Corsa 1.4 GLS (1999) Ateşleme sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ofeza
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ofeza

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
143
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Değerli Üyeler,
3 nolu silindir ateşlemesi zayıftı, Usta; ateşleme kablosunu ve bujileri değiştirdi!
Sorun devam edince bobininde zayıflamış dedi ve bobinide yeniledi.
Sorun aralıklarla devam edince bujileri çok kısa sürede tekrar yeniletti!
Olmayınca senin aküde (2nci yılında Bosch,garanti suresini 2 ay aşmış) şarj tutmuyor dedi!
Ve tabiki aküyü de geçirdi.
Halen 3 nolu silindirde aralıkarla ateşleme akımı zayıflıyor!!!
Güç kaybı ve aksak...
Deneyim ve görüşleriniz anlamlı olacak.Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
3 nolu silindirin ateşlemesinin zayıf olduğunu ust nasıl tespit etti, buna eminmisiniz.
 
Bunu Sizde Tespit Edebilirsiniz!

1nci yöntemde motor rolantide çalışırken sırasıyla ateşleme kabloları sökülür,şaseye ark atlama kalitesi gözlenir ve yerine oturtulur.(Ehli olmayana önerilmez.)
2nci yöntemde motor suskun iken kablolar buji başı üzerine oturtmadan bırakılır.Marşa basılır, çalışma sırasında ark lanma sesi dinlenir, zayıf veya kesik olanı kulak yakalar.
Silindir sırasını ateşleme kablosu veya bobin üzerindeki çıkış rakamlarından okursunuz.
3ncü yöntem için servis cihazı gerekir.Ölçüm yapılır ki bilimsel olanı ve doğrusu dabudur.
1 ve 2 nci yöntemleri doğrudan önermek, oluşacak teknik hasarlar ve yüksek voltaj tehlikesi nedeniyle hatalı olacaktır. Ancak yolda kalındığında belki zarureten başvurulabilecek acil yol hal tarzı olabilir.
 
Son düzenleme:
sayın ofeza. sonuç olarak siz 3. silindir ateşlemesinin zayıf olduğuna emin iseniz. bu zayıflığın nedenini bulmak ve ortadan kaldırmak için anlattıklarınızı yapmanıza rağmen sorun hala aynen devam ediyorsa, bu problemin nedeni ecu'ya kadar uzanabilir. 3. silindir ateşleme yolundaki bir temassızlık soket pini oksitlenmesi vb. olabilir. ecu üzerinde basit bir lehim çürüğü olabilir. bu gibi durumlar ustaları aşabilir. yani sorununuz bu yönde ise hiç masraf yapmadan kurtulabilirsiniz ama dediğim gibi bu özel araştırma ve çaba gerektirir. ustaya bakarsanız beyni değiştir, kabloları değiştir der. ecu"yu sökün soğuk lehim kontrolü yapın desem şimdi bunu duyan sakın elleme der. ama bu gibi şeyleri yapmak size kalmış.

araştırmanızı bu yönde geliştirin. umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Son düzenleme:
Corsa 1.4 GLS 1999 da ECU ?!

KATKININIZA MÜTEŞEKKÜRÜM DEĞERLi MR...
Elektronik Konrol Ünite fiyatları hakkında ki fikriniz..
 
milyar mertebesinde olduğunu duymuştum. ama senin için tanıdığım çıkmacılardan fiyat alabilirim pazartesi günü.

bu arada sorun beyinde miymiş? nasıl anlaşıldı?
 
Değerli Ustalar,
3 nolu silindir ateşlemesi zayıftı, Usta; ateşleme kablosunu değiştirdi!
Sorun devam edince bobininde zayıflamış dedi ve bobinide yeniledi.
Sorun aralıklarla devam edince bujileride değişti...
Olmayınca senin aküde (2nci yılında Bosch,garanti suresini 2 ay aşmış) şarj tutmuyor dedi!
Ve tabiki aküyü de geçirdi.
Ağbilerim Halen 3 nolu silindirime uzun da olsa aralıkarla ateşleme akımı zayıf geliyor!!!
Güç kaybediyor ve aksak haldeyim...
Tecrübe ve görüşleriniz anlamlı olacak.Teşekkür ediyorum.

3 nolu silindirin ateşlemesinin zayıf olduğunu ust nasıl tespit etti, buna eminmisiniz.

KATKININIZA MÜTEŞEKKÜRÜM DEĞERLi MR...
Elektronik Konrol Ünite fiyatları hakkında ki fikriniz..
kullanılan parçalar orjinalmi ayırca ecu da sorun olsa motor arıza lambası yanar arıza kodu da P0303 çıkar motor tekliyormu nasıl tekleme var sürüş anın da kesiklik yapıyormu araç
 
Hata kodu alınmadı ancak...

Sn.T.GÜRLER,
Öncelikle müdehaleniz için şükranlarımı sunarım.
Sn.Bilici ile fikren hata ayıklaması yapıyorduk.Kendisinede müteşekkürüm.
Bizim arıza hikayesinde,Hata [PO303] ü görmedik,
Yeni Bobin yan sanayi, ancak cin malı olanlardan degil.(DODUCO OE 1208063)
Kabloları yer değiştirerek kullandığımız vakit,ateşleme zayıflığı olan 3 nolu bobin çıkışı halen zayıf ark verirken,3 nolu kablo değişerek denenen diğer silindirlerde normal arklanma sağlıyor.Sonuç olarak 3 nolu bobin çıkışı değişerek denenen diğer kablolarda da zayıf arklanıyor.Yani sorun buji kablolarında değil. Bobin vazifesini yapıyor. Ateşleme asla kesilmiyor ancak çok kısa bir süre 3 nolunun sırasında iken zayıflıyor ve düzeliyor.
Bu zayıflama sırasında bilinen aksak ritimle çalışıyor, sürüş sırasında yaparsa güç kaybediyor, devir yükseltilince arklanma kısmen güçleniyor, ancak rolanti devrinde zayıflıyor... 2-3 dk. sonrasında ateşleme düzeliyor.
Bu aksama motorun sıcak veya soğuk olmasına bağlı olmaksızın ortaya çıkıyor.
Örneğin 15 dk.lık bir sürüşte 1 kez, yapıyor ve düzeliyor.Öyküsü kullanıcı düzeyinde böyle... Şimdi özetlersem;
Hatamı düzeltin, sanıyorum ki! ateşleme bobini girişinde 4 pinli soket var, bu soket de ki her bir pin ilgili silindire gidecek alçak voltaj ark bilgisi içeriyor.Bobin yükseltip giriş sırasındaki ilgili silindir ark çıkışına (buji kablo soketine) yol veriyor.
Bu sanrım doğru ise; bobine giriş öncesinde ki operasyonda 3 nolu ark bilgisinde (alçak voltaj) bir aksama var.
Bu teori doğru ise bobin öncesinde sırasıyla neleri check edersem, var ise hatayı bulabilirim.
Teşekkür ederim
 
Halen Hatayı Doğru Tespit Edemedim

Sn.MbBilici' ye
[Mbbilici;328191]milyar mertebesinde olduğunu duymuştum. ama senin için tanıdığım çıkmacılardan fiyat alabilirim pazartesi günü.

bu arada sorun beyinde miymiş? nasıl anlaşıldı?]

SN.BiLiCi
HEMEN ZAHMET ETMEYiN!
ÇÜNKi BEN HALEN HATAYI DOĞRU TESPiT EDEMEDiM..
VE MÜDAHiL OLAN DEĞERLi, Sn.TANSU GÜRLER' in DENEYiM, GÖRÜŞ ve BiLGi DÖNÜŞÜNÜ BEKLİYORUM.
TEŞEKKÜRLER.
 
Son düzenleme:
3 nolu Buji kablosu ark atlaması zayıf

Zaten 3 nolu silindirin bujisi diğerleri temiz iken isleniyor.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst