Merak ettiğim bazı hususlar için kardeş aracımız olan Chevy Cruze'un kullanım kılavuzunu arıyordum. Maalesef bizdeki versiyonların aynısı ya da benzerine ait kılavuzlar Chevy ülke sitelerinde yoktu. Sadece Amerikan versiyonlarını bulabildim:
http://www.chevrolet.com/assets/pdf/owners/manuals/2011/2k11cruze.pdf
http://www.chevrolet.com/assets/pdf/owners/manuals/2012/2k12cruze.pdf
(Bahsedilen 1.4L L4 motor bizdeki 140 beygirlik A14NET motordur. 1.8L L4 ise A18XER kodlu motor olup özünde bizdeki 115 beygirlik 1.6L motorun aynısı olup biraz büyümüş halidir.)
Kılavuzların bizdekilere göre oldukça kapsamlı olması dikkatimi çekti. Bunun yanında bazı ilginçlikler var. Dikkatimi çeken bazıları şunlar:
-2011-2012 versiyonları arasında ufak farklar var ama temel olarak her 12000km'de lastik rotasyonu yap, gerekirse yağı ve yağ filtresini değiştir, her 40.000'de yağı değiştir. diyor.
-Hava filtresi değişimi 72-80.000 km'de ya da iki senede bir yapılıyor. (?)
-Aynı 6T40 otomatik şanzımanı ve aynı Dexron IV şanzıman sıvısını kullanmamıza rağmen bizde ömür boyu değişime gerek yok derken ABD versiyonu Cruze'da 80000 km'de bir değişim öngörülüyor.
-Bujiler 156-160.000km'de değişiyor.
-Triger kayışı 156-160000km'de yada 10 yılda bir değişiyor.
-Hava kalite sensörü bulunan araçların config menusunde sensörün hassasiyet ayarı mevcut. Opel bu sensörü 2011'den itibaren kaldırdığını söylüyordu. Halbuki 2010 model aracımda böyle bir ayar yok. Acaba bu sensör baştan beri mi yoktu? (Opel'in yapmayacağı iş değil. USB soketi, torpido arkasındaki kapak, karartılmış stop olması egreken araçta normal stop olması gibi olaylar malum)
Tuhafıma giden özünde aynı olan motor için alakasız bakım aralıkları olması. Avrupa Birliği sınırları içinde 30.000 km'de değişen yağın ve hava filtresinin sınırın hemen ötesinde ve Türkiye'de 15.0000 km'de değişmesi, Amerika da ise yağın 40.000 km'de hava filtresinin ise taa 80.000km'de değişmesi. Tamam,şartlar (trafik, yakıt, hava vb) farklı olabilir ama 15.000 nerede 80.000 nerede? Bunun teknik açıklamasının olduğunu pek sanmıyorum. GM ülke mevzuatının ve piyasa/rekabet şartlarının elverdiği ölçüde müşteriyi olabildiğince sık şekilde öpmeyi kafaya koymuş olmalı.
http://www.chevrolet.com/assets/pdf/owners/manuals/2011/2k11cruze.pdf
http://www.chevrolet.com/assets/pdf/owners/manuals/2012/2k12cruze.pdf
(Bahsedilen 1.4L L4 motor bizdeki 140 beygirlik A14NET motordur. 1.8L L4 ise A18XER kodlu motor olup özünde bizdeki 115 beygirlik 1.6L motorun aynısı olup biraz büyümüş halidir.)
Kılavuzların bizdekilere göre oldukça kapsamlı olması dikkatimi çekti. Bunun yanında bazı ilginçlikler var. Dikkatimi çeken bazıları şunlar:
-2011-2012 versiyonları arasında ufak farklar var ama temel olarak her 12000km'de lastik rotasyonu yap, gerekirse yağı ve yağ filtresini değiştir, her 40.000'de yağı değiştir. diyor.
-Hava filtresi değişimi 72-80.000 km'de ya da iki senede bir yapılıyor. (?)
-Aynı 6T40 otomatik şanzımanı ve aynı Dexron IV şanzıman sıvısını kullanmamıza rağmen bizde ömür boyu değişime gerek yok derken ABD versiyonu Cruze'da 80000 km'de bir değişim öngörülüyor.
-Bujiler 156-160.000km'de değişiyor.
-Triger kayışı 156-160000km'de yada 10 yılda bir değişiyor.
-Hava kalite sensörü bulunan araçların config menusunde sensörün hassasiyet ayarı mevcut. Opel bu sensörü 2011'den itibaren kaldırdığını söylüyordu. Halbuki 2010 model aracımda böyle bir ayar yok. Acaba bu sensör baştan beri mi yoktu? (Opel'in yapmayacağı iş değil. USB soketi, torpido arkasındaki kapak, karartılmış stop olması egreken araçta normal stop olması gibi olaylar malum)
Tuhafıma giden özünde aynı olan motor için alakasız bakım aralıkları olması. Avrupa Birliği sınırları içinde 30.000 km'de değişen yağın ve hava filtresinin sınırın hemen ötesinde ve Türkiye'de 15.0000 km'de değişmesi, Amerika da ise yağın 40.000 km'de hava filtresinin ise taa 80.000km'de değişmesi. Tamam,şartlar (trafik, yakıt, hava vb) farklı olabilir ama 15.000 nerede 80.000 nerede? Bunun teknik açıklamasının olduğunu pek sanmıyorum. GM ülke mevzuatının ve piyasa/rekabet şartlarının elverdiği ölçüde müşteriyi olabildiğince sık şekilde öpmeyi kafaya koymuş olmalı.