CIM'ın Aracın Hareket ve Yol Tutuşuna Etkisi Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan DaRgUrE
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

DaRgUrE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
367
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
www.samikoroglu.com
Merhaba Arkadaşlar;
Aracım Vectra C 2.2 Birkaç ay önce CIM (Direksiyon Kolon Modülü) Arızalandı (yenisini aldım fakat bulunduğum yerde sadece bir yerde Teck2 var onu da arkadaşlar güncelleme için göndermişler daha gelmedi.) ve benim farkettiğim sadece Hız sabitleyicide sorun yaşadım. Bir tek o bu arızadan sonra fonsiyonelliğini yitirdi. Bir de aracı Tech2'ye bağlayınca arıza olarak görülen, işlevsel bir arıza yoksa bunu gözardı edin gibi bir mesaj vardı ama malesef o hatalar silinemiyordu. Sanırım bunlar da CIM ın arızalanmasıyla ortaya çıkan sorunlardı. Ciddi alamda fonksiyonel bir arıza gözlemlemediğim için de başka bir ile gidip acilen değiştirme ihtiyacı duymadım.

Sorunum şu; Bugün ciddi anlamda kar yağdı. Genel olarak virajlarda ve kalkışlarda raçta bir anormallik olduğunu hissettim. Sıradan bir aracın daha çok rıhat bir şekilde kalkış yapabileceği birkaç ortamda ben kalkış yaparken zorladım.

Şİmdi de sorum; Yukarıda bahsetmiş olduğum kalkş ve pat,naj sorunu CIM dan mı kaynaklanan bir durum? CIM değişince sorun ortadan kalkar mı? Değilse bu ağırlıkta ve özelliklerde bir aracın neredeyse dümdüz bir seminde ve sıradan basit araçların bile sorun yaşamadığı bir ortamda neden sıkıntı yaşattı?

Yardımlarınızdan dolayı teşekürler.
 
MerhabaSami bey,

Benim bildiğim CIm ile alakalı bir sorun değil bu söyledikleriniz. Yani cim esasında aracın direksiyonunun arkasında ve elektronik teyp korna cam vs. gibi devrelerin geçtiği bir parça bu aracınızın yol tutuşunu etkileyemez dolaylı yada direkt olarak.
 
Aklıma gelen tek şey, araçta esp varsa, direksiyonun konumunu cimden öğreniyor ve ona göre tekerleklere müdahale ediyor. Burada bir sorun varsa olabilir, Başka da bir açıklama maalesef gelmiyor aklıma.
 
cim'in yol tutuşa bi etkisi olduğunu düşünmüyorum.
 
Emre bey.
Ben de CIM in direksiyonun konumunu alarak ona göre patinaj veya frenaji kontrol ettigini düşünüyordum. Direksiyonum konum verilerini okuyamayinca hangi aksa ne oranda bir güç aktarımı yapacagını ayarlayamayinca böyle bir sorun olabilir.
Yine de ustalarımızın görüşlerini almadan net birsey soyleyemeyecegim.
Çağrı ve Volkan hocam teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Sanırım fazla sayıda cevap alabilmek icin ya Cok basit Yada saçmasapan bir soru Sormak gerekiyormuş.
 
Geri
Üst