Corsa C 1.7 DTI Hakkında Yardım Gerekiyor...

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
iyi iyi görüşürüz ozaman :)

senide yoldan çıkarayım ben çakayım düz boruyu senin corsa ya :)
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle şunu belirtmek isterim,amortisör asla tek değişmez,bu büyük bir hata,direksion hafif zor dönmesi muhtemelen bundan kaynaklı hatta o seslerde(ilginç hangi usta o akıl ile teki değiştirir sana bilgi vermez) el freni tutmaması ya fren balatası bitti yada ayar istiyor(ve hafif bakım zımpara ve ayar) fren hidroliği bu arada değişirse sanırım sorun kalmaz frenlerde güc gereksinmen de bundan kaynaklıdır.
 

a.kucukdogan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2014
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Arabanın ustasını bulmak çok çok önemli..

Başıma geçen birşeyi anlatayım ben sana. Triger kayışı sıyrılmış ve sente atlamıştı araba. Neyse bıraktık bi yere. Subaplarım falanda eğilmişti. Kapakçıya gitti kapağımız sağlam çıktı neyse subaplar değişti geldi falan tüm parçaları aldık bıraktık montaja ertesi gün geldik marş yapıyoruz araba çalışmıyor. Arıza yanıyor falan okuduk krank devir sensörü arızası dediler değiştirdim. Yine çalışmadı araba. Tabi bu esnada ustaların birisi egzantrik gitti diyor. Birisi enjektör diyor birisi mazot pompası diyor falan. Neyse aracı toplaması için bıraktığım X yere bi dizelci çağırdılar. Allah yardım ettide çok bilgili eğitimli bi dizelci geldi. Makinalara bağladı falan filan. Senteyi tekrar açtırdı. Senteyi yapamamışlar. Neyse nasıl yapılacağını anlattı bunlara gitti. Bunlarda yaptı araba çalıştı. Ama hala bi aptallık vardı. Neyse geçer dedim oradan çıktım. 5 km gitmeden bi daha arıza lambası yandı. Enjektör zamanlama kontrol hatası. p0216 olması gerek. Ertesi gün bi daha gittim dizelciye dedim durum bu abi. Arabayı toplayan yere adamla beraber gittik yine senteyi bu sefer kendisi ayarladı tüm sorunlar çözüldü çok şükür.

Şimdi belki bunları neden anlattın konuyla ne alakası var diyenler olabilir :) Şunun için anlatıyorum. Bana egzantrik değişmesi gerek dediler. Enjektörler sorunlu diyen oldu. Kulak asmadım. Internetten araştırmalar yaptık ettik o doğrultuda işi bilen ustalarla konuştuk onlarda sorunları çözdüler sağolsunlar. Demek istediğim şu ki allah hepimizi işi bilmeyen ustalardan korusun. Sende işini bilen ustalara gidersen sorunlarının hepsini hem maddi hemde manevi yönden seni yormadan çözeceklerdir.
 

eaispanyol

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Öncelikle şunu belirtmek isterim,amortisör asla tek değişmez,bu büyük bir hata,direksion hafif zor dönmesi muhtemelen bundan kaynaklı hatta o seslerde(ilginç hangi usta o akıl ile teki değiştirir sana bilgi vermez) el freni tutmaması ya fren balatası bitti yada ayar istiyor(ve hafif bakım zımpara ve ayar) fren hidroliği bu arada değişirse sanırım sorun kalmaz frenlerde güc gereksinmen de bundan kaynaklıdır.

çok teşekkür ederim. söylenenleri ajandama tek tek yazıyorum.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:53 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:41 ----------

Arabanın ustasını bulmak çok çok önemli..

Başıma geçen birşeyi anlatayım ben sana. Triger kayışı sıyrılmış ve sente atlamıştı araba. Neyse bıraktık bi yere. Subaplarım falanda eğilmişti. Kapakçıya gitti kapağımız sağlam çıktı neyse subaplar değişti geldi falan tüm parçaları aldık bıraktık montaja ertesi gün geldik marş yapıyoruz araba çalışmıyor. Arıza yanıyor falan okuduk krank devir sensörü arızası dediler değiştirdim. Yine çalışmadı araba. Tabi bu esnada ustaların birisi egzantrik gitti diyor. Birisi enjektör diyor birisi mazot pompası diyor falan. Neyse aracı toplaması için bıraktığım X yere bi dizelci çağırdılar. Allah yardım ettide çok bilgili eğitimli bi dizelci geldi. Makinalara bağladı falan filan. Senteyi tekrar açtırdı. Senteyi yapamamışlar. Neyse nasıl yapılacağını anlattı bunlara gitti. Bunlarda yaptı araba çalıştı. Ama hala bi aptallık vardı. Neyse geçer dedim oradan çıktım. 5 km gitmeden bi daha arıza lambası yandı. Enjektör zamanlama kontrol hatası. p0216 olması gerek. Ertesi gün bi daha gittim dizelciye dedim durum bu abi. Arabayı toplayan yere adamla beraber gittik yine senteyi bu sefer kendisi ayarladı tüm sorunlar çözüldü çok şükür.

Şimdi belki bunları neden anlattın konuyla ne alakası var diyenler olabilir :) Şunun için anlatıyorum. Bana egzantrik değişmesi gerek dediler. Enjektörler sorunlu diyen oldu. Kulak asmadım. Internetten araştırmalar yaptık ettik o doğrultuda işi bilen ustalarla konuştuk onlarda sorunları çözdüler sağolsunlar. Demek istediğim şu ki allah hepimizi işi bilmeyen ustalardan korusun. Sende işini bilen ustalara gidersen sorunlarının hepsini hem maddi hemde manevi yönden seni yormadan çözeceklerdir.


Kesinlikle katılıyorum. İlk aldığımda araba çok geç marş alıyordu. Kızdırma bujisi dediler yaz ortasında. Değiştirttim. Düzelme olmadı. ( 120.00 TL ) Mazot pompa beyni dediler değiştirttim.( İşçilik dahil : 1.100 TL ) Gene düzelmedi. Pompa dediler. Türkiye'de sadece çıkması varmış. Almanya'da bir tanıdığımdan aldırıp getirttim. Orijinal takıntısı var bende birde herşey orijinal olacak. Nitekim Pompa geldi takıldı yerine gıcır gıcır. Bana maliyeti işçilik dahil : 3.100 TL Gene çalışmadı. Eter sıkarak çalıştırıyordum arabayı. Yolda giderken arabayı alışık olmadığımdan stop ettirdim. yol hafif meğilli. Yapılmaz ama vurdurmak geldi aklıma. Araç hızlanmadan rahat bir şekilde çalıştı. Bende marş motor devrinin yetersiz olacağını düşündüm. Şemsiye misali dedim kaçtı o kadar para tam kaçsın değişmeyen bir şey kalmasın. Bosh servise gittim. Hiç bir ayrıntıya girmeden Valeo marka marş motoru aldım bunu takın dedim. İşçilikle beraber 350 TL. Ve sonuç. Araç 1 saniyeninde altında marş alıyor üstü karla kaplı olsa ile. Bu yüzden size hak veriyorum. Kalorifer için gittim abi bu kadar ısıtır dediler. Opeller böyle dediler. Baktım olacak gibi değil ben giriştim işlere. Elektronik mühendisiyim. Hiç bilmeyen vatandaşa nazaran bilgim var. Yüzme bilmem ama boğulmam misali. Arabalar hakkında tecrübem olmasada kalorifer sisteminin çalışma mantığını öğrendim ve kalorifer peteğinin tıkalı olduğuna kanaat getirdim. Bu arada paspaslar sürekli ıslanıyor tamirciler zift yapalım altına diyorlar sürekli. Neyse göğüsü söktüm ve kalorifer peteğini buldum. Petek kevgir giibi delinmiş. Valeo marka aldım ve değiştidim. Fan motorunada bakım yapıp yerine taktım. Sonuç ne su eksiltme ne ıslanan paspaslar nede arabanın içinde donan bir deli. Hiçbirinden eser kalmadı. Şimdide arabayı kaldırıp kriko ile amorsitörleri ve kuleleri kendim değiştiricem. Öyle görünüyo.
 

a.kucukdogan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2014
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
çok teşekkür ederim. söylenenleri ajandama tek tek yazıyorum.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:53 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:41 ----------




Kesinlikle katılıyorum. İlk aldığımda araba çok geç marş alıyordu. Kızdırma bujisi dediler yaz ortasında. Değiştirttim. Düzelme olmadı. ( 120.00 TL ) Mazot pompa beyni dediler değiştirttim.( İşçilik dahil : 1.100 TL ) Gene düzelmedi. Pompa dediler. Türkiye'de sadece çıkması varmış. Almanya'da bir tanıdığımdan aldırıp getirttim. Orijinal takıntısı var bende birde herşey orijinal olacak. Nitekim Pompa geldi takıldı yerine gıcır gıcır. Bana maliyeti işçilik dahil : 3.100 TL Gene çalışmadı. Eter sıkarak çalıştırıyordum arabayı. Yolda giderken arabayı alışık olmadığımdan stop ettirdim. yol hafif meğilli. Yapılmaz ama vurdurmak geldi aklıma. Araç hızlanmadan rahat bir şekilde çalıştı. Bende marş motor devrinin yetersiz olacağını düşündüm. Şemsiye misali dedim kaçtı o kadar para tam kaçsın değişmeyen bir şey kalmasın. Bosh servise gittim. Hiç bir ayrıntıya girmeden Valeo marka marş motoru aldım bunu takın dedim. İşçilikle beraber 350 TL. Ve sonuç. Araç 1 saniyeninde altında marş alıyor üstü karla kaplı olsa ile. Bu yüzden size hak veriyorum. Kalorifer için gittim abi bu kadar ısıtır dediler. Opeller böyle dediler. Baktım olacak gibi değil ben giriştim işlere. Elektronik mühendisiyim. Hiç bilmeyen vatandaşa nazaran bilgim var. Yüzme bilmem ama boğulmam misali. Arabalar hakkında tecrübem olmasada kalorifer sisteminin çalışma mantığını öğrendim ve kalorifer peteğinin tıkalı olduğuna kanaat getirdim. Bu arada paspaslar sürekli ıslanıyor tamirciler zift yapalım altına diyorlar sürekli. Neyse göğüsü söktüm ve kalorifer peteğini buldum. Petek kevgir giibi delinmiş. Valeo marka aldım ve değiştidim. Fan motorunada bakım yapıp yerine taktım. Sonuç ne su eksiltme ne ıslanan paspaslar nede arabanın içinde donan bir deli. Hiçbirinden eser kalmadı. Şimdide arabayı kaldırıp kriko ile amorsitörleri ve kuleleri kendim değiştiricem. Öyle görünüyo.

O bu kadar ısıtır diyen adamı arabandaki kalorifer peteğini değiştirdikten sonra tekrar bi bindirseydin :) Özellikle corsalarda hem ısıtma hem soğutma efsanedir eğer herşey olması gerektiği gibiyse :good: Eğer yapabiliyorsan kendin yapman en iyisidir.
 

eaispanyol

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Bindirdim bindirmez miyim. Kalkıp güneşliye gittim onun için. Abi sen elektronikçisin yeme beni rezistans koymuşsundur arkaya dedi. Mal herif.:sopa:
 
Üst