Corsa 1.3 CDTI - Hızlı Devir Düşmesi ve Sarsılma Sorunu

parki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaşlar ;
Yaklaşık 2 hafta önce , 30.000 KM'de 2013 model Corsa 1.3 CDTI Enjoy satın aldım. Aracı almadan önce ekspertiz yaptırdım ve bir sıkıntı gözükmüyordu. Yaşadığım 2 sıkıntı var , bu sıkıntı normal mi dizel araçlara özel birşey mi bilmiyorum ve yardımlarınızı bekliyorum.
Birinci sıkıntım , aracı devirli kullandığım ve gaz verdiğim sürece sıkıntı yok ; ancak yoğun veya durgun trafikte ilerlerken , hani frene basmadan önce ayağınızı gazdan çekersiniz ya , işte özellikle 2. ve 3. viteste 1500-2000 devir aralığında ayağımı gazdan çekmemle birlikte çok hızlı bir şekilde aracın devri düşüyor ve sarsılıyor. Bu sebeple trafikte çok büyük sıkıntı yaşıyorum. Bu arada geçtiğimiz hafta DPF filtresi ışığı yanıp sönüyordu , 10-15 km devirli kullandıktan sonra söndü ve henüz bir daha yanmadı. Yaşadığım bu gaz kesilmesi ya da hızlı devir düşmesi sorunu Dizel araçlara özel bir durum mu ? yani normal mi ? Ya da bu durum DPF filtresi ile ilgili olabilir mi ?

İkinci sıkıntım ise , aldığım ilk hafta yakıt tüketim ortalaması 7.2 idi , ikinci hafta ise sıfırladım ve şu an 6.0 litre olarak devam ediyor ortalama. Kullanım genellikle Bursa'da sabah ve akşam yoğun trafikte. Bana 6-7 litreler biraz fazla geldi , normal midir ve 1 haftada 1.2 litre fark olması normal midir ?

Yorumlar ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..
 

mrcn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2014
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
bence yakıt tüketimine beyinden bakma.mesela ben ışık yanar yanmaz 50 tl koyuyorum.200 260 km arası yol gidiyorum.1-2-3 .viteslerde ayağını gazdan çektiğin anda boşluk varmış gibi birden silkelenebilir öne atılabilirsin.ayağın zamanla alışacaktır.Senin aracın daha 30 bin km de.Ayağını gazdan çektiğin anda rolanti devirine düşene kadar motor gaz vermez.Daha önce benzinli araç sürdüysen zamanla aşina olursun.Birde araç gazı geç alabilir buda opellerde görülebilir.Birde beni düşün benim aracım 240 000 km de :)
 

sinannncannn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2013 kasım ayında bende bir dizel corsa sahibi oldum. Dizel partikül filtresi aracı aldığımdan beri kendi kendine 3 4 kere yandı bu güne kadar. Ara sıra araç soğuk değilken sıkmak lazım aracı. Fakat bu benim şahsi düşüncem yanlışım varsa düzeltilsin. Velhasıl aracım 0 ken dahi yakıyordu o şekli spirale benzeyen uyarıyı bu bir problem değil. Ama dediğim gibi bence motor soğuk değilken ara sıra sıkmak lazım arabayı ki hem kör-sağır kalmasın araç üst devirleri tanısın, hemde dpf nin temizlenme şansı olsun.Bu arada şehir içi trafiğinde verdiğiniz değerler bana çok fazla gibi gelmedi heleki bu günlerde motorun baya bir geç ısındığını düşünürsek.
 
Üst