corsa b egr iptali hk.

levoli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
aralık ayında bir kaç kez temizlettiğim ama iflah olmayan egr valfini değiştirdim ama bu gün daha 1000 km. olmadan yine arıza ışığı yandı cihaza taktılar yine egr neyse temizllettim şimdilik sorun yok..
forumda arattırdım ama bulamadım ::mad:
ankarada corsa b için egr iptali yapan bir yer bilen veya yaptıran var mı? :help:
bilgisi olan arkadaşlar paylaşımda bulunurlarsa sevinirim. ilgliniz için teşekkürler....
 

ofeza

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ankarada corsa b için egr iptali yapan bir yer bilen veya yaptıran var mı?

Yaz sonunda senin sorunu aynen yaşadım.Aynen sen gibi bu topic i yazdım.Çok yanıt aldım ancak Ankara da bu işi yapanlara ilişkin zerre kadar havadis bulamadım.Konya, Kayseri, Eskişehir ve İzmit ten yanıt geldiysede ben gidemedim.Bizim 99 Corsa B lerin ECU menusundan EGR satırı silinme ihtimali bile yok.Fakat 2005 lerden itibaren bu menudan Tech2 ile iptal edilebiliyor.EGR nin bizim modelde (yeri de berbat! el girmiyor!) contayla kapatarak sağlanıyor,ancak conta tam kapak olursa arıza ışığı açık kalıyor, tek delikli conta ile bu mesele haloluyor.Valfin giriş deliği açık bırakılırken dönüş deliği contada açılmıyarak sirkülasyon mekanik olarak engelleniyor. Bu conta 1,5 lik sactan kesilebilir.Ben contayı yaptım, ama valfi sökemedim.Zaten söksem bile takarken contayı kaydırabilirdim.Açıkcası yapamadım.Ayda bir sprey yardımıyla rolantide ki motora hava emiş hortumundan 10 sn aralıklarla 100 ml.civarında -15/20 derecelik antifriz karışımlı suyu püskürtüyorum.Bu proses 30 dk yı geçmiyor.Zaten 10 sn.lik periyodu daha azaltırsan risk başlayabilir.Ne riski: kol eyme riski tabiki.Eğer işi tadında yaparsan ve yarım saatten az tutup,ayda birkez yapsan carbon clean i aratmıyor.Bu işten sonra bujileri de temizlemen şart.Burada olay sıcak motora ölçüsünde inen antifirizli pulvarize suyun anında buhara dönüşerek,motor valf kapakları, EGR, katalitik konvektörü üzerine yapışık yanmış ağır metal curufları ve isli tartarlardan kurtarma operasyonu gerçekleşiyor.Yapması çok kolay ancak ölçüyü kaçırırsan antifirizli suyu fazla pulvarize edersen.Telafisi zor hasarlara yol açabilirsin zira su buharı hava gibi fazla sıkışmadığı içinkollara yük bindirir.Bu püskürtmeyi yaparken pulvarize frekansını ve miktarının ayarı motorun silkelenmeye başlamadan önceki anı yakalamalısın.Bu noktada motorun içini buharla yıkamış oluyorsun antifriz kalıcı olmayan deterjan etkisi yapıyor.Kiri pası yerinden ediyor.Arada bir spreylemeyi bırakıp, gaz verip bağırtırsan (aynı carbon clean deki gibi) tortuları kusturmuş olursun...
Spreylemeyi bazı kullanıcılar sevmiyor,daha profesyonelce olan serum şişesi yöntemini kullanıyor.Yani yine aynı karışımı bu kez boş bir serum şişesine koyarak, serum şişesini açık kaput çengeline asıyor ve akışıda serum hortumu üzerindeki kelebekle 6 snde bir damla frekansına getiriyor.Böylece kolu yorulmuyor.Arada bir motoru bağırtarak öksürmesini balgamını atmasını sağlıyor.Ne balgam bir görsen! ilk 15-20 dk.da ciğeri sökülüyor.
Motor içinde EGR (ekzost gaz geridönüşünden dolayı)En fazla is üreten yakıt PO ve OPET in ara istasyonlarından alınan yakıtlardan kaynaklanıyor. Bunlardan şehir içi sürüşlerinde uzak dur! Ultimate kullan o daha az is yaptırıyor.Bu sadece Ankara daki petrol pompalarından olabilir bilemiyorum.Contanın resmini vereyim ama sende takamazsın.Zaten OPAN,OPİS,OPAL servisler öcüü, bak sonra cızz ha! diyor ve takmıyor sanayidekilerde bu contayı takarsam ve arıza lambası yanarsa,sökerkende aynı miktarı alırım diyor.Bilene rast gelmedim Ankara da! Zira millete ilkinde bir kez EGR yi temizletin ikincisinde değiştirin diyorlar.Zaten sanada demişlerdir.Ben senin öykünü aynen yaşadım.Keşke contayı takıp tamamen kurtulsam ondan fakat taktıracak daha önce tecrübe edeni bulamadım.İstanbul da yaptıran arkadaşlarım oldu çok memnunlar...
Bende bu pulvarizyonla palyatif bir çözüm buldum.Fakat dozunu abartmaktan kaçınıyorum.Zira arabamın sülün gibi kayarak sürme zevkini bulunca haftada bire düşürmüştüm bu fazla sık oldu her c.tesi 15 dk. yaptım zararını görmedim ancak gereksiz buluyorum, ayda bir olsa yeter.Fakat kent trafiğine yoğun dalıyorsan sende yap.
 

Ekli dosyalar

  • EGR iptal contası.jpg
    EGR iptal contası.jpg
    16.9 KB · Görüntüleme: 50

levoli

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
ilginiz ve paylaşım için teşekküler..
benzini sürekli olarak shell den 95 oktan alıyordum ve egr yi değiştireli daha 1000 km olmadı neden yaptı anlamadım öle düşük devirde kullanmıyorum ama neyse ugrasıcaz artık....
 
Üst