Çekiş problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ibodayi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ibodayi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2013
Mesajlar
29
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaşlar iyi geceler belkş konu daha önce açılmıştır eğer varsa öyle birsey kusura bakmayın hakkınızı helal edin bende 2014 model astra j var arac daha 35.000 km de 2 seneye yakın istanbulda kullandım herhangi bir sorun yaşamadım ta ki tayinim şırnaga çıkana kadar yolda 170-180 km hızla cıktıgım yokusların sonuna kavusmadan hızım 60-70 lere kadar düşüyordu cihaza soktuk debimetre arızası dedi servisdeki arkadaş balata spreyi ile temizle dedi aracta acık hava filtresi vardı onu sök kapalı filtreyi tak dedi bunu yaptım araca düzeldi ama şırnaga adım ettıktan sonra tekrar yapmaya başladı verem oldum bir ayda bu yollarda düz yolda sıkıntı yok allah ne verdiye gidiyor ama hafif rampa gördümü arac bayılıyor burası 1400 rakım bu etki edermi yada bu sorunu yaşayan çözüme kavusturan biri varmı yardım ederseniz minnettar kalırım
Herkese iyi geceler
 
debimeteyi değiştir düzelir
 
debimeteyi değiştir düzelir
ama şuan istanbul dayım herhangi bir sıkıntı yok debimetre arızası olsa buradada aynı sıkıntı yı yapardı ama şuan sıkıntısız acaba mevsimsel ve coğrafik konumla alakalı bir şey mi
 
Map sensörünü kontrol ettirin.

Mutlak basınç sensörüne, manifold mutlak basınç sensörü de denmektedir. Bu sensöre "basınç sensörü" denmemesinin sebebi, sadece emme manifoldunun içindeki basıncı (vakumu) ölçmesi sebebiyledir. Motor çalışmıyorken, normal dış ortamdaki basıncı ölçen barometre gibidir. Motor çalıştırıldığında, pistonların emme zamanında oluşturdukları vakum sebebiyle, emme manifoldunda vakum oluşur. Motor çalışırken tam gaz yapıldığında yani gaz kelebeği sonuna kadar açıldığında, emme manifoldundaki vakum azalır ve hatta sıfıra iner, böylece emme manifoldundaki basınçla dış ortamdaki basınç eşit hale gelir.

Motor rölantide çalışırken, emme manifoldundaki vakum değeri yüksektir. Emme manifoldundaki en yüksek vakum değeri, gaz kelebeği kapalıyken (sürücü gaza basmazken) ve araç yavaşlıyorken oluşur.

Motor çalıştırılmadan önce, kontak anahtarı çevrilip açıldığında “IGN” – “ON” pozisyonuna getirildiğinde, motor kontrol ünitesi mutlak basınç sensöründeki basınç bilgisine bakarak, o anda aracın bulunduğu yerdeki atmosferik (dış ortam) basıncını belirler.Böylece MAP sensörü motor çalışmıyorken bir barometre gibi de çalışır. Dış ortamdaki atmosferik basıncın bilinmesi, emme manifoldundaki mutlak basıncın (vakumun) hassas olarak hesaplanabilmesinde ve ateşleme-enjeksiyon ayarlarının yapılmasında kullanılır.
 
Son düzenleme:
Map sensörünü kontrol ettirin.

Mutlak basınç sensörüne, manifold mutlak basınç sensörü de denmektedir. Bu sensöre "basınç sensörü" denmemesinin sebebi, sadece emme manifoldunun içindeki basıncı (vakumu) ölçmesi sebebiyledir. Motor çalışmıyorken, normal dış ortamdaki basıncı ölçen barometre gibidir. Motor çalıştırıldığında, pistonların emme zamanında oluşturdukları vakum sebebiyle, emme manifoldunda vakum oluşur. Motor çalışırken tam gaz yapıldığında yani gaz kelebeği sonuna kadar açıldığında, emme manifoldundaki vakum azalır ve hatta sıfıra iner, böylece emme manifoldundaki basınçla dış ortamdaki basınç eşit hale gelir.

Motor rölantide çalışırken, emme manifoldundaki vakum değeri yüksektir. Emme manifoldundaki en yüksek vakum değeri, gaz kelebeği kapalıyken (sürücü gaza basmazken) ve araç yavaşlıyorken oluşur.

Motor çalıştırılmadan önce, kontak anahtarı çevrilip açıldığında “IGN” – “ON” pozisyonuna getirildiğinde, motor kontrol ünitesi mutlak basınç sensöründeki basınç bilgisine bakarak, o anda aracın bulunduğu yerdeki atmosferik (dış ortam) basıncını belirler.Böylece MAP sensörü motor çalışmıyorken bir barometre gibi de çalışır. Dış ortamdaki atmosferik basıncın bilinmesi, emme manifoldundaki mutlak basıncın (vakumun) hassas olarak hesaplanabilmesinde ve ateşleme-enjeksiyon ayarlarının yapılmasında kullanılır.
teşekkür ederim ben yarın bi baktırayım o zaman malum tekrardan şırnaga dönmemiz gerekiyor orada sıkıntı yaşamayalım sağolun varolun arkadaşlar
 
Geri
Üst