretirken de sadece sağ tarafını işlettirdim.. böylece kesitten yüzeyin oturup oturmadığına, kıvrımlarda ne kadar açıklık kaldığına rahatça bakabilecektim.
yaklaşık 1.5 saatlik CAM modellemesinden sonra bir o kadarda makinadan çıkmasını bekledik staforun... bu sırada heyecanla işlenen parçaya bakıyor ve koyu bir muhabbet çeviriyorduk operator abimiz ile... spoilerin faydalarından tutun da yeni astraya kadar her türlü otomobil muhabbeti döndü.. arada parçaya bakıyor ve şekillenmeye başladığını gördükçe hevesimiz artıyor kalbimizin atışı hızlanıyordu...
ve nihayet parça bitti.. koşa koşa arkadaşın arabasına gittik hemen.. (ben arabamı götürmemiştim oraya o yüzden arkadaşın corsa c de deneme yapacaktık )
köpük spoileri aracın ilk üzerine koyduğumuz anı anlatamam müthiş bir duygu.. kendi çizdiğiniz birşey arabanızda sizinle olacak ve herkes görecek.. o an aklınızdan neler geçiyor bir bilseniz.. bu bambaşka bir haz... çok güzel bir duyguydu...
sonra o haz biraz bastırıldıkça ufak tefek problemleri görür olduk.. derken işin teknik kısmı girdi yine devreye.. o an heves falan unutulmuş gitmişti.. ordan 2 mm burdan 3 mm falan yine hesap kitap başlamıştı...
ve olması gereken şekle getirmek için tüm ölçüleri aldık nihayet.. sonra aman hata olmasın diye 4-5 kere tekrarladık bu kontrolleri...
ve tekrar bilgisayar başına geçme vakti.. 3D parçada tüm ölçüleri düzettik.. ve artık plastik parça imalatı için gün sayıyorum...
şimdilik gelinen aşama bu... umarım 2009 bitmeden spoilerim yapılmış olacak ve boyanıp corsaya takılmış olacak...
ve işte bunlarda fotoğraflar...
sevgilerle
Umut...
katı model bittikten sonra ilk render fotoğraflar...
diğer taraftan bir render daha almadan önce bu köşeye irmscher yazısını kazımak geldi aklıma.. önce GSI yazdım ancak irmscher daha bir güzel durdu ve onda karar kıldım...
daha sonra render fotoğrafları kırmızı renkte aldım...
bu açıdan bakınca heyecan ikiye katlanıyordu ilk kez...
ve işte köpük modelleri arabada deneme vakti geldi...
bu arada fıskiye detayını CNC de pas geçtik vakit almasın diye...
bu açıdan bakınca içimiz gitti... çok heyecanlandık...
spoilerin tam oturması için fıskiye kısmını çakı yardımıyla boşalttık..
boşaltmayı yaptıktan sonra, tekrar tekrar baktıktan sonra heyecanda normal seviyelere gelince camın üstünde başlayan metalin kıvrıma kadar olan bölümünde açıklık olduğunu gördük... 3 mm (üst tarafa dönüşteki açıdan dolayı )
bu açıdan da görüldüğü gibi açıklık hat boyunca 3 mm..
fully constrained-%100 uyumlu olmamasına rağmen bu hali bile hala büyük heyecan veriyordu...
heyecandan mı yoksa soğuk havadan mı bilmem fotoğraflar baya titremiş...
final parçada hata olmaması için açıklığı defalarca kontrol ettik..
köşelerde de aynı şekilde kontrole devam...
3D datalarda da görüldüğü gibi plastik parçada bu köşeye irmscher yazısı gelecek..
bu sorunu daha parçayı modellerken tahmin etmiştim o yüzden et kalınlığını da azaltmıştım ama yine 1 mm kadar çakışma oldu bagaj açıldığında.. plastik parça için tavana yakın kısımlarda kalınlığı biraz daha azaltmam gerekti...
temas burda da görülüyor...
aslında bagaj kapağının sonuna kadar uzatsam daha iyi olacak.. hem böylece kademe de görünmeyecek...plastik için 3D modeli o şekilde uzun yaptık
fıskiye detayını bir kez daha kontrol ettik...
şimdilik plastik parça resimlerim yok...
devamı gelecek..
sevgilerle..
Umut...
(öncesinde yaptıklarımdan epey bir süre sonra) makyajlı tamponlar led stoplarla başlayan değişimlerden sonra...
sanayide internette orda burda araştırmama rağmen bulamadığım GSI/SRI spoileri modelleyerek özel ürettirme işine giriştim...
ebayde bulduklarım ya TR ye gönderi yapmıyor ya da pahalıya geliyor bu arada...
fikir güzeldi başlangıçta.. yalnız en büyük problem montaj yüzeylerinin birebir oturtulabilmesiydi..
bu yüzden aracın üzerinden spoilerin oturduğu yüzeyin ölçülerini almakla başladım işe... çok kavisli ve karmaşık olmasa da.. ölçü, hem montajda hem estetik açıdan hem de ilerde yapışkanlığın gitmesinden sökülebilir olması ihtimaline kadar oldukça önemli bir noktaydı..
ölçüleri aldıktan sonra bilgisayarda parçayı modellemeye başladım.. yaklaşık 3 saat süren modelleme çalışmasının ardından defalarca ordan burdan 3D parçaya baktım... bir parçaya bakıyordum bir arabaya... köşe kıvrımlar katlama noktaları biraz gözüme farklı görünmeye başladı defalarca baktıktan sonra...
bu yüzden plastik parçayı üretmeden önce CNC de strafor olarak ürettirmeye karar verdim.. böylece hem kısa sürede parça üretilecek maliyeti az olacak hem de her nekadar ölçüleri almış olsam da hatalı olmasına karşın bana son bir kontrol imkanı sunacaktı stafor prototip...
parçayı üretirken de sadece sağ tarafını işlettirdim.. böylece kesitten yüzeyin oturup oturmadığına, kıvrımlarda ne kadar açıklık kaldığına rahatça bakabilecektim.
yaklaşık 1.5 saatlik CAM modellemesinden sonra bir o kadarda makinadan çıkmasını bekledik staforun... bu sırada heyecanla işlenen parçaya bakıyor ve koyu bir muhabbet çeviriyorduk operator abimiz ile... spoilerin faydalarından tutun da yeni astraya kadar her türlü otomobil muhabbeti döndü.. arada parçaya bakıyor ve şekillenmeye başladığını gördükçe hevesimiz artıyor kalbimizin atışı hızlanıyordu...
ve nihayet parça bitti.. koşa koşa arkadaşın arabasına gittik hemen.. (ben arabamı götürmemiştim oraya o yüzden arkadaşın corsa c de deneme yapacaktık )
köpük spoileri aracın ilk üzerine koyduğumuz anı anlatamam müthiş bir duygu.. kendi çizdiğiniz birşey arabanızda sizinle olacak ve herkes görecek.. o an aklınızdan neler geçiyor bir bilseniz.. bu bambaşka bir haz... çok güzel bir duyguydu...
sonra o haz biraz bastırıldıkça ufak tefek problemleri görür olduk.. derken işin teknik kısmı girdi yine devreye.. o an heves falan unutulmuş gitmişti.. ordan 2 mm burdan 3 mm falan yine hesap kitap başlamıştı...
ve olması gereken şekle getirmek için tüm ölçüleri aldık nihayet.. sonra aman hata olmasın diye 4-5 kere tekrarladık bu kontrolleri...
ve tekrar bilgisayar başına geçme vakti.. 3D parçada tüm ölçüleri düzettik.. ve artık plastik parça imalatı için gün sayıyorum...
şimdilik gelinen aşama bu... umarım 2009 bitmeden spoilerim yapılmış olacak ve boyanıp corsaya takılmış olacak...
ve işte bunlarda fotoğraflar...
sevgilerle
Umut...
katı model bittikten sonra ilk render fotoğraflar...
diğer taraftan bir render daha almadan önce bu köşeye irmscher yazısını kazımak geldi aklıma.. önce GSI yazdım ancak irmscher daha bir güzel durdu ve onda karar kıldım...
daha sonra render fotoğrafları kırmızı renkte aldım...
bu açıdan bakınca heyecan ikiye katlanıyordu ilk kez...
ve işte köpük modelleri arabada deneme vakti geldi...
bu arada fıskiye detayını CNC de pas geçtik vakit almasın diye...
bu açıdan bakınca içimiz gitti... çok heyecanlandık...
spoilerin tam oturması için fıskiye kısmını çakı yardımıyla boşalttık..
boşaltmayı yaptıktan sonra, tekrar tekrar baktıktan sonra heyecanda normal seviyelere gelince camın üstünde başlayan metalin kıvrıma kadar olan bölümünde açıklık olduğunu gördük... 3 mm (üst tarafa dönüşteki açıdan dolayı )
bu açıdan da görüldüğü gibi açıklık hat boyunca 3 mm..
fully constrained-%100 uyumlu olmamasına rağmen bu hali bile hala büyük heyecan veriyordu...
heyecandan mı yoksa soğuk havadan mı bilmem fotoğraflar baya titremiş...
final parçada hata olmaması için açıklığı defalarca kontrol ettik..
köşelerde de aynı şekilde kontrole devam...
3D datalarda da görüldüğü gibi plastik parçada bu köşeye irmscher yazısı gelecek..
bu sorunu daha parçayı modellerken tahmin etmiştim o yüzden et kalınlığını da azaltmıştım ama yine 1 mm kadar çakışma oldu bagaj açıldığında.. plastik parça için tavana yakın kısımlarda kalınlığı biraz daha azaltmam gerekti...
temas burda da görülüyor...
aslında bagaj kapağının sonuna kadar uzatsam daha iyi olacak.. hem böylece kademe de görünmeyecek...plastik için 3D modeli o şekilde uzun yaptık
fıskiye detayını bir kez daha kontrol ettik...
şimdilik plastik parça resimlerim yok...
devamı gelecek..
sevgilerle..
Umut...