Corsa B' min Motor conta değişimi servisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan arumeru
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

arumeru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar.

Tüp taktırdıktan sonra bir teknik yanlışlık sonucu motoun yağ kapağındaki köpüklenmeyi beğenmedim. Ve sonrasında Motorun contasını değiştirmeye karar verdim. Yapılan işlemleride sizlerle paylaşmak için resimlemeye çalıştım. Çok fazla konu açmadığım içim sıkıntılar olursa kusura bakmayın artık.
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0117.webp
    DSC_0117.webp
    46.2 KB · Görüntüleme: 32
  • DSC_0650.webp
    DSC_0650.webp
    47.6 KB · Görüntüleme: 29
  • DSC_0652.webp
    DSC_0652.webp
    72.2 KB · Görüntüleme: 30
Motorun üstünü açıp bi ön inceleme yaptık. Şanslıymışım. Benden önceki sahibi tüm bakımlarını düzenli ve serviste yaptırmış. 97 Model olmasına rağmen çok parçası orjinal çıktı. Hatta motor daha önce hiç ellenmemiş.
Ayhan ustayı iş başında çektim..
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0664.webp
    DSC_0664.webp
    52.1 KB · Görüntüleme: 28
  • DSC_0667.webp
    DSC_0667.webp
    45.1 KB · Görüntüleme: 28
Sonra üst kapak çok ihtiyaç olmamasına rağmen hem güzelce temizlensin, hemde düzgün iş olsun diye taşlamaya ve temizliğe gönderildi. Açılmışken piston gömleklerini kontrol ettik hatta açmadan önce de piston basınç testi yaptık. Sonuç çok iyiydi.
Sökülmüşken yılların yorgunluğunu taşıyan sekmenları yenileri ile değiştirdik.

Resimde arkada (Selim usta daha çok ilgileniyor) manifolt, egsoz işleri var yarım devam eden. İşinde çok başarılı manifolttan çıkışa kaliteli egsoz yapıyor. onunda resmini ekledim. motorun altındayken....
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0669.webp
    DSC_0669.webp
    48 KB · Görüntüleme: 28
  • DSC_0674.webp
    DSC_0674.webp
    52.5 KB · Görüntüleme: 24
Üst kapak taşlamadan geldi. Güzelce temizlendi. yatakları yenilendi. gitmişken tüm civata ve bakır somunlarının yenilerini aldım. olmuşken yarımiş olmasın diye. Üst kapağın ve manifoltların toplamaların resimlerini ekledim. Dikkat ederseniz parliyor.:)
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0668.webp
    DSC_0668.webp
    45.8 KB · Görüntüleme: 23
  • DSC_0672.webp
    DSC_0672.webp
    52.8 KB · Görüntüleme: 25
  • DSC_0675.webp
    DSC_0675.webp
    55.9 KB · Görüntüleme: 24
Evet arkadaşlar artık motor da toplanmaya başladı. Bir önceki resimde selim ustanın alt bağlantılarını yaptığı pistonlar tertemiz yerini aldı. Diğer parçalarını değiştirdiğim gibi tüm üst itici çekirdekleri ve kamlarıda fincanlarıyla birlikte yenileriyle değiştirdim.
Ayhan usta güzelce ve titizlikle contalamalarını yaptıktan sonra motoru kapattı. teryemiz oldu.

Triger kayışını 10000 bakımda değişmiştim. onun için değişmedik ama devirdaim pompası, termostat falan onlarıda yeniledik.

Pembe antifrizi ekldik. motor yağında; bakım yapılırken GM orjinaşl dedikleri yağı almıştım. Köpürme yaptı. Bu sefer ondan almadım. Yerine Mobil aldım. Toplandıktan sonra yenilenen motorun çekişide değişti tabiki..

Neticesinde ben 2000tl civarı bir masraf ettim. Fakat kendi malıma harcadığım paraya kıyarım. Neticesinde sarı baloncuk ailemi taşıyor değil mi?

İlgilene arkadaşlara çok teşekkürler. Başka zamanlarda yine yaptığım şeyler ile ilgili yazarım. Bu benim eski arabamdı. Şimdi kısmet CorsaC ile uğraşmak....
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0676.webp
    DSC_0676.webp
    50.6 KB · Görüntüleme: 24
  • DSC_0678.webp
    DSC_0678.webp
    60.6 KB · Görüntüleme: 23
  • DSC_0681.webp
    DSC_0681.webp
    54.1 KB · Görüntüleme: 23
  • DSC_0683.webp
    DSC_0683.webp
    63.3 KB · Görüntüleme: 26
Hocam, öncelikle bakımınız, yenilemeleriniz hayırlı, uğurlu olsun. Ben özellikle yağ kapağı ve çevresindeki köpüklenmeyi görünce yazmak istedim. GM yağ köpüklenme yaptı, demişsiniz. O yüzden Mobil'le yola devam ediyorsunuz. Ancak o köpüklenme Mobilde de Castrolde de ortaya çıkıyor maalesef. Nerden mi biliyorum? Kendi aracımdan. Hepsini de denedim, yapıyor. Ancak sadece kışın ve özellikle de kısa mesafe kullanırsam yapıyor. Eski görev yerimde sizinki kadar yoğun olmasa da yapıyordu çünkü arabayı kışın bazen sadece 3/4 km kullanıyordum. Çok araştırdım sebebini, opel servislerinin hepsi normal dedi, kısa mesafede kışın, soğuk havada yapar dediler. Kimi yok conta yakmışsın, motor gitmiş falan dedi. Ama sadece o köpüklenme motor kapağı çevresinde oluyordu. Yağ çubuğunda bir şey çıkmıyordu. Ee su kabı da temiz, suya yağ karışmıyor. O cota yakmış diyen ustalara bunları söyleyince cevap veremiyorlardı :) buralarda da araştırdım, normal olduğuna kanaat getirdim. Bu sene bindiğimde 70/75 km yapıyorum en az ve köpüklenme yok gibi bir şeydi bütün kış.
Şimdi, havalar ısınacağı için o köpüklenmeyi çok görmeyeceksiniz ama yağınız GM de olsa yine görmeyecektiniz.
 
Yorumun doğru Hakan kardeş. Yazdıkların tüp taktırmadan önce aynı senin yazdığın gibi benim de başıma geldi.
Ama tüpten sonra yağ çubuğunda falan da görünce artık yapacak bi şey kalmadı bana.

Tüpü takan arkadaş suyu yanlış yerden almış. 6km iş ev arası . Daha işe varmadan araba su kaynatıyordu. Kendilerine defalarca söyledim zorla ilgilendiler. Bu konuyu da daha detaylı anlatırım bir ara. Arkadaşlar da dikkatli olsunlar diye..
iyi forumlar.
 
Geri
Üst